Life Goes On

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Bij mijn vader op zolder een oude Akai bandrecorder gevonden die er niet zoveel zin meer in heeft.. Dus die moest ik gebruiken... Een antiek stukje met Blues zang van Big Mama Thornton.

 
Bedankt voor het luisteren en je comment WAREHOUSEGROOVE.
De piano staat inderdaad op velocity standje 1.. Zal standje 2 de volgende keer eens proberen :)
 
Je kunt er toch ook voor kiezen om nu een edit te maken? Mooi ingetogen stuk. Ik snap alleen de ruis van die bandrecorder niet. Waarom zou je die er doorheen mixen? Voegt erg weinig toe in mijn optiek. En als dan die zang erin komt is het geheel behoorlijk uit balans. Ik zou er echt voor kiezen om vandaag nog te beginnen met je edit, piano minder gedempt inderdaad, die rare ruis eruit, en gewoon een dikke track maken. Dat verdient deze opzet namelijk heel erg.
 
Heel erg bedankt voor het luisteren en het advies Doc! De opzet van de oude bandrecorder was echter geen perfectie, maar het tegenovergestelde en dat brengt ruis mee, ontstemming en demping op de piano + synths die op (oude) band zijn opgenomen... Ik denk dat je gewoon van dat geluidskarakter moet houden, of niet ;)
 
Ik snap dat het de opzet was heren. Ik begrijp alleen niet dat het als mooi ervaren kan worden. Je hebt weer een prachtige track gebrouwen en ik denk dat deze veel en veel meer tot z'n recht komt als je de sound wat conventioneler houdt en weg blijft van "buitenschoolse experimenten" :).

Vroeger hadden we cassettedecks met dolby B (en als je een luxe had, had ie ook C :D). Dat waren ruisonderdrukkers. Die ruisonderdrukkers gebruikten we om ruis te onderdrukken. En nu gaan we het kunstmatig toevoegen? Waarom?
 
Haha, dank voor de comment Doc ! Dat is best een aardige titel voor een toekomstig album: 'De Buitenschoolse Experimenten' :)

Je moet er van houden Doc.. Mensen gebruiken ook nog steeds oude analoge synths, omdat ze kennelijk iets missen aan de nieuwe (analoge/digitale) synths, toch?
 
Ik vind 'm mooi! zeker ook juist mét de ruis (en lichte detuning af en toe).

Intro en vanaf de stem liggen wel erg uit elkaar ja, ik denk met wat hardere piano (ik dacht echt Nils Frahm!) iets duidelijker?

Heel mooi met die stem en alles en hmmmm, even op wegdromen hoor :)
 
Heel mooi weer... aparte structuur :) maar wat een mooie compositie hey.. :mega:

Het ruizen vind ik ook wel iets hebben eigenlijk. Overgang naar de zang (en begeleiding) ben ik het ook wel mee eens.. kan idd iets geleidelijker.
Effect op de zang vind ik awesome... Delay> reverb? Het losse, random-achtige (niet helemaal op de tel terugkomend) vind ik ook heel fijn.. vooral toen ik em voor de eerste keer hoorde..
Misschien is het wel iets om em afentoe te muten en de zang door een andere galm-iets te laten gaan.. dan worden die andere effect staartjes nog iets meer random (less is more zeg maar)...

Zang vind ik helemaal top... ook grappig te horen met welke authentieke begeleiding het origineel vergezeld gaat.. echt heel mooi verpakt met dit arrangement eronder.. :mega:

Had je de zang geïsoleerd trouwens? Heb zelf laatst iets met Emulator X3 geprobeerd.. best wel leuk om met dat soort dingen te experimenteren.. :geslaagd:
 
Erg mooi.. Piano en effecten.. erg sfeervol..
 
Heel mooi weer... aparte structuur :) maar wat een mooie compositie hey.. :mega:

Het ruizen vind ik ook wel iets hebben eigenlijk. Overgang naar de zang (en begeleiding) ben ik het ook wel mee eens.. kan idd iets geleidelijker.
Effect op de zang vind ik awesome... Delay> reverb? Het losse, random-achtige (niet helemaal op de tel terugkomend) vind ik ook heel fijn.. vooral toen ik em voor de eerste keer hoorde..
Misschien is het wel iets om em afentoe te muten en de zang door een andere galm-iets te laten gaan.. dan worden die andere effect staartjes nog iets meer random (less is more zeg maar)...

