• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[Te Koop]: Yamaha A3000 sampler, FB01 fm-synth en Kawai XD5 drumsynth

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
halliehallo,

om mijn voorspelling van de legere studio over 5 jaar een handje te helpen heb ik maar besloten dat ik een deel van mijn geliefde hardware ga verkopen. Alles is in perfecte staat, altijd in rookvrije ruimte gestaan, en niet bepaald intensief gebruikt....

* Yamaha A3000 OS2 sampler met 64MB RAM en 1GB interne IBM harddisk. Evt. ook met scsi kabel, externe SCSI-CD-rom drive en SCSI PCI kaart van Diamond. Originele handleidingen, diskettes, CD-roms en 3tal Teklab sample CD's zitten er ook bij. Alles werkt perfect, draaiknopjes onder display ook prima. Voor mijn gevoel de ultieme creatieve sampler, 64 voices, 16 part multitimbraal, met erg veel (32?)keihard pakkende filters, parametrische EQ voor elke voice, 3 geweldige effectblokken, modulatie matrix, midi CC realtime controle, resampling, recycle-functies, mooie cleane sound..kan ook perfect als effecten-bak gebruikt worden omdat de audio inputs door de effecten geroute kunnen worden in realtime. 1 stereo en 2 assignable outputs.
Als je presets wilt afspelen, koop een Akai, als je film-muziek wilt maken, koop een Emu, wil je gefreakte shit uit je sampler halen, koop deze Yamaha! ;)

* Yamaha FB01 FM synth module. 4Operator FM synth, 1/2 rack unit met ingebouwde voeding en lekker oranje display. Bij mijn weten een van de eerste multitimbrale midi synths. 8Stemmig polyfoon en 8 part multitimbraal. 240 presets en 96 user voices. Perfect te gebruiken voor house vanwege de klassieke orgeltjes en bassen. 1 knopje blijft af en toe beetje "hangen" maar dat moet eenvoudig te verhelpen zijn en heeft verder geen invloed op het functioneren. Met originele handleiding.

* Kawai XD5 drumsynth rack. Combineer de synth-engine van de beroemde K4 synth en stop het sampe-ROM geheugen vol met samples die rechtstreeks uit de studios van Jimmy Jam&Terry Lewis (remember de oude Janet Jackson 12"es? dan weet je genoeg, inderdaad, die kicks en die keiharde snares!) EN van Kraftwerk (blieps, bloeps, zaps, kliks, klaks, kloks etc.) komen. Vette jaren 70 en 80 sounds dus.Verder zitten er ook nog een aantal geluiden in die over het hele keyboard te spelen zijn, veelal lekkere diepe bas-sounds. Het beestje heeft 8 outputs naast 1 stereo output, en de 2 resonante 12dB filters kunnen zowel serieel als parallel geschakeld worden. En jazeker, ze kunnen tot self-oscillatie gaan! Verder zit er ook nog een ringmodulator in. Met originele adapter en handleiding. Met de nieuwe electro-clash hype wordt dit zeker weer een erg nuttig bakkie ;)

ok mooi verkoop verhaal weer...ik doe bovenstaande spulletjes in de verkoop omdat ik toch meer met de computer werk dan met hardware en het dus zonde is om ze in mijn racks te laten zitten. Zoals al gezegd, perfecte staat allemaal. Ik verkoop niet uit geldnood, dus doe gewoon een leuk en realistisch bod aub.
Ik woon in Utrecht, ik verstuur liever niet vanwege slechte ervaringen met de vrienden van de PTT.

Omdat ik jullie allemaal zo lief vind zet ik eerst alleen hier een advertentie, als de boel over 1 of 2 weken nog niet verkocht is ga ik ook op andere plekken adverteren....

ok dat was em! ohja, fotootjes ga ik asap erbij plaatsen voor de liefhebbers..

Olaf
 
slechte ervaring bij de ptt ??
zit die FB01 in een rack dus het kasje zit in een stuk ijzer ??
zn ijzer lijkt mijn namelijk handig voor de mijne als je die
los verkoopt pb dan of laat iedereen lekker mee lezen
<gasten> ene bazzi m koop jij anders zijn FB krijg je geen
spijt van
 
nee de FB01 is gewoon los...maar je kan bij de meeste muziekzaken die ook racks verkopen wel zo'n houdertje kopen met voorgeboorde gaatjes waar je 2 van die halve bakkies in kan schroeven
 
ik heb echt geen idee...de FB01 heb ik vroeger voor volgens mij 450 piek gekocht...geen enkel idee wat ie nu waard is....150 euro? doe maar gewoon een bod..er zijn overigens al meer geinteresseerden ;) trouwens de FB01 kan je alleen via software editen....ik neem aan dat je dat weet?

de kawai is helemaal lastig omdat die volgens mij in Nederland VET zeldzaam is, ik kom em nooit eens tegen...damn waar is Leo als je em nodig hebt ;) ..echt ik zou het niet weten...doe gewoon een bod

Olaf
 
Ik heb mijn FB01 volgens mij voor 350 piek in doos en
de vette handleiding
je ziet ze soms tekoop maar meestal zijn ze behoorlijk gaar
ook een keer gezien dat iemand er 6 st tegelijk verkocht
en die kawia is dat niet gewoon dat ding met een klavier ??
 
nee de kawai is een rackmodule met daarin een drumsynth die gebaseerd is op de K4 synthengine...

Fb01 is behalve 1 soms hangend knopje in prima toestand...

Olaf
 
Ze hadden het denk in de winkel vroeger ook het is gewoon een kwestie van met beleid omgaan met zn FM sound
generaror oja met de wint generator wil ik ook een keer
spelen
 
nah voor 100 euro laat ik em lekker in z'n rackje...ik heb ff rondgekeken naar 2e hands prijzen voor een XD5 en ik zit toch meer in de buurt van 250 euro te denken..tis nl best wel een speciaal bakkie.....
 
tuurlijk take your time...doe ik ook :)
btw, als mensen een bod willen doen, het liefst ff een emailtje of PBtje sturen..anders wordt het zo'n of topic gebeuren etc.
 
als iemand nog geinteresseerd is in de A3000 OS2 moet ie snel zijn......
 
bump
 
Toch wel opvallend hoeveel stuks van die Yamaha A3000 worden gedumpt! Zou iedereen hier een min of meer gelijkaardige reden voor hebben?
 
Probeer ik wat info over de Kawai XD5 op het net te zoeken kom ik een review van ene menerr Olaf mol tegen :okdan:

if you're looking for that typical 80's Jimmy Jam & Terry Lewis drumsound look no further...these box has it ;-) and also nice kraftwerk-esque sounds.....very great box!
Olaf


He he ;)
 
haha "Very great box, pappa san!" ;)

ja is echt vette bak hoor..tis dat ik gewoon steeds meer met mijn PC werk......dat is ook de reden dat mijn FB01 weggaat (NI's FM7) en mijn A3000 (Kontakt, reason)

Olaf
 
overigens zijn de yamaha A-series nergens meer te koop bij mijn weten en worden ze ook niet meer geproduceerd..dusse...collectors item in the making ;)
 
ok, komen de prijzen:

Yamaha FB01: 125 euro
Kawai XD5: 250 euro
A3000 OS2: 650 euro

Olaf
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top