Dressing naar studio verbouwen

Lander

Nieuwkomer
Lid sinds
21 april 2015
Berichten
18
Hoi!

Ik ben van plan mijn dressing gedeeltelijk om te bouwen tot een stukje waar ik kan produceren daar de rest van de zolder te groot is om akoestisch te bewerken.

Zoals je in onderstaande foto kan zien bestaat het uit een ingewerkte kast waar links en rechts speakers komen te staan en in het midden mijn laptop met audio interface.

De rest van de ruimte bestaat eveneens uit dezelfde compartimenten als onderstaande foto alleen zijn deze helemaal gevuld met kleding wat ten goede komt voor de akoestiek lijkt me?


Mijn vraag naar jullie toe is of de delen waar de monitors zijn ideaal zijn qua plaatsing? Gaan er bv geen lage frequenties ophopen in de kasten?


258cu8n.jpg
[/IMG]


Groetjes
 
Ik denk dat je speakers in zo'n holle ruimte plaatsen je op zijn best helemaal niet gaat helpen met je akoestiek, maar op zijn waarschijnlijkst je problemen verergert. Ik ga er ook van uit dat de zolderruimte nog steeds achter je ligt, dus op dat gebied bereik je ook niet veel.

Je hoeft een ruimte niet helemaal dood te slaan met akoestische panelen om verbetering te krijgen. Hang gewoon wat op de primaire reflectiepunten (kun je checken met een spiegeltje) en je bent al een stuk uit de brand.

Edit: Ik lees je verkeerd. Dit is niet dezelfde zolderkamer. Ik zou er toch voor kiezen dan gewoon een bureautje neer te zetten en die dressing af te dichten of weg te breken.
 
Hey Exel!


De dressing is een afgesloten ruimte op zolder en staat niet in het verlengde van de rest zeg maar... Achter mij staat een spiegelbeeld van de afbeelding, alleen vol met kleding! :)
 
Ja ik las daar even overheen. Ik denk nog steeds dat speakers in een nis geen goed idee zijn. Misschien als je hem helemaal uitholt en van binnen akoestisch min of meer dood maakt dat je die extra ruimte wel kan gebruiken.

Het betere plan is, denk ik, toch om je zolderkamer te temmen.
 
Ik denk dat je problemen krijgt doordat de compartimenten als een resonator gaan werken en dus
bepaalde frequenties versterken. Misschien is het dan beter die ruimtes te verkleinen met isolatiemateriaal
erbij/achterin te stoppen.

Het kan ook nog best allemaal wel meevallen en zitten we ons druk te maken om niets, maar dan
zou de luisterproef moeten uitwijzen..
 
Gegroet,

In die kast is de slechtste plek om jouw speakers te plaatsen.
Mijn advies zou zijn om de speakers vóór de kast aan de andere uiteinde te plaatsen en deze kast te vullen met absorptie (steenwol 55kg/m3), als een grote basstrap.

Succes.
 
Back
Top