[NNOP] (Next New One Please

High deciBel

HobbyBob
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
278
Locatie
HillBillyCity
Hi you all,

Even mezelf netjes voorstellen na een aantal maanden (stiekum) meelezen van dit forum: ik ben Hennie, al 35 jaar, en sinds december 2000 weer synthi-herintreej-der.

Op mijn 17e heb ik een cursus bij het CEM (Contactorgaan
Electronische Muziek) gevolgd omdat ik toen dacht dat ik daar wat meer kon leren over mijn eerste "synth", een Casio preset bak (wel 5 oktaafs!). Echter bij het CEM gingen we om met wel hele rare kasten: een ARP2500 en een EMS. Vage bakken vond ik toen, maar ze hebben mijn liefde voor synths en geluid flink aangewakkerd. Daarna de Sound Seminar cursus bij Rene Broekhoven, gevolgd door een geluidstechnicus opleiding van een jaar bij het NOB (Santbergen). Door allerlei omstandigheden ben ik abrupt gestopt met dat werk en ook mijn hobby en mijn apparatuur op zolder opgeborgen.

Zoals gezegd, in 2000 toch weer het draadje opgepakt, met het van de zolder halen van de oude spullen en het kopen van een gloednieuwe MS2000R. Daarna driftig verder aan het kopen geslagen, zowel 2e hands als nieuw om een zo divers mogelijke hoeveelheid geluiden/spullen te krijgen. Hierbij even vergetend dat je er meer mee kunt doen dan alleen maar
aan de (vele) knopjes draaien en daarom sinds kort heel voorzichtig begonnen met de toetsen te leren bespelen. Daarnaast flink bezig met van alles maar aan elkaar te knopen en koppelen en kijken wat er gebeurt. Hierdoor zal mijn bijdrage aan dit forum door kennisgebrek in het begin
misschien wat beperkt zijn (behoudens vragen, meningen en Slap Ge... :-) )

Mijn nickname is gebaseerd op zowel mijn intitialen als het feit dat ik een helaas langzaam maar zeker doorzettende doofheid heb en dus de volumeknopjes ietsjes harder moet zetten. Maar hij gaat goed zolang die gaat!

De muziek waar ik van hou is enorm uitgebreid, maar qua synth-music/geluid hou ik van (nagenoeg) alles. De eerste interesse om zelf iets te gaan doen kreeg ik echter vooral door NOVA en Peru (dank u, Rob Papen en de uwen) en "natuurlijk" Jarre(Oxygene, Equinoxe) en Vangelis (Heaven and Hell, Short Stories). Later: Depeche Mode, OMD, Kraftwerk, Klaus Schulze, Michael Garrison en ga zo maar door.

Zo, lang verhaal, maar het moest er toch efkes uit.

Mijn huidige setupje (kan zomaar wat bijkomen...):

Casio VL-Tone (van mijn ex-vriendin overgehouden)
Boss PC-2 Percussion Synthesizer (ergens op zolder gevonden)
Novation Supernova II
Korg MS2000R
Yamaha DX-7IIFD
Akai S3000XL (32 MB, EB16), MX73 masterkeyboard
Sequential Circuits Pro One
Clavia Nord Rack III
Roland:
TR-505, TR-606, TR-707, TR727, MC-202(2x),
MT-32, Juno-60 + MD-8, Jupiter-6, D-550+PG-1000,
JP-8080
MIDIMAN THRU 3X8
MIDIMAN USB Midisport 8x8
MOTU MIDI Express XT
Zoom RFX-2000
Behringer Utrapatch Pro
Spirit Folio SX
Mackie SR32-4 VLZ
Beyerdynamic DT770 headphone (kan gelukkig hard!)
Cybernet amp + Sony speakers
PC1: AMD1800+, 512 DDR, 160 GB, DMX6-fire 24/96 met break-out box
PC2: PIII 500, 256, 40 GB, SBLive 5.1
krat vol met audio en MIDI kabels (waarde: ongeveer een Virus C)

wens: een echte flinke modulair systeem...

Overigens, de MX73, MT-32, D-550+PG1000 en TR-505 heb ik vroeger nog nieuw
in de winkel gekocht, ben dus 1e eigenaar!

Genoeg voor nu, gegroet,

HdB
 
Welkom

Behoorlijke setup in die twee jaar opgebouwd. Of had je een hele grote zolder? ;)
 
Een heel warm welkom hier..

