Vakantiesynths, wat zijn goede opties?

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.275
Locatie
Amsterdam
Jaja, de vakantie komt er weer aan, en wat is de beste optie om ook voor de tent te kunnen blijven noodlen?

Als eerste opties had ik er zelf twee, ook wel toegespitst op mn eigen wensen, geen drie dingen aan elkaar knopen, koptelefoon en gaan, en ook echt bruikbaar. Inc drums en fx. En polyfoon :)

- Teenage engineering OP-1

Superuitgebreid, goede klank(profi), erg portable, veel synthengines, bruikbare drumengine, fx, inspirerend, maar ook: rot-toetsjes, vervelende bugs(clicks!), en weinig parameters per synth, geen pattern-memory, DUUR! :)

- Korg Electribe 2

Veel opties, velocity-sensitive pads, traditioneel maar ook op een goede manier, polyfoon(?), intuïtief, goede klank, veel fx, maar ook: eigenlijk helemaal niet polyfoon(parafoon!), beetje saai, moderne drumsounds(aargh! Vast weer ontworpen door een 50 jaar oude product-developer na een puberaal klankbord), best wel groot voor portable, touchpad voelt goedkoop aan, beetje flauwe fx en wel erg veel GM-klanken. Een pianoklank voor de tent is echt mijlenver van wat ik zoek... en.... best betaalbaar(vergeleken bij de OP-1)

Iemand opperde de Yamaha QY70, maar dan is wellicht de Electribe een betere optie.

Voor velen is de laptop of de iPad een prima optie, maar ik ken mezelf, ik ben niet iemand die snel een controller aan gaat sluiten, of in het vliegtuig met een ketting aan kabels en de geluidskaart even lekker in Ableton gaat vrotten. Ik moet dan altijd plots na 5 minuten plassen zodat alles weer snel opzij moet, ik weet het, ik ben een neuroot.

Dus! Vakantietips! Wie? :)

Liefst ook analoog, portable dus, battery-powered, en op zichzelf staand leuk genoeg om een week of wat mee rond te hangen :)
 
Laatst gewijzigd:
Akai MPC500 kan ook natuurlijk, maar dat is voor mij echt no go, slechtste fx en filters die ik ken, brrr...
 
KORG VOLCA sampler. Heeft wel zijn beperkingen, maar heeft wel recordable modulation. Licht goed in de hand. Ik gebruik hem alleen voor top loops. Maar op vakantie moet je ook niet te hoge eisen stellen ;)
 
Dan is wellicht de Electribe sampler wellicht NOG een beter plan?

Ipad is leuk, heb ik, veel mooie synths, maar het aansluiten van een controller met zo'n verloopje, dat is op reis echt intens gekut. Althans, ik doe het uiteindelijk nooit. En dan ook nog ergens dat mini-toetsenbordje vinden in je handbagage, moeten plassen, etc etc

Volca lijkt qua serie leuk, maar enkel als je er meer hebt...
 
Ik hoop eigenlijk het meest op een Ambika/Tetra-achtige synth met leuke sequencer op batterijen die ik echt over het hoofd heb gezien. Maar volgens mij moet ik maar gewoon sparen voor zo'n OP-1...
 
ik heb mezelf 2 jaar terug op vakantie prima vermaakt met een korg microsampler.
heeft weliswaar geen synthengine, maar je kunt wel meteen aan de slag met lokale geluiden,
het is een super gebruiksvriendelijk dingetje, klein, licht, sequencer, fx enz enz :okdan:

met een qy70 heb ik me ook wel eens onderweg vermaakt, maar meer vanwege de sequencer dan de geluidjes, en een beetje omslachtig voor op vakantie
 
Ja die microsampler is best ok, Smackos was ooit ook erg lyrisch daarover. Maar dat was ook een Electribe-fanaticus, dus dan is dat wellicht de meest compacte optie.

Ooit ook aan een goede vriend van me aangeraden, en die is nu eigenlijk alleen nog maar OP-1 dit, OP-1 dat. Wellicht even bij hem langs :)
 
Microsampler is erg tof. Zeker voor onderweg. Maar zo'n electribe 2 ook wel :) Op-1 beetje duur maar zeker ook aan te raden.. het is maar wat je van plan bent.
 
Eigenlijk wil ik gewoon in Sequoia park iets uit mn tas trekken en lekker met een koud blik bier voor de hut een tophit maken :D
 
Kun je daar niet beter zoiets uit je tas trekken? Geen snoertjes nodig.

 
Geprobeerd, maar door mn omgeving vriendelijk verzocht toch maar weer iets met koptelefoon te kiezen.
 
Een Alesis Micron kun je je dan ook geen buil aan vallen. Niet analoog en battery-powered, maar wel:
- Prima klinkende VA-synth
- Compact maar met full-size keys
- Ingebouwde sequencer en effecten
- Goedkoop
 
Niet batterypowered, en niet zo compact. Anders had ik mn monomachine wel meegenomen. Of mn rytm. Of toch octa :)
 
Phochos heeft vast tips voor gear die op batterijen werkt! ;)
 
De schat. En wellicht nog te koop ook :)

Vandaag misschien te koop. Morgen niet meer, en dan van di. t/m do. wél weer. :okdan:
 
Nou, heb de knoop maar doorgehakt en een b-stock op-1 besteld. Water en brood op vakantie vrees ik...
 
Op-1 :) juiste keus.

Ongelofeloos wat je allemaal kan met dat kleine bakkie.
Ga je geen spijt van krijgen dunkt me.
 
Back
Top