Patchbays: Vrijheid of beperking?

Misschien ben ik wel te lui om een patchbay aan te leggen :D

Toch is het interessant. Je hebt het niet direct nodig om goed te kunnen werken.
In een professionele studio ontkom je er niet aan maar voor de thuis knutselaar, die de meeste van ons toch wel zijn denk ik, kan je prima zonder
 
Als clown 8o) of als sketch :beard: mag je alles zeggen. 8~
 
Never leave home without a patchbay :beard:
 
Wat is een "professionele" studio?

'
 
Wat is een "professionele" studio?

'


Waar het meeste werk voor commerciele doeleinden is neem ik aan.
Dwz, goed georganiseerd voor al de wensen van de klant. Die dus bij je langs komen in je hok om de band op te nemen oid.
 
Never leave home without a patchbay :beard:

Heb inderdaad een paar 19inch koffers met effectapperatuur ed en onderin een patchbay
 
Het tegenovergestelde van een "onprofessionele" studio

Kun je in een onprofessionele studio professionele muziek maken?
 
Kun je in een onprofessionele studio professionele muziek maken?


Vergelijk het met een keuken van een restaurant en je eigen keuken thuis.
In beide kan je een ei bakken en verschil zal je niet direct proeven.

Thuis in je hobby-studio een patchbay aanleggen is een beetje hetzelfde als je thuis een ober aanneemt om het eten op te dienen
 
(edit) laat maar...
 
Laatst gewijzigd:
Thuis in je hobby-studio een patchbay aanleggen is een beetje hetzelfde als je thuis een ober aanneemt om het eten op te dienen

Ik vind "ober aannemen" wel een erg negatieve typering voor het hebben van een vaste relatie...
 
nou weet ik nog steeds niet of jullie gebalanceerde kabels gebruiken of mono. hoop gelul maar dat verzaken jullie nou toch :D
 
nou weet ik nog steeds niet of jullie gebalanceerde kabels gebruiken of mono. hoop gelul maar dat verzaken jullie nou toch

Ik gebruik zoveel mogelk gebalanceerde kabels als ik kan,,Ook multicore gebalanceerde,, maar ik heb niet voor alles al gebalanceeerde ter beschikking
 
ik gebruik vrijwel alleen maar ongebalaceerd, om de reden dat gebalanceerde kabels gebruiken op apparatuur met ongebalanceerde in en uit gangen totaal geen zin heeft (meeste synths en geluidskaarten zijn ongebalanceerd)

tenzij je ongebalanceerd naar gebalanceerde verloop kabels gebruikt die op de juiste manier aangesloten zijn (lees gesoldeerd) dan heeft het wel degelijk enigzins zin
 
Ik dacht dat voor niet te lange kabels van goede kwaliteit niet gebalanceerd ook prima werkt
Met kort bedoel ik alles onder de ca 3-5 meter
 
nou weet ik nog steeds niet of jullie gebalanceerde kabels gebruiken of mono. hoop gelul maar dat verzaken jullie nou toch :D

Gebalanceerde patchbays met gebalanceerde (patch)kabels. Ongebalanceerde Instrumenten/FX en ongebalanceerde inserts worden aangesloten met ongebalanceerde kabels. Best overzichtelijk toch?

Fatclap beweegt zich in het verkeer per step want een ketting is maar onzin.
 
Back
Top