Vakantiesynths, wat zijn goede opties?

Kijk naar demo's van Elektron of DSI synths, dat is een veelvoud erger dan wat er qua OP-1 op het net rondzwerft. Wat een ellende doorgaans, en dan heb ik nog niet eens over Cuckoo en z'n blije eikel toestanden. Lijkt me overigens een heel aardige gast, moet ook gezegd worden, heb veel aan z'n tutorials, maar wat een afschuwwekkend muzikaal pallet heeft die gast zeg, brr...

Afijn, kijk gewoon naar de synthengines, en de sequencer/tape-mogelijkheden, en denk zelf een beetje uit of wat jij wilt daarbinnen past. En loop in het beste geval eens langs bij een toko die hem heeft liggen om even uit te proberen :)
 
Kijk naar demo's van Elektron of DSI synths, dat is een veelvoud erger dan wat er qua OP-1 op het net rondzwerft. Wat een ellende doorgaans, en dan heb ik nog niet eens over Cuckoo en z'n blije eikel toestanden. Lijkt me overigens een heel aardige gast, moet ook gezegd worden, heb veel aan z'n tutorials, maar wat een afschuwwekkend muzikaal pallet heeft die gast zeg, brr...

Afijn, kijk gewoon naar de synthengines, en de sequencer/tape-mogelijkheden, en denk zelf een beetje uit of wat jij wilt daarbinnen past. En loop in het beste geval eens langs bij een toko die hem heeft liggen om even uit te proberen :)


Je hebt gelijk, ik wil mn keuze niet teveel laten bepalen door wat andere lieden al met hun op-1
hebben gedaan. Is kijken of ik em ergens in een winkel kan betasten.. Of kopen bij Bax.
 
Zover m'n eerste conclusie:

Nadelen

- Mono tracks, enkel master track is stereo. Losse sporen zijn mono-files, en pre fx. Ook de fx ontberen goeie stereo-opties, zoals een leslie-simulator, een goeie panner, etc.
- Drumsynth heeft geen chocking-groups.
- Patternsequencer is enkel 16 steps. Fingersequencer echter kan een oplossing zijn. Maar toch...


Voordelen

- Synths zijn behoorlijk veelzijdig, zeker samen met de fx.
- Tape-functionaliteit maakt dat eigenlijk alles wel mogelijk is, overdubben, bouncen, via usb naar computer en daar verder bewerken.
- Robuust, en mobiel.
- TE GEKKE drumsynth
- Drumsampler heeft ongelovelijk veel pressie, zeker in combinatie met de dynamische envelopes
- Inspirerend ding. Sinds m'n Monomachine niet meer zo gefascineerd de tijd kwijt geraakt met een enkel apparaat.
- Batterijduur is 16 uur.
- Toekomstige updates met nieuwe synths/fx en sequencer-opties. Niets van de nadelen(behalve de mono-sporen) lijken echt definitief.
- Workflow is superintuitief, je zit serieus na 15 minuten volwaardig ermee te spelen. Kan zelfs Elektron nog wat van leren.
 
Ben wel benieuwd naar wat demo's, op papier is het een interessant ding maar zoals eerder opgemerkt stellen de demo's niet veel voor ... qua klank lijkt het allemaal een beetje in dezelfde hoek te zitten. Verras ons eens 154, ik heb nog vakantiegeld dat een gat in mijn zak brandt :)
 
Ben wel benieuwd naar wat demo's, op papier is het een interessant ding maar zoals eerder opgemerkt stellen de demo's niet veel voor ... qua klank lijkt het allemaal een beetje in dezelfde hoek te zitten. Verras ons eens 154, ik heb nog vakantiegeld dat een gat in mijn zak brandt :)

deze is weer best okee..

 
Ja, al is die tik een glitch die ze wel nog moeten fixen bij TE. Zero-point crossing ftw...

Demo is wat clean, wacht maar tot je die drumsynth hoort grommen, maar wel een goed beeld van hoe compleet hij is als standalone schetsblok. En alles is dus direct op "tape" te droppen, en dus weer te knippenplakkenomdraaienenmeervandat. Als audio, voordeel, nadeel, ik vind het eigenlijk wel een goed idee.