Zang vind ik helemaal top... ook grappig te horen met welke authentieke begeleiding het origineel vergezeld gaat.. echt heel mooi verpakt met dit arrangement eronder.. :mega:

Had je de zang geïsoleerd trouwens? Heb zelf laatst iets met Emulator X3 geprobeerd.. best wel leuk om met dat soort dingen te experimenteren.. :geslaagd:

Bedankt voor het luisteren en je comment :okdan:
De zang heb ik geïsoleerd met Roland R-MIX wat naar mijn mening erg goed werkt op oude (stereo) platen.

Erg mooi.. Piano en effecten.. erg sfeervol..

Bedankt voor het luisteren en ben blij dat de sfeer er goed in zit :)
 
Vroeger hadden we cassettedecks met dolby B (en als je een luxe had, had ie ook C :D). Dat waren ruisonderdrukkers. Die ruisonderdrukkers gebruikten we om ruis te onderdrukken. En nu gaan we het kunstmatig toevoegen? Waarom?

Omdat het erg aangenaam voor de hersenen is, die vinden dat leuk om te horen
daar is veel over geschreven, en er zijn ook white noise machines e.d. om in slaap te vallen

het kan ook een mix mooier en dieper maken omdat het alles "aanelkaar lijmt" soort van en soms vervelende frequenties verdoezeld. Het kan echt een track levendiger maken zeker als je het een beetje minimaal filtert.

Die piano is echt mooi hoor, misschien staat de ruis ietsjes te hard? beetje lowpassen misschien zodat die warmer wordt

edit: ach misschien ook niet is wel heel mooi zo hoor :) zeker die wow & Flutter ook das ook zoiets wat de hersenen aangenaam vinden van die hele iele pitch imperfecties.
 
Omdat het erg aangenaam voor de hersenen is, die vinden dat leuk om te horen
daar is veel over geschreven, en er zijn ook white noise machines e.d. om in slaap te vallen

het kan ook een mix mooier en dieper maken omdat het alles "aanelkaar lijmt" soort van en soms vervelende frequenties verdoezeld. Het kan echt een track levendiger maken zeker als je het een beetje minimaal filtert.

[off-topic]Thanks Smackos. Zou je mij heel eventueel nog kunnen verwijzen naar wat geschikte literatuur over dit onderwerp? Blijkbaar heb ik ergens een slag gemist, en heb ik de kans iets te leren :).[/off-topic]
 
Daar ben ik ook wel geïnteresseerd in Smackos ;)

[off-topic]Thanks Smackos. Zou je mij heel eventueel nog kunnen verwijzen naar wat geschikte literatuur over dit onderwerp? Blijkbaar heb ik ergens een slag gemist, en heb ik de kans iets te leren :).[/off-topic]
 
Het ruis effect staat mij ook iets te hard in het begin maar zal het niet weghalen. Piano is mooi donker en wat zweverig zo, ook prima. De percussie elementen inclusief de woosh werken erg mooi. Ok weer lekker dat zweverige pad geluid wat onder de track door loopt. Mooie delay/galm op de stem die je daar gebruikt qua uitvoering. De stem vind ik soms een beetje wringen met het geheel in de lagere noten naar beneden zoals op 3:31 krijg ik een klein beetje een misselijk gevoel bij (lees: een kleine rilling) pizzicato elementen werken ook erg goed, je geeft veel ruimte voor de stem en maakt het geheel een geheel :D
Big mamma kende ik niet maar heeft een hele aangename stem.

Top nummer en vind alleen de ruis elementen te heftig aanwezig.

vraagje, je hebt alle elementen die je gemaakt hebt vanuit een daw op band gezet en vervolgens terug gebounced? Vandaar o.a. de zweverige effecten?

:doei:
 
Back
Top