Vakantiesynths, wat zijn goede opties?

Wel denk ik trouwens dat de op-1 een grotere 'fun factor' heeft. En dat je de ipad sneller links laat liggen. Iemand hier die zowel ipad heeft als de op-1?
 
Ja die gaan allebei mee. Maar de ipad vraagt altijd een controller en wellicht geluidskaart, en de op-1 is op zich genoeg. Daarnaast is er veel teveel afleiding op zon ipad en blijft het wat gedoe.
 
Geluidskaart is niet nodig toch? En een controller ook niet (bij Cubasis en Auxy iig - zover ik heb gezien). Maar ben benieuwd hoe lang zoiets leuk is. En of je ook echt op je ipad dingen gaat maken (in de zon).
 
Zonder controller zijn de synths echt behoorlijk niet te doen, vind ik dan weer. Geluidskaart is nodig als je iets op wilt nemen van buitenaf.
 
Ja snap wel wat je bedoelt. Maar als ik dan weer zie hoe snel je noten tekent dan is dat weer een pre. En je hebt een beter overzicht (omdat je meerdere sporen kan zien).
 
Opgegroeit op een 1040, met straffe hand, klik buiten de pianolarol en je krijgt enkel nog bommetjes op je scherm. En toch liever toetsen, heb geen 10 vingers van onze lieve heer gekregen om een beetje te muizen... Toetsen! Hoe meer hoe beter!
 
Met toetsen maak je sneller een dynamisch riedeltje dan als je dat moet inproggen vind ik. Maar ik ken er ook
bij die zitten uren te pielen met tekenen.. Ach ja. Whatever.
 
Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit uit die OP-1?
Kan iemand dat objectief eens beoordelen.
 
Tsja, wat is objectief... Ik vind hem erg goed klinken, en de gebruikers die hem mij aanraden hebben hem tot tevredenheid gebruikt in diverse clubs op grotere PA's. Hij is erg punchy, vooral de drumsampler knalt echt als een gek.
 
Voor de fun en de lekkere tijdsbestedinggebruik ik of de iphone ( moog cameleon etc) of een van de korgs monotribe of voltakeys
Voor op de camping heb ik keus uit een roland e16 of een oud yamaha keyboard
Moet het echt dan gaat een multimoog in de flightcase , accordeon erbij en een vk8m roland module waarbij ik vraag of ze een 5 octaafs midikeyboard voor me willen regelen . Maar ja dan hebben we wel stroom nodig
 
Ooit heb ik voor dit doel de: CBXK1XG van Yamaha gekocht. Volledige XG set (lekker veel aansluitingen ook), ingebouwde speakertjes en kleine toetjes....werkt op batterijen. Als je een beetje wil jammen op het strand / camping etc. ideaal! (geen sequencer) Ook geen schermpje wat je in de zon ook niet kan lezen - en een harde kunststof shell. Mis 'm nog wel een beetje.

http://usa.yamaha.com/products/musical-instruments/keyboards/synthesizers/cbx-k1xg/
 
Geinspireerd door dit topic ga ik een batterypack voor mijn octatrack of a4 kopen.

Jamming in the park for the win!
 
Ik heb nu al aardig wat video's en andere sound examples beluisterd van de OP-1, maar ik kan niet ontkennen dat ik minder
enthousiast ben geworden. Nu ben ik een geboren zeikerd, maar is dit ding lang leuk vraag ik me af!
Ik hoor bv dat veel van de "nummers" gemaakt met de OP-1, die ik her en der tegenkom, erg op elkaar lijken. Dwz, de sound-signature is sterk.
En daar ben ik dan weer minder gecharmeerd van, maar weet ook dat je niet alles kan willen met zo een klein doosje.
 
Ik heb nu al aardig wat video's en andere sound examples beluisterd van de OP-1, maar ik kan niet ontkennen dat ik minder
enthousiast ben geworden. Nu ben ik een geboren zeikerd, maar is dit ding lang leuk vraag ik me af!
Ik hoor bv dat veel van de "nummers" gemaakt met de OP-1, die ik her en der tegenkom, erg op elkaar lijken. Dwz, de sound-signature is sterk.
En daar ben ik dan weer minder gecharmeerd van, maar weet ook dat je niet alles kan willen met zo een klein doosje.

Dat ligt er ook aan wat je in de sampler stopt..
 
Dat ligt er ook aan wat je in de sampler stopt..


True!
Maar waarom zie ik dan zo weinig innovatief werk op internet.. Het is altijd simpel en meestal hip-hop samples.
Ding is ook al weer 4 jaar oud, mag nu toch wel wat leuk werk komen bovendrijven neem ik aan.
 
Back
Top