Earth Changes (Elektron Dark Trinity)

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Ik ben erg in mijn nopjes met de 3 'duistere' Elektrons en heb dus even op wat knoppen gedrukt.

Hoop dat jullie het leuk vinden :)

 
Super gedaan weer! Heel anders dan de vorige, mooi hoe je dat doet met die break erin, petje af!
Vond die beelden op de achtergrond ook leuk gevonden, geeft het net weer iets extra's.

Bedankt Six!! Tof :) Ja, ook geen idee hoe ik hier op kwam. Het was voor mij ook nieuw haha.
De achtergrond video geeft het net wat meer lading, toch?


Dank! :)
 
Lekker! ik vergeet tijdens het luisteren steeds dat het live is :D

Die breaks komen echt precies op het juiste moment, fijne flow.
 
Bedankt voor het luisteren en je comment dreamer!
Ik kom soms handen tekort met die drie, want ook al ziet het er simpel uit.. Ik vind het soms knap lastig om een arrangement live te doen met patterns switchen, muten/unmuten en effecten toe te voegen om het geheel 'interessant' te houden ;)
 
Vet. Die bas die halverwege invalt heeft echt een lekkere sound. Die breakjes zijn idd ook tof.
Lekker! ik vergeet tijdens het luisteren steeds dat het live is :D.
Hier sluit ik me bij aan. Bij live hardware jams ligt het gevaar van looperitus nogal eens op de loer, dat is hier helemaal niet het geval.
 
Mij ook. Ik heb meerdere keren gekeken en geluisterd. Ik begrijp dat het loops en samples zijn. Ik zie op bepaalde momenten een knoppen operatie die ik niet snap. Er lopen dingen die in elkaar passen. En op de juiste momenten in elkaar overgaan. Vergeef deze ouwe. Deze manier van dingen componeren is mij niet bekend hahaha.
Ik zie synchroon lopende sequencers en ledjes knipperen.
Het pakte me wel. Gaaf gedaan hoe je het ook gedaan hebt.
Zijn die loops gemaakt door jou en hoe?
Ook de achtergrondbeelden dragen bij tot een boeiend geheel. Ik heb al gedoe met de buren achter de rug over het geluidsniveau waarop ik dit afgedraaid heb op mijn speakers gebouwd voor mij keyboardrig. Veuls te groot en niet bedoeld voor in een huiskamer.

Complimenten
Groet
Frans
 
Vet hoor. Wil ook wel weten hoe je dit doet, dus ik sluit me aan bij de vragen van Fas55 :P
 
Yes Guru Meditation, zeer meditatief! Alles is mooi soft en in evenwicht, behalve af en toe die dance-achtige snaredrumbreaks. Net iets te goedkoop... Maar complimenten voor muziek en beeld. Is toch altijd wel veel werk, denk ik, maar het loont de moeite!
 
van begin tot het einde heeft het mij geboeid.. Knap gedaan !! ;)

Hartstikke fijn! bedankt voor het luisteren :)

Mij ook. Ik heb meerdere keren gekeken en geluisterd. Ik begrijp dat het loops en samples zijn. Ik zie op bepaalde momenten een knoppen operatie die ik niet snap. Er lopen dingen die in elkaar passen. En op de juiste momenten in elkaar overgaan. Vergeef deze ouwe. Deze manier van dingen componeren is mij niet bekend hahaha.
Ik zie synchroon lopende sequencers en ledjes knipperen.
Het pakte me wel. Gaaf gedaan hoe je het ook gedaan hebt.
Zijn die loops gemaakt door jou en hoe?
Ook de achtergrondbeelden dragen bij tot een boeiend geheel. Ik heb al gedoe met de buren achter de rug over het geluidsniveau waarop ik dit afgedraaid heb op mijn speakers gebouwd voor mij keyboardrig. Veuls te groot en niet bedoeld voor in een huiskamer.

Complimenten
Groet
Frans

Vet hoor. Wil ook wel weten hoe je dit doet, dus ik sluit me aan bij de vragen van Fas55 :P

Bedankt!! De loops die ik gebruik zijn uit eigen tuin en gemaakt met de Octatrack. De random sampleslice/play functie is hier erg geschikt voor en daar komt met regelmaat een "happy accident" uit welke ik weer resample voor later gebruik. De loop waar het nummer mee begint is daar een voorbeeld van en het hele nummer heb ik om deze loop heen gemaakt. Overigens is niet alles gedaan met samples en doen de Rytm (drumcomputer) en Analog Four (synthesizer) ook hun ding ;)
De 3 lopen netjes synchroon en op de Octatrack heb ik een aantal patterns gemaakt om een constructie aan het geheel te kunnen geven (opbouw/tussenstuk/afbouw enz.) op de Rytm en de Analog Four mute/unmute ik dingen waar ik dat nodig vind om het interessant te houden..

Yes Guru Meditation, zeer meditatief! Alles is mooi soft en in evenwicht, behalve af en toe die dance-achtige snaredrumbreaks. Net iets te goedkoop... Maar complimenten voor muziek en beeld. Is toch altijd wel veel werk, denk ik, maar het loont de moeite!

Dankjewel en je hebt gelijk betreft de "stutter".. klinkt wat goedkoop en gebruik het normaal ook nooit, maar wou het hier toch toepassen.. Gaan we niet meer doen :)

Prima gedaan. Je hebt er talent voor, ga vooral door!!!!! Elektron klinkt top!

Hartstikke bedankt!! Ben blij dat het in de smaak valt :)
 
:-) me like! Me like very much!! :okdan:
 
bedankt voor de uitleg. Ik denk dat het "happy accident"al aan het begin van de track zit. Waarop je dus verder bouwt. En vanaf 2:26 daar ga ik helemaal op los.. Waar komen die sounds vanaf 3:06 vandaan? Die accenten en die goed geplaatste bliepdingen? tammmmtadammmm....TaDA! tammmmmtamdadammmm..........TadA!! En aan het einde die mooie subtiele piano met het blijvende hangende temaatje.
Zo dat was even een ventilering van de ged8chten bij jou nummer haha.

Groeten
Frans
 
Haha bedankt Frans en ik ben blij dat je het zo lekker kunt verwoorden :)
 
Zeker tof! Happy accidents zijn altijd goed en de elektrons zijn daar heul erg goed in. Je vid en track is geslaagd wat mij betreft. Ook gaaf gedaan met die beelden eronder/tussen/in...
 
Zeker tof! Happy accidents zijn altijd goed en de elektrons zijn daar heul erg goed in. Je vid en track is geslaagd wat mij betreft. Ook gaaf gedaan met die beelden eronder/tussen/in...

Bedankt Krek, en de Elektrons zijn inderdaad te gek ;)
 
Back
Top