Yamaha Reface CP > geen audio meer, midi werkt nog wel

homie

Ingeburgerd
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
54
Mijn Yamaha Reface CP werkt niet meer. Ik heb per ongeluk een verkeerde adapter gebruikt, of een kapotte (kortsluiting). Als ik de reface nu weer aansluit op de originele adapter (of batterijen, ook geprobeerd) gaan de lampjes branden, en stuurt hij wel midi uit (getest om een andere synth zonder klavier aan te sturen), maar audio uit, headphones uit en de ingebouwde speakers werkt allemaal helaas niet meer! Ik heb het apparaat open geschroefd om te kijken of ik ergens wat verdachts kon bespeuren, maar op het oog lijkt er niks doorgebrand oid. Iemand enig idee of dit te fixen is? en ook vooral hoe/waar?

alvast bedankt!
 
Yo Homie!

Ik kan mij voorstellen dat het vaag lijkt, maar er is een logische verklaring voor deze functie.
Ik gebruik hem namelijk constant!

Ik woon nu een tijdje in het buitenland dus ik gebruik mijn Reface niet alleen voor zijn sound, maar ook als midi controller voor al het andere wat met keys gespeeld moet worden. daarom is het niet wenselijk dat wanneer ik bijvoorbeeld een Synthesizer VST bespeel, je de sounds van de reface er doorheen hoort.

De local On/Off functie zorgt ervoor dat het geluid niet getriggerd wordt als je dus een andere track selecteert om te bespelen, maar op het moment dat je de reface track in je daw selecteert, dan wordt de reface sound wel getriggerd!

Heel handig dus!

- afro
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top