Track Chappie

Cybertron

Cybertron

Nu ik toch op de 'robot-toer' ben, leek het me wel even leuk om deze track te plaatsen.
Nogmaals; vind het qua samples nog wel wat lastig om alles goed te laten timen (ook met warping), maar kan toch wel redelijk tevreden hierover zijn.
 

Attachments

  • Cybertron.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 30
Beide tracks vind ik wel weer sfeervol klinken, Chappie net iets lekkerder. Wel gebeurt er volgens mij bij Chappie na ongeveer 3 minuten iets vreemds met de timing van de bas en de rest. Opzettelijk? Mijn overall kritiek is eigenlijk dat ik de samples gebaseerd op vocalen c.q. tekst niet kan verstaan en dan begrijp ik niet zo goed de functie van al die fragmenten verspreid over de muziek. Maak het allemaal wat rommelig en daardoor richtingloos. Maar ik vind je nummers wel steeds beter worden hoor! De mix klinkt trouwens in mijn oren OK.
 
+1

de vocalen in beide tracks zijn onduidelijk.

het lijk of er geen compressie op zit en de reverb op de bus zelf.
 
Beide tracks vind ik wel weer sfeervol klinken, Chappie net iets lekkerder. Wel gebeurt er volgens mij bij Chappie na ongeveer 3 minuten iets vreemds met de timing van de bas en de rest. Opzettelijk? Mijn overall kritiek is eigenlijk dat ik de samples gebaseerd op vocalen c.q. tekst niet kan verstaan en dan begrijp ik niet zo goed de functie van al die fragmenten verspreid over de muziek. Maak het allemaal wat rommelig en daardoor richtingloos. Maar ik vind je nummers wel steeds beter worden hoor! De mix klinkt trouwens in mijn oren OK.

Bedankt voor je uitleg.
Kan me hier zeker wel bij aansluiten.
Moet aan de eindmix zeker nog wel werken.
 
Beide tracks vind ik wel weer sfeervol klinken, Chappie net iets lekkerder. Wel gebeurt er volgens mij bij Chappie na ongeveer 3 minuten iets vreemds met de timing van de bas en de rest. Opzettelijk?

Was helemaal vergeten om op deze vraag te reageren, dus bij deze.
Het is inderdaad opzettelijk gedaan; ik wilde op den duur gewoon een totaal andere sfeer in deze track en het moest niet teveel lijken op het vorige stuk.
 
Chappie is lekker hoor :okdan: heeft het toevallig nog iets te maken met de film Chappie? Zoals al eerder gezegd zijn de vocalen niet duidelijk, dat is wel jammer.

Cybertron doet mij niet zo veel, wordt er eerlijk gezegd een beetje zenuwachtig van.

Je bent wel lekker productief volgens mij dus kom maar door met die tracks!
 
Chappie vind ik op z'n best wel aardig. Er zit verder niet veel in dat me echt aanspreekt, een sterke groove of hook of melodie of wat dan ook. Qua ritme is het wat saai, qua melodie is ook nogal voorspelbaar (minimale wijzigingen precies op iedere maat). De opbouw vind ik niet erg geslaagd: net iets over de helft gaat de track een andere kant op (wat op zich prima is), dat lijkt dan op te bouwen tot iets maar ineens issie afgelopen.

Cybertron vind ik veel toffer. De drums spreken me veel meer aan, die hebben ook meer variatie en je hebt goed gebruikgemaakt van het stereobeeld. Lekker sfeertje ook. Qua mix kan er nog wel wat verbeterd worden. Het laag klinkt nogal onduidelijk en op sommige plekken tettert de bas nogal hard door. Misschien dat je ook gewoon wat meer ruimte in je mix kunt creeëren door wat scherper keuzes te maken in de sounds die je tegelijk laat horen. En ik mis ook hier een fatsoenlijk einde.
 
Chappie vind ik op z'n best wel aardig. Er zit verder niet veel in dat me echt aanspreekt, een sterke groove of hook of melodie of wat dan ook. Qua ritme is het wat saai, qua melodie is ook nogal voorspelbaar (minimale wijzigingen precies op iedere maat). De opbouw vind ik niet erg geslaagd: net iets over de helft gaat de track een andere kant op (wat op zich prima is), dat lijkt dan op te bouwen tot iets maar ineens issie afgelopen.

Bedankt voor je feedback.
Wellicht had er nog wel meer een sterke groove, melodie oid in gekund.
Ook zou er qua ritme meer variatie kunnen zijn.
En het is inderdaad wel jammer dat ie net afgelopen als als het net wat spannend begint te worden.
Hier moet ik zeker ook nog aan gaan werken.



Cybertron vind ik veel toffer. De drums spreken me veel meer aan, die hebben ook meer variatie en je hebt goed gebruikgemaakt van het stereobeeld. Lekker sfeertje ook. Qua mix kan er nog wel wat verbeterd worden. Het laag klinkt nogal onduidelijk en op sommige plekken tettert de bas nogal hard door. Misschien dat je ook gewoon wat meer ruimte in je mix kunt creeëren door wat scherper keuzes te maken in de sounds die je tegelijk laat horen. En ik mis ook hier een fatsoenlijk einde.

Heb inmiddels de samples met (robot)vocalen aangepast en harder en duidelijker afgestemd.
Ook aan het eind valt er nog wel wat te verbeteren.
 
Aangepaste versies Chappie en Cybertron

Aangepaste versies Chappie en Cybertron

Heb beide tracks aangepast en vooral de samples met vocalen harder afgesteld.
Ook de eindmix klinkt nu beter.
 

Attachments

  • Chappie 3-6.mp3
    4,6 MB · Bekeken: 36
  • Cybertron 3-6.mp3
    4 MB · Bekeken: 28
de eerste was niet slecht maar de tweede heb ik afgezet. Alweer die galm op die vocalen, je verstaat er echt niets van hoor. Soms is het de bedoeling dat je niets verstaat (zoals mijn gravity waves), maar dit gaat mijn petje te boven. Het werkt op mijn zenuwen, en dat is niet goed. Sorry. :(
 
de eerste was niet slecht maar de tweede heb ik afgezet. Alweer die galm op die vocalen, je verstaat er echt niets van hoor. Soms is het de bedoeling dat je niets verstaat (zoals mijn gravity waves), maar dit gaat mijn petje te boven. Het werkt op mijn zenuwen, en dat is niet goed. Sorry. :(

Vind het erg jammer om dit te lezen, maar kan me deze kritiek wel voorstellen (over Cybertron).
Het blijkt toch nog wel vrij moeilijk te zijn om een goede mix te maken en om de samples ook goed verstaanbaar te laten klinken.
Zal hier nog meer aan moeten gaan werken.
 
Laatst gewijzigd:
Haha Robi,

Ik heb hem helemaal uitgeluisterd. :P

Tja, mixgewijs is er nog veel aan te verbeteren.
Je moet dit nummer eens op cd branden en in een auto afspelen, je zult merken dat het voor geen meter klinkt. Ik spreek uit ervaring. Veel succes man.. veel studeren nu. :okdan:
 
Back
Top