Korg Odyssey en SQ 1

Even een update :

Toch uiteindelijk geen SQ gekocht wegens oa geen midi in en geen life-transponeer mogelijkheid.

Ik stuur mijn K Arp nu met een DarkTime en gebruik ofwel een midi-keyboardje of
mijn Sub om te transponeren. Werkt heel goed. Syncen kan via CV, Midi en USB wat allemaal
prima werkt.
 
Verstandige keuze. De SQ-1 is een heel beperkt ding.
 
Dank u.

Misschien is de SQ echter wel interessant als extra sequencer om bvb een extra CV aan te sturen.

Ik laat mijn Darktime de ARP aansturen via Midi. Dit werkt precies beter dan met cv.
(offset van de ARP van zodra je een kabeltje in CV in plugt).
Maar als ik 16 steps wil... dan heb ik geen CV uit meer om bvb de filter aan te sturen.
Dit kan ik misschien oplossen via een SQ er bij te plaatsen en te syncen op de Dark Time.

Vermoedelijk wel overkill... misschien kan je dan al beter een Beatstep Pro er bij halen want
die kan nog een pak meer en vandaag lijkt er zelfs een software update beschikbaar te zijn.
vb : Beatstep als drum en 2 x CV waarvan eentje naar filter ARP en eentje naar filter
SUB37. Sub heeft eigen sequencer en dat met de DarkTime... heel pak leuke dingen mee te doen. Stop... ik sla door :D:D:D
 
Zo beperkt vind ik hem niet, en hij is compact. Kan eigenlijk wel alles wat ik wil, en 2x cv out. Voor 100E. Tja
tis maar wat je beperkt vind he. Als je meer wil moet je naar meer advanced spul uiteraard. Maar dan schaalt alles op:
kosten, grootte enz enz
 
Heb je gelijk in natuurlijk. De DT heeft een pak meer gekost.

Hadden ze nu bij Korg die SQ1 toch maar via midi of USB transponeerbaar gemaakt (on the fly)
dan had ik er wel 2 of meer kunnen kopen ipv de DT en nog eurootjes over gehad ook.
Zoals al eens gemeld de SQ10 kon dit wel.

Maar ben best wel tevreden van de DT. Maar toch eens testen met een BSP, misschien bevalt
die mij ook wel. Kan wel transponeren maar dan onboard en niet via externe sturing.
(dacht ik).
 
Dat transponeren, had inderdaad wel leuk geweest, gebruik ik best vaak.
De SQ10 kon dat? Dat wist ik niet.. jammer ja.
 
In dat opzicht vind ik de SQ-1 dan weer niet passen bij die ms reeks mini remakes.
Als los doosje, om wat spul aan te sturen, prima, maar geen vervanger voor de SQ10 dus.
 
Nee, misschien niet voor de MS reeks perse maar de SQ-1 heeft wel een gate sequencer, (die de SQ-10 weer niet heeft) meer modi, MIDI uit, glide. Dus een prima sequencer voor dat geld.

Toen ik een jaar of 15 geleden begon met synths wilde ik super graag een analoge (lees traploze) step sequencer maar deze waren vrij lastig te krijgen. (Een SQ-10 was toen toch een behoorlijke prijs voor mij) Traploos maak je toch de weirdste dingen. Al helemaal met mods op b.v. gitaar pedaaltjes.

Wat mij wel gaaf lijkt (maar wat er denk ik niet van gaat komen) is een tweede SQ-10 erbij. Volgens mij kan je daar leuk mee experimenteren omdat die bakken elkaar natuurlijk op allerlei manieren kunnen beinvloeden, qua timing etc.

Maar goed, sorry voor het off topic reageren. Het gaat hier natuurlijk over de Memorymoog (hoeveel SQ-10's kan je daar wel niet van kopen? :dubbel:)


In het verkeerde topic geplaatst... Je ziet het anderen wel eens doen en denkt dan; hoe krijg je het voor elkaar.. :? Gelukkig reageerde Hooihuis alsof er niks aan de hand was.
 
Jazeker!
Heb alleen de MS-50 nog nooit in het echt gezien/gehoord.

Aanrader hoor! Lekker filter, heel anders dan die in de MS10 of MS20, helemaal modulair met veel en erg handige modules. De combi SQ-10, MS-20, MS-50 is super.
 
Aanrader hoor! Lekker filter, heel anders dan die in de MS10 of MS20, helemaal modulair met veel en erg handige modules. De combi SQ-10, MS-20, MS-50 is super.

Alledrie bij elkaar staat inderdaad garant voor heel wat uurtjes patchplezier! Het vult elkaar heerlijk aan :okdan:
 
Heeft het bezitten van meerdere sq-1's nut of niet - ik bedoel, kan je ze syncen of zo?
(zonder daw)
 
misschien wel dus:

Synchronizing an external device to the SQ-1

You can use MIDI OUT (including USB-MIDI) or SYNC OUT to synchronize a MIDI device, volca, or electribe to the SQ-1. SYNC OUT lets you synchronize the tempo of a monotribe, volca, or electribe. By connecting an external MIDI device to MIDI OUT, you can also control the sequencer's start/stop as well as tempo synchronization.
Synchronizing the SQ-1 to a PC or a MIDI device

To synchronize the SQ-1 to an external device, you can use either of two methods: USB-MIDI connection or SYNC IN connection. USB-MIDI connection allows sequencer start/stop and tempo synchronization. SYNC IN connection allows only tempo synchronization. If USB-MIDI and SYNC IN are both connected, SYNC IN takes priority as the synchronization clock. However, the SYNC IN signal is a clock only for tempo synchronization. Since SYNC IN does not provide sequencer start/stop functionality, start/stop operations performed on the SQ-1 itself or via USB-MIDI are valid even when the SQ-1 is synchronized via SYNC IN.
 
Hoe bedoel je? Hij kan niet starten en stoppen met een externe clock of midi in (want dat heeft ie niet). Midi via usb weer wel maar dan moet je je DAW erbij betrekken.
 
Back
Top