Vakantiesynths, wat zijn goede opties?

Dat laatste wist ik nog niet en is VET! Maar dat is ook mono? En zonder fx?
 
Ze hebben ook de oplab zie ik (soort van hub):

https://www.teenageengineering.com/products/oplab

OPLAB.jpg
 
Dat laatste wist ik nog niet en is VET! Maar dat is ook mono? En zonder fx?

Samplen/recorden is altijd mono..

Zodra je in 1 van de engines sampled kan je dus FX toepassen.. MAAR!!

Stel je sampled op 1 van de 4 tracks.., je mute alle andere, je selecteert een master FX/EQ setting en je record de track naar album mode. Vanuit de album mode kan je de track weer resamplen met de FX erover dus. Je kan de audio file liften en droppen in 1 van de 4 tracks maar als je de input op het oortje zet dan kan je de output dus opnemen.. Volg je m nog?
 
Maar je kan ook een aif uploaden naar een track? max 6 minuten oid? Die kan wel stereo zijn of wordt dan ook mono?
 
Oplab is belachelijk duur en midi sync schijnt niet goed te werken. midi out wel hoop ik dan maar? :)

Kan het trouwens wel gewoon rechtstreeks via camera kit naar een iPad? Midi?
 
Beste bier ter wereld komt als sinds de 70's uit de US, dus ik vermaak me wel daar :)
 
Op vakantie precies doen wat je thuis ook doet... Logisch.

Ik heb thuis niet de luxe om iedere dag aan m'n hobby te zitten. Als je overdag iets actiefs doet op vakantie dan is er vaak 's avonds nog tijd genoeg om even te hobbyen.
En volgens mij leest 50% van de mensen een boek op vakantie, kan je thuis ook gewoon doen, maar toch gaan mensen weg...
 
Zo dat is een stuk straffer dan ik had verwacht zeg, rauwe synthzooi die OP-1! :)
 

Attachments

  • 11265530_10153017787399545_9068704296145602197_n.jpg
    11265530_10153017787399545_9068704296145602197_n.jpg
    34 KB · Bekeken: 73
Ik snap er nog helegaar niks van maar ben wel echt volledig gehypnotiseerd door dat ding. hopelijk blijft dat gevoel, dan kan mijn vakantie niet meer stuk!

Ook snel even de Rytm misbruiken voor wat drum-kits, de 707 808 en 909 leegtrekken, helemaal top. Drumsamples klinken ook echt HARD, dat is wel wat anders dan kopieermachine MPC of de Maschine. Alleen wel jammer dat je geen choke-groups hebt, hopelijk in de volgende update...
 
Ja, van de mannen van Serum, Xfer. Nu nog een goed backup-programma voor de tapes voor een iPad en paps is klaar :D
 
Je enthousiasme is aanstekelijk 154!
Ik zoek wellicht ook precies datgene wat jij nu doet.. Maar niet per se voor een tent, maar het idee van lekker op de bank
of onderweg klooien bevalt me wel!

950E, moet ik nog even slikken hoor.
 
2e hands moet 600 ook wel lukken hoor.

Heerlijk ding met idd een aardige learning curve, je denkt dat je zo wat kwijt bent maar dat blijkt dan weer mee te vallen. De ingebouwde radio is geniaal, die sample chopper ook. Ideaal in vliegtuig of op hotelkamer. Nog lang niet klaar mee!
 
@Arv: er is een b-stock op-1 @ bax-shop:

http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen/b-stock-teenage-engineering-op-1-portable-synthesizer-v5

Garantie: Op dit product krijgt u 1 jaar garantie.
Originele omverpakking/doos: Ontbreekt en heeft nu Bax-shop omdoos
Product: Enkele lichte krassen / beschadigingen
Productlevering: Incompleet, alle accessoires ontbreken
Verpakkingsmateriaal: Ontbreekt
Wijze van inname: Retour van klant

-------------------------------------

Verder lijkt de op-1 me een leuk bakkie. Maar 1000 euro vind ik net ff iets teveel (voor wat het kan). Als je een ipad koopt met Cubasis dan kan je ook behoorlijk wat. Alleen is dat appels met peren vergelijken.
p.s. zie nu ook de gratis app Auxy:
 
Back
Top