Een heel warm welkom hier..

Op ons nederig (ja ja, nog steeds) forumpje..

Welkom, doe mee in de gezelligheid..

en leuk setje idd...
 
danku Fuse,
Yep, grote zolder, nu vol met wasgoed. Nu een kleine, aparte kamer helemaal volgestouwd (hoewel ik een paar lege plekjes zie, als ik goed kijk...hm...). En verder een misschien ongezonde koopverslaving die die kamer nog voller maakt en de bankrekening nog leger. Overigens is meer dan de helft 2e, 3e of laterhands gekocht.
 
2dehands 3dehands

2dehands 3dehands

schmants..

maak toch niets uit als de aparatuur technisch OK is.? Ik heb maar twee aparaatjes nieuw gekocht.. rest is ook tweedehands... enige plek waar ik dat merk is de bankrekening ..

kan je het nog horen of moet ik iets harder praten?
:P
 
halliehallo!
 
Tsja ><i, toch ben ik bij 2ehands kopen een zeikerd: het moet er zo nieuw mogelijk uitzien. Dat drijft de prijs weer op. Wat wel leuk is, is dat ik via het meelezen van dit forum op het spoor ben gezet van een paar leuke spullen!

En ja, ik hoor je, nog wel. Ik gebruik nl. een groot lettertype...:D
 
hmm, helft van het bericht aan het "leipste lid" is weggevallen, dus alsnog: bij het kopen kan ik flink zeiken, de spullen moeten er als nieuw uitzien. Dat drijft de prijs op, helaas. Maar positief is dat ik via dit forum op het spoor van leuke spullen ben gekomen.
En Craz: die 2e MC202 is gekomen doordat ik zo'n zeur ben. Mijn eerste mist namelijk een batterijklepje en heeft een gaatje in de zijkant (???). Wel heb ik bij Roland een nederlandse handleiding gekocht. Als ik even tijd heb zal ik er een PDF'je van maken en die uploaden..
 
Een PDF van een 202 manual is erg gewild. Zodra je die hebt meteen posten die hap! Ik kan die namelijk nergens vinden en in belgie zit emetic er nog steeds op te wachten.

Trouwens, welkom. Een Pro-one.... lekker...

Wat voor modulaire systeem heb je in gedachten?
 
Re: [NNOP] (Next New One Please

Origineel geplaatst door High deciBel
De eerste interesse om zelf iets te gaan doen kreeg ik echter vooral door NOVA en Peru (dank u, Rob Papen en de uwen) en "natuurlijk" Jarre(Oxygene, Equinoxe) en Vangelis (Heaven and Hell, Short Stories).

Welkom zielgenoot ;)

Enne, je weet toch dat er minstens één van de bovenstaande namen ook op het forum rondhangt 8D :halleluja
 
Johnny:
PDF komt er aan zodra mijn scanner weer functioneel is, snel hoop ik.

De Pro One is idd lekker en afkomstig van het alom bekende Music House. Helaas mis ik alleen het "pro one" plaatje bovenop..

Wat betreft het modulaire systeem: ken je de groep RedShift? Die gebruiken o.a. een Moog 55. Nou, zo'n systeem dus. Maar gezien de prijs (en beschikbaarheid) gaat dat niet lukken ben ik bang. En ook bij mij werkt MarcKleinEssink niet errug mee.

Misschien toch in de richting van een Doepfer?
 
Hover:
Bedoel je dat Vangelis hier ook zit? ;)

Maar yes,, Rob Papen heb ik al langs zien komen (vroeger zelfs letterlijk, weet hij vast niet meer). Het was in de oude tijden errug geinig om die mannen zien op te treden met hun Korgjes en rolands. Spelen en patchen maar!
 
welkom
 
Hallo High Desibel ,

Welkom op dit Forum.
Prachtige muziekkeuze overigens.Ik heb 3 jaar geleden nog Redschift live bezig gezien in Nederland .Ze speelden in het voorprogramma van Tim BLake. :) En zo een Moog55 zou ik ook wel willen , maar is niet betaalbaar.Het mag ook een Synthesizer.com modular zijn voor mij :) .Als er maar veel knopjes opzitten hé.

Groeten,
marcE - Belgie
 
Back
Top