Help me beslissen: RS7000 of Machinedrum

Ik kwam dit topic nog tegen uit mijn (her)begin periode. Ondertussen heb ik na het proberen van een RM1X een aardige liefde ontwikkeld voor Yamaha. De RM1X beviel me goed maar ik wou alles wat beter en handzamer hebben wat me bij de RS7000 bracht. Die staat hier nog steeds en dat wil na enkele jaren toch wat zeggen. Ik hou van die ouwe bak en na een flink aantal uren solderen zijn alle knopjes ondertussen vervangen (dat is een ramp bij de oude RM1X en Rs7000’s).

De NI maschine is al lang de deur uit. Mijn ervaringen dateren uit het mk1 tijdperk maar dat was het voor mij absoluut niet. Ik mis dat ding totaal niet.

Ondertussen heb ik mijn eerste Elektron geprobeerd; de digitakt. Nu kan ik zeggen dat die Zweden wel leuke gear maken en de Digitakt was ideaal om me vertrouwd te maken met de Elektron workflow en de leuke Zweedse sequencer truckskes.

Het resultaat daarvan is dat er hier uiteindelijk ook een Elektron Machinedrum (mk1 non Uw) in de studio staat. Ik denk dat hij als eerste Elektron wat moeilijk had geweest maar door de Digitakt ben ik er aardig met aan de gang.
 
Machinedrum als je xox wil, song mode op machinedrum is top,als fx bak met sequenced parameter locks en meerdere lfo per kanaal om alles te moduleren wil.machinedrum duidelijk , ohhh ja de audio inputs zijn ook trigger inputs,stuk karton met piezo erin en the timing is al yours. Het enige nadeel wat ik achteraf ook wel weer snap zijn de seperate outputs die langs de fx chain gaat,dus droog.vervolgens kan je het intern wel weer routen ,maar ik ben de dag erna dan vaak vergeten hoe alles ook al weer zit. Ooo maar de seperate outputs kunnen dus ook als trigger out functioneren.dan bende zoiezo gedekt voor alles analoge revivals die er nog komen en gaan, ik heb regelmatig een rs7000 over de vloer ,en dat is leuk hoor.maar ik mis m nooit als ie weer naar huis is,die yamaha uiteraard
 
Machinedrum en RS7000 zijn wel 2 totaal verschillende apparaten qua mogelijkheden maar fijn te lezen dat je er al ruimschoots 1 in gebruikt hebt. Steve303. Heb zelf ook de Machinedrum, leuk die die weetjes er over ;) @rudydnmr

Ik heb het afgelopen jaar niet zoveel gewerkt met de RS maar wel wat nieuwe dingen verkend.. Het vereