Nieuwe Yamaha synths: Reface

Het lijkt er op dat Yamaha binnenkort met wat nieuwe synths komt. De hype molen draait al op volle toeren, niet ten miste omdat het gaat om een aantal apparaten die geinspireerd of gebaseerd zijn op een aantal Yamaha klassiekers. Verder lijkt het er op dat het geen full size replica's zullen zijn, maar kleinere versies van de originelen.

RefaceTeaser.png


Je ziet het goed: dit zijn een YC-10 orgel, een CP-70 stage piano, CS80 en een DX 7

De apparaten in kwestie:

imgext.php


Verder zijn er nog wat youtube videos waar je niet heel veel wijzer van wordt (en met wat gepingel dat verdacht als een CS80 klinkt), en ook een teller die aftelt tot het moment van de reveal: https://yamahasynth.com/
 
De spanning is om te snijden... :D Yamaha liep vroeger voorop maar holt tegenwoordig achter de kudde aan. Ik ben benieuwd.
 
Een dx7 met veel draaiknoppen zou mooi zijn. Maar volgens mij wordt het weer eens iets mini ( uitgaande van de video) . Wat niet verkeerd hoeft te zijn trouwens hoor. Misschien een alles-in-één bak ? Ben benieuwd !
 
Zal wel een sound library met samples van de DX7 en CS80 voor de Motif serie zijn ;)
 
Als het maar geen software is.....
 
Ik smeek om een RS7000 NT, een RS9000 ofzo. :D

Helaas zal dat niet komen (neem ik aan).
 


Met al die """"teasers"""" kan het uiteindelijk alleen maar tegen vallen.
Ik zie een paar nietszeggende mensen wat clichés uit poepen.


hop hop hop maak er wat moois van Yah
 
Laatst gewijzigd:
Ze wilde natuurlijk het succes van de teasers van Roland overtreffen (die hebben redelijk wat units verkocht inmiddels). Ik wacht wel af wat er komt, als het niks is is het niks. :)
 
Het zal er als speelgoed uitzien, dus vermoedelijk ook goedkoop geprijsd. Maar of we daar nu zin in hadden? T 'ocht van mij oerdegelijk en fullsize hoor yam.
 
Ik ga er bij voorbaat vanuit dat het ruk is, want zo doen we dat hier.
 
als ze door de recente analoog hype, met een VA van de CS80 komen met wel bijvoorbeeld eenzelfde analoge filter spring ik een gat in de lucht.
 
Als ik wat roep, dan komt er altijd het tegenovergestelde zodoende roep ik dan het een rompler wordt met synthese mogelijkheden .Met een leer curv van 8 weken 24 uur perdag :engel:
 
Back
Top