Help me beslissen: RS7000 of Machinedrum

Ondertussen heb ik Maschine Mk1 gescoort aan een hele mooie prijs. Bedankt voor de tip Klinkske.
Ik heb me toch laten overhalen door de prachtige hardware die hier bij komt. Oké het is geen echte drumcomputer maar na checken van vele reviews wil ik het wel proberen.
En hoewel het geen zuivere x0x style programmeren is laat de hardware dit wel toe. Denk niet dat ik het anders gekocht had.
Meteen heb ik nu ook mpc style programmeren in huis.
Het hardware drumcomputer idéé is echter nog niet uit mijn hoofd dus wordt vervolgd!
Denk dat je voor techno lekker veel drumcomputers mag hebben... .
 
Hah kijk eens aan :)
Als je les wil online, check zeker maandje maschinetutorials.com
Kost je 10 dollar. Enorm veel videos en forum waar SJ en Knock je vragen beantwoorden.
Veel plezier :)
 
@Chinetti: als dat via Awave zou kunnen zou dat al fijn zijn. Maar moet dat dan via scsi of kan het ook via midi verstuurd worden?

Je maakt de kits op de computer en zet ze op de SM kaart. Het blijf omslachtig aan de RS kant omdat je geen sample kits uit andere songs kunt laden maar voor het monnikenwerk misschien toch net wat fijner. En misschien kan dat in Awave ook wel, sample kits kopiëren en plakken in andere songs. Hoe dan ook, de moeite van het proberen waard. De winter duurt toch nog wel even :D
 
RS7000 is uit mij hoofd maar de machinedrum interesseert me nog steeds. Is het nu de moeite om voor een UW versie te gaan aangezien het ook een drumsynth is?
Zijn er serieuze verschillen tussen MK1 en MK2 die je bij wijze van spreken dwingen om voor een MK2 te kiezen?
 
Stukje tekst uit de FAQ van de Elektron site...
:okdan:

What are the differences between the MKI and MKII Machinedrum models?

Design:
The height of the Machinedrum MKII is 63 mm including rubber feet and encoders.
The height of the Machinedrum MKI is 77 mm including rubber feet and encoders.

Power supply:
A switched mode power supply for the MKII units, which allows the units to be used all over the globe without the need of voltage converters.
MKI units use an AC power supply. The two power supply types are not compatible.

S/N Ratio and outputs:
The S/N ratio of the Machinedrum MKII is 100 dB. The outputs are impedance balanced.
The S/N ratio of the Machinedrum MKI is 91 dB. The outputs are unbalanced.

Sampler specifications (UW models only):
MKII units have 48 ROM slots, 4 RAM machines and 2.5vMB of sampling memory.
MKI units have 32 ROM slots, 2 RAM machines and 2.0 MB of sampling memory.

Pattern length:
The pattern length of the MKII units can be up to 64 steps.
The pattern length of the MKI units can be up to 32 steps.
 
Bedankt Marf,

Deze had ik al gelezen maar op zich zit er voor mij niet echt iets problematisch tussen.
Ik had het eigenlijk vooral over het gebruik ervan (misschien bepaalde verschillen in de OS'en).

Bovendien wou ik graag wat gebruikersinfo verkrijgen over het verschil tussen mk1 en mk2.
Is de UW optie nu al dan niet aan te raden gezien het eigenlijk ook een drumsynth is en je dus zelf je sounds kan maken?
 
Is de UW optie nu al dan niet aan te raden gezien het eigenlijk ook een drumsynth is en je dus zelf je sounds kan maken?

Eigen presets, van de interne synth engine, kan je gewoon opslaan.
Dus ook aangepaste versies van de interne geluiden.

De UW feature is alleen nodig als je externe samples (wav files) in de Machinedrum wilt gebruiken/zetten.

Ik zag dat je NI Maschine hebt. De samples van de NI Maschine Library kan je dus in de Elektron Machinedrum zetten,
en dan intern gebruiken met de uitgebreide sequencer functies van de Machinedrum.

Het is ook mogelijk om de audio input van de Machindrum direct op te nemen,
En dat vervolgens als sample op te slaan.
Zo kan je dus eenvoudig bijvoorbeeld een externe synth direct samplen en verwerken in de Machinedrum.

