Avond cursus / opleiding geluidstechnicus

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.560
Locatie
Oosterhout
Hoi,

Heeft iemand hier ervaring met een avond cursus / opleiding geluidstechnicus?
Ik werk zelf al jaren part-time in de sales en part-time in mijn eigen studio (begonnen als hobby). Ben nu op zoek naar een vaste job als audio technicus o.i.d maar krijg veelal te horen dat ik geen relevante werk ervaring of papieren heb.

Deze heb ik gevonden:
http://www.iabopleidingen.nl/live-audio-1/
http://soundeducationnederland.com/waarom-soundeducation/

Heeft iemand hier ervaring mee of andere tips?
Het liefst zou ik naar de SAE gaan maar ik moet elke dag werken..
 
Last edited by a moderator:
Papieren zijn de meeste potentiele werkgevers eigenlijk ook niet veel waard, vergeleken met echte werkervaring. Heb je in je eigen studio nog geen dingen gemixt of geregistreerd?
 
Papieren zijn de meeste potentiele werkgevers eigenlijk ook niet veel waard, vergeleken met echte werkervaring. Heb je in je eigen studio nog geen dingen gemixt of geregistreerd?

Ja zeker wel maar voor functies als "audio technicus" is dit niet voldoende omdat het produceren en mixen van muziek niet "technisch" genoeg is (qua aansluiten en bedienen van hardware e.d.). Ik ben het hier overigens niet mee eens maar goed.
 
For what it's worth, van sound education krijg ik een betere vibe dan van IAB. Het is allebei rond de 2000 euro (op zich best een smak geld), maar IAB zijn vijf mannen in een portacabin.
 
Je zou bij de potentiële werkgevers zelf kunnen vragen welke opleidingen zij erkennen, als dat al niet uit hun vacatures blijkt.

Succes.
 
je bedoelt werk al studio technicus?

Daar is sws moeilijk aan te komen,veelal een mans bedrijfjes..