Dilemma : MOXF, Odyssey, ...

Paulogic

Stamgast
Lid sinds
16 augustus 2014
Berichten
377
Locatie
Bambrugge (Erpe-Mere) België
Even een kort overzicht :

Ik heb één MOXF8 en MBpro met Cubase 8 Pro.
Ik wil en ga mij een K.ARP Odyssey bijkopen zowel voor leads als basjes maar ook
vooral voor sequences.

Nu zit ik met een dilemma qua aansturing. Feit is dat de K Arp, aangestuurd via CV,
niet zelf in staat is om te transponeren. Mogelijkheden volgens mij zijn :

1. MOXF 8 gebruiken om via midi sequences door te sturen naar de Odyssey.
Transponeren gebeurt door de MOXF. Moet kunnen via Performance of Master op MOXF.
Hier kan enkel noot-info, geen CV waarden naar pedal ingang van Odyssey.

2. Odyssey rechtstreeks aansturen vanuit Cubase. Ook enkel noot info.

3. Odyssey aansturen vanuit een hardware sequencer a la Doepher Dark Time.
Deze kan transponeren via CV komende van de Odyssey of via Midi komende van
ofwel de MOXF ofwel van een apart midikeyboard. Hier kan ik wel CV sturen naar
de filter van VCO2 (dacht ik).

4. Idem als 3 maar dan ipv een midikeyboard bvb een Minibrute. Extra mogelijkheden
qua sturing alsook extra synth natuurlijk. 2 analoge die lopen op een sequence, transponeren
on the fly...enorme mogelijkheden denk ik, zeker omdat ik life proberen en opnemen leuker
vind dan alles te preppen in Cubase.

Hoe doen jullie dit of zouden jullie dit doen???

Shoot... maar niet op mij he :D

Thx !
 
Oeps, niemand ?

Ik ga het zelf snel gaan weten... ga dadelijk bij SF te Gent een Minibrute SE gaan halen.
De Odyssey is voor later maar ik kan al beginnen met 'sequencen'. De SE heeft een
leuke seq aan boord, misschien wel handiger dan zo'n Dark Time.

Tot de volgende...
 
Het is mij geheel niet duidelijk wat je nou probeert te bereiken. Waarom wil je de inkomende MIDi transponeren op de Oddy? Waarom stuur je het niet gewoon getransponeerd uit? Waar haal je nú je MIDI vandaan voor je MOXF8?
 
Ik snap em ook niet zo goed.
Er van uit gaande dat je iets van een cv/gate kastje heb (klein Doepfer Mcv oid)
Dan is het transponeren in cubase toch totaal geen probleem ?
Dat werkt allemaal vlekkeloos. (Over alle octaven heen), dus wat je ook maar uitstuurd naar de kArp. Dat kan je zoveel op en neer pitchen als je wil.

Wellicht bedoel je iets KompleetS anders dat zou natuurlijk ook kunnen.
 
Wat ik bedoel is dat een K Arp niet zelf kan transponeren als hij via CV wordt aangestuurd.
De transponering moet gebeuren door het externe toestel. Ik zocht eigenlijk wat ver qua mogelijkheden.

De bedoeling is om seq's te laten lopen en on the fly te kunnen transporen, zoals ik vroeger deed met MS20-SQ10.
Dit is leuker dan alles voorprogrammeren in bvb cubase.

Ik zou ook de moxf kunnen gebruiken door patterns via midi naar de K Arp te sturen. De moxf kan
ook on the fly tranponeren. Maar zo'n patterns aanmaken, mappen op het keyboard en bijkomende instellingen,
vertraagt het creative van de zaak. Prima mogelijk maar wat omslachtig voor wat ik wil, vind ik.

Darktime is creatiever en kan zelf transponeren wanneer aangestuurd via cv of midi.

Maar ik dacht : makkelijker is misschien een Minibrute SE aankopen.
Sequence opnemen, laten spelen en transponeren met de keys.
Sturing van externe synth kan via midi en CV en dit voor ongeveer de prijs van een Darktime.
En het is nog een aardige synth, alsook midi/usb/CV controllertje met zelfs aftertouch.
Combinatiemogelijkheden zat, denk ik. Vooral als er later de Odyssey bijkomt.

Ik heb hem nu + 2 uurtjes getest en tevens eens een vst synth (CS80V) aangestuurd. Leuk en on the fly.

Sorry voor het misverstand... Ik hou nogal van JMJ, Vangelis, enz en sequence's horen daarbij, toch?
 
Laatst gewijzigd:
Gelukkig is het geen vraag over of je een MOXF of een Odyssey moet kopen. Dat zou zijn als de vraag of je een auto of een vliegtuig moet kopen. Ze hebben allebei heel verschillende toepassingen. Maar de Korg Odyssey heeft toch gewoon Midi?...
 
Jawel de Odyssey heeft midi en dit zou ook prima werken.
Echter worden er dan enkel noten doorgestuurd met vaste waarden ipv complete voltage control natuurlijk.
Voor bepaalde zaken wel leuk.

Ik denk gewoon wat verder in de toekomst. Na de Odyssey misschien een Arp2600 kloon of andere
analoge ? Eurorack, vermoedelijk niet want er komt daar nogal wat bij kijken qua mogelijkheden en
soorten modules enz. Voor Eurorack te doorgronden heb ik te weinig tijd. Altijd kunst en vliegwerk voor
mijn job en tussendoor maar even tijd voor wat muzikale ontspanning.
 
transpose doet het toch op de arp odyssey.. ook via midi noten gestuurd.
 