Als je aan de interne drum synthese mogelijkheden genoeg hebt, dan is de UW overbodig.
Wil je ook andere drum sounds, of ander soort geluiden, gebruiken direct in de Elektron Machinedrum.
Dan kan je dat met de UW functie doen.

Wil je heeeeel veel samples gaan gebruiken,
Neem dan een UW met +Drive, dan heb je lekker veel opslagruimte beschikbaar.

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid over de UW Sample mogelijkheden.
 
machinedrum - wel met UW! vooral de Ctrl-AL funktie vind ik geniaal.

en den MD is nu door de nieuwe Rytm ook goedkoper op ebay etc.

rs7000 had ik en vond ik niks.
 
Bedankt voor de info allemaal. Ik kwam terug uit op de machinedrum omdat de roland aira niet echt veelzijdiger lijkt dan de MD (qua sounds dan) en omdat de MD meer outputs heeft. Mij lijkt het dat je met een machinedrum een brede pallet aan sounds kan produceren dan een aira... .
 
Ik zag dat je NI Maschine hebt. De samples van de NI Maschine Library kan je dus in de Elektron Machinedrum zetten,
en dan intern gebruiken met de uitgebreide sequencer functies van de Machinedrum.

Dat zou een idee zijn ware het niet dat de meeste van de elektron sequencer truukjes inmiddels wel in maschine aanwezig zijn (correct me if I'm wrong).

Ik vind Maschine momenteel echt 1 van de meest krachtige drumtools op de markt (alleen je hebt wel een computer nodig).
Een enorme library aan goede sounds, step en realtime record functionaliteit, zeer uitgebreide processing mogelijkheden, parameter locking, 16 individuele outputs per instance, etc etc.

Ik heb zelf een RS7000 en een machinedrum gehad. Van de RS7000 vind ik de workflow echt top maar je hebt wel die typische yamaha sound (vooral met de sampler). De machinedrum heeft mij qua sound nooit kunnen bekoren.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf een RS7000 en een machinedrum gehad. Van de RS7000 vind ik de workflow echt top maar je hebt wel die typische yamaha sound (vooral met de sampler). De machinedrum heeft mij qua sound nooit kunnen bekoren.

Wat vaak over het hoofd wordt gezien bij de RS7k is de veelvoud aan realtime (midi) control. Er zijn niet veel apparaten met dezelfde functionaliteit, ook niet moderne dingen als de Machine..
Dat is voor mij de hoofdreden om nog steeds de RS7k te gebruiken voor sequencing. Wat betreft de "Yamaha sound", ik snap wat je bedoeld, maar tikje tweaken met de settings en de EQ van mn desk lost dat wel op.
 
Kan iemand me vertellen of de machinedrum makkelijk werkt om andere drummodules aan te sturen via midi? Er zijn leuke drummodules te verkrijgen zonder ingebouwde sequenser en de machinedrum zou me wel aanstaan om die te sturen. Zijn er dingen of beperkingen die ik moet weten?
 
Kan iemand me vertellen of de machinedrum makkelijk werkt om andere drummodules aan te sturen via midi? Er zijn leuke drummodules te verkrijgen zonder ingebouwde sequenser en de machinedrum zou me wel aanstaan om die te sturen. Zijn er dingen of beperkingen die ik moet weten?

Ik heb geen Machine, maar als ik de Machine Studio zie, dan heeft ie 3(!) midi outs dus dat moet allemaal lukken.


*edit..
Te snel gelezen, je hebt het over de machinedrum, niet machine. .. Never mind steve
 
Ik heb geen Machine, maar als ik de Machine Studio zie, dan heeft ie 3(!) midi outs dus dat moet allemaal lukken.


*edit..
Te snel gelezen, je hebt het over de machinedrum, niet machine. .. Never mind steve

Wel ik heb ook maschine mk1 en ga updaten naar 2.x software daarmee kan je dan normaal ook hardware aansturen MAAR de machinedrum staat nog steeds op mijn probeer lijstje.
Met een midi splitter kan de MD vermoedelijk ook meerdere apparaten aansturen? Of als de eerste module midi thru heeft zou het ook wel lukken volgens mij.
 
Midi thru box? Geen vertraging meer :)
of 'n ESI

220156.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top