Volwaardige kledingzaakdeephouse is er absoluut mee te maken in ieder geval, dat lijkt me duidelijk :D
 
Valt zoiets te maken met de OP-1? De bassdrum zal ik maken in een DAW en die importeren. Maar op de bassdrum na, is dit een beetje te doen op de OP-1?


 
Kan hier geen youtube clips afspelen(werk) maar kan wel zeggen dat de OP-1 vooral ook uitblinkt in DRUMS. Man wat een pressie, het knalt echt de tent uit die drumsynth en sampler. Veel harder dan een MPC of Rytm. Meer als een SP1200, minus uiteraard de 12bits bonus.
 
Tof om te horen :) Ben je al op vakantie? Hoe bevalt de OP-1 je tot nu toe? Nog steeds enthousiast over?
 
Zaterdag vertrek, ik ben nog drums aan het inpakken om mee te nemen :)

Ben alleen maar enthousiaster geworden, de iPad en iM1 hebben me even afgeleid maar uiteindelijk toch weer terug bij de OP-1. Nadelen die ik eerder noemde blijven m'n voornaamste bezwaren, maar hoe beter ik hem leer kennen, hoe meer ik overal ook wel weer een soort van oplossing voor vindt. Leuke community ook, beetje a la Elektron, met erg veel toegewijde users en tutorials.

Grappig ook, kledingzaakhouse is er dus prima mee te maken, maar ik kan net zo makkelijk de My Bloody Valentine uit lopen hangen op de bank.

Volgende missie? De samplersynth uitzoeken, en experimenteren met de mic en vocalen. Benieuwd of dat ook zo snel goed resultaat oplevert. Kan bijna niet anders, zegt mn instinct :)
 
Zaterdag vertrek, ik ben nog drums aan het inpakken om mee te nemen :)

Ben alleen maar enthousiaster geworden, de iPad en iM1 hebben me even afgeleid maar uiteindelijk toch weer terug bij de OP-1. Nadelen die ik eerder noemde blijven m'n voornaamste bezwaren, maar hoe beter ik hem leer kennen, hoe meer ik overal ook wel weer een soort van oplossing voor vindt. Leuke community ook, beetje a la Elektron, met erg veel toegewijde users en tutorials.

Grappig ook, kledingzaakhouse is er dus prima mee te maken, maar ik kan net zo makkelijk de My Bloody Valentine uit lopen hangen op de bank.

Volgende missie? De samplersynth uitzoeken, en experimenteren met de mic en vocalen. Benieuwd of dat ook zo snel goed resultaat oplevert. Kan bijna niet anders, zegt mn instinct :)

Erge twijfels hier om er een te kopen. Oorspronkelijk luister/maak ik hardstyle (sorry, kan er niets aan doen :kroon:). Daar is de op-1 niet geschikt voor lijkt me. Maar ik wil nu dus een soort genre maken ala de 2 video's hierboven. Vandaar mn vraag eigenlijk :)
 
Kan je er ook melodietjes mee maken en deze saven? En ze vervolgens exporteren (bv. midi)? En is de OP-1 een beetje geschikt om melodietjes mee te jammen (ook akkoorden)?
 
Alles is audio, toetsenbord niet aanslaggevoelig maar hij is wel polyfoon.

Is de electribe 2 niet meer iets voor je? De OP-1 is stiekem ook een behoorlijk raar ding, geen pattern memory, geen midi, geen normale filters, etc
 
Ga ik eens naar kijken. Maar vind wel belangrijk dat ie toetsen heeft. En dat zit er niet op.
 
Korg Microsampler? Die toetsen op de OP-1 zijn wel echt computertoetsen, dat is niet z'n sterkste punt...

Overigens heeft de Electribe 2 prima pads, daar is ook nog wel een melodietje op te doen. Eerder nog zelfs dan de OP-1, want aanslaggevoelig.
 
Hmm snap je punt. Maar ik word niet echt warm van de bakjes die jij opnoemt (behalve de OP-1). Mis de funfactor en niet alles is overal mee naartoe te nemen (zonder adapter).
 
Electribe en Microsampler zijn allebei op enkel batterijen te gebruiken. Maar het blijven instrumenten en inderdaad, de fun-factor :)
 
Back
Top