Die Oddysey heeft nou juist wel een transpose mogelijkheid. Hele keyboard opschuiven (octaveren +/- 2) en proportional pitch volgens mij via die kleine padjes
 
Jawel maar dit is niet de transpose die ik zoek.

Ondertussen een Minibrute SE gekocht en al terug naar de winkel en opgelegd voor een Odyssey.
(Toffe heren bij SF Gent)

De MB heeft een (goede, leuke) sequencer en transponeert de sequences als je op een andere toets drukt.
Maar spijtig genoeg stuurt hij deze niet uit, noch via USB, noch via MIDI alsook niet via CV. Enkel de ingedrukte toets (noot) wordt via Midi, CV doorgestuurd. De sequence is enkel een intern gebeuren.
Spijtig maar t'is zo.

Dus het zal met de tijd toch een Dark Time worden of groter als het budget dit toelaat.
De Dark Time transponeert de ingestelde seq als hij een andere waarde binnen krijgt via zowel midi als cv.
Moet dus perfect lukken met de Ody en zelf aangestuurd via midi door een ander keyboard.

Ody nog niet kunnen bespelen wegen te druk maar daar komt snel verandering in.

Aan allen : Dank u voor de Input !
 
De MB heeft een (goede, leuke) sequencer en transponeert de sequences als je op een andere toets drukt.
Maar spijtig genoeg stuurt hij deze niet uit, noch via USB, noch via MIDI alsook niet via CV. Enkel de ingedrukte toets (noot) wordt via Midi, CV doorgestuurd. De sequence is enkel een intern gebeuren.
Spijtig maar t'is zo.

Deze instellingen moet je via de minibrute connection software doen, de minibrute stuurt wel degelijk de sequencer output naar de cv/gate,midi of usb ...als je dit dus instelt ; als default staat de instelling op keyboard.
ik heb dit zelf getest met mijn eigen minibrute se dus wat je hierboven stelt klopt dus niet.
 
Deze instellingen moet je via de minibrute connection software doen, de minibrute stuurt wel degelijk de sequencer output naar de cv/gate,midi of usb ...als je dit dus instelt ; als default staat de instelling op keyboard.
ik heb dit zelf getest met mijn eigen minibrute se dus wat je hierboven stelt klopt dus niet.

Bizar want dit blijkt niet vermeld in de connection software handleiding : http://downloads.arturia.com/products/minibrutese/manual/MINIBRUTESE_CONNECTION_Manual_EN.pdf alsook heb ik in die software geen instelling gevonden die dit mogelijk maakt.
Dus ik vermoed niet "meer" mogelijk of zo? Ik heb nochtans goed gezocht, ook op het internet
en nergens daar iets over gevonden. Tja sowieso te laat nu, MB SE is weg en ARP staat hier
te blinken. Ik kan dus niet meer testen en de MB terug gaan kopen is even niet aan de orde.
Het budget is nu al overschreden ;)
 
Gisteren de Minibrute laten de-registreren. Zodoende kan de koper hem terug registreren.
Kwestie van correct zijn.

In de mail die ik ontving van Arturia bevestigen zij dat de Sequencer data niet wordt uitgezonden via USB, MIDI.
Wel via CV maar bij sommige toestellen lukt het niet.
Sowieso adviseren ze om het toestel te laten testen en ik heb dit ook zo doorgegeven aan de winkel.

Mag dus op slot dit draadje. (toch?)

:slotje:
 
Bizar want dit blijkt niet vermeld in de connection software handleiding : http://downloads.arturia.com/products/minibrutese/manual/MINIBRUTESE_CONNECTION_Manual_EN.pdf alsook heb ik in die software geen instelling gevonden die dit mogelijk maakt.

...Ik heb nochtans goed gezocht, ook op het internet en nergens daar iets over gevonden....

Ben ook erg benieuwd naar welke instelling(en) dan precies gemaakt moet(en) worden, want ik lees dat ook niet in de manual update / connection software, noch op het Arturia forum.
 
..

..

ja ik heb me denk ik vergist, maar mijn minibrute se stuurt gewoon cv gate uit van de sequencer en ook getransponeerd..ik was denk ik in de war met de latch functie..my bad..
:stupid
Toch stuurt de mijne cv/gate uit met de seqeuncer misschien was jouw exemplaar defect?
Dat is juist een van de leuke toepassingen ervan.
 
Yep, dat stelden ze bij Arturia ook dat vermoedelijk het toestel dat ik had defect was.
Ze adviseerden om eens te firmware te herinstalleren maar t'was natuurlijk te laat...
De mensen van de winkel zullen hem eens testen en zien. Zonde maar t'is nu zo.

De K. Arp is mega cool en het zou een leuke combi geweest zijn. Maar een Dark Time
zou ook niet slecht zijn... ofwel een SUB37 als die zijn seq data wel uitzend via Midi.
(Heeft geen CV out en is ook niet verkrijgbaar als modificatie, spijtig).
Ik heb de vraag al gesteld bij Moog zelf maar als er hier mensen zijn die zo'n sub37 hebben en
dit al getest hebben of even willen testen... dan heb ik weer een toestel om op mijn verlanglijstje te zetten.:{

Amai, ben ik nu een serieuze analogue freak geworden :D
 
Back
Top