Vakantiesynths, wat zijn goede opties?

Attachments

  • RTE.jpg
    RTE.jpg
    24,3 KB · Bekeken: 79
Wat is er zo gaaf aan de op-1? Nooit echt in verdiept, maar de filmpjes die ik gezien heb op youtube toonde niet veel bijzonders.
Verschilt dit ding veel t.o.v. de Octatrack?
 
Heeft weinig met de Octa van doen, eerder een beetje Monomachine met een build in sampler en fourtrack. 8 synthengines, drumsynth, fx, sequencers, en allemaal heel compact. Ben erg benieuwd of ik er een beetje iets mee kan uiteindelijk :)
 
En op de iPad mis ik geen knoppen, maar meer toetsen. En een toetsenbord hangen aan mn laptop of ipad, op vakantie doe ik dat gewoon minder snel dan een apparaat pakken en daar gewoon koptelefoon in en gaan
 
En op de iPad mis ik geen knoppen, maar meer toetsen. En een toetsenbord hangen aan mn laptop of ipad, op vakantie doe ik dat gewoon minder snel dan een apparaat pakken en daar gewoon koptelefoon in en gaan


Hmm. Er zijn best leuke bakjes maar die zijn bijna nooit battery powered. Misschien een battery pack knutselen?
 
Ja Electribe was mn tweede keus maar ik vond hem ook te groot. Het is nog best een flink ding en handbagage zit zo vol. Dan had ik bijna net zo goed een batterypack voor mn Monomachine kunnen kopen...
 
Ga voor de OP-1..
serieus hands down de beste portable unit die ik ooit in mn handen heb gehad..

Zoveel kracht in zo'n klein apparaatje..

Vooral de am radio waar je van kunt opnemen is te gek.. een soort van oneindige samplebank... echt geweldig.
 
Thomann, UPS schiet op en breng me mn OP-1! Hup!

:D

Ben echt superbenieuwd, veel wisselende verhalen, maar allemaal aan het uiterste eind van het spectrum. Goed teken.
 
Mijn beste koop ooit! Ook in de studio. Een monosynth + OP-1 en supersnel vette tracks bouwen! Heerlijk ding!
 
OP-1, Sequoia, een blik ijskoud amerikaans bier, ik ga een paradijs tegemoet!
 
Allemaal 6-stemmig polyfoon(als je dat wilt)
 
Ook bijna op vakantie? :) En oa jouw soundcloud op-1 dingetjes hebben me over de streep getrokken, of in ieder geval m'n interesse serieus aangewakkerd Synthiaks.
 
Nee niet bijna op vakanatie. Helaas zit ik in een burn out, en zo af en toe wil ik iets doen (als ik bijvoorbeeld buiten zit). Zit niet veel meer achter de computer. Vandaar ;)
 
Kan je met de op-1 ook de Ambika synth aansturen (dmv midi) en sounds van de Ambika opnemen & gebruiken? Dit zonder er een geluidskaart tussen te zetten.
 
Dat kan maar wel met behulp van een usb naar midi unit, ik gebruik een Iconnectmidi, en als nadeel dat de OP-1 alleen maar een mono input kan samplen..
Samplen kan dan weer op 3 manieren:
- chromatische sample van 6 sec in de synth engine -> FX toevoegen en modulatie indien wenselijk
- 12 sec sample die je kan choppen in de drum engine - FX toevoegen en modulatie indien wenselijk
- Rechtstreeks op 1 van de 4 tracks recorden
 
Back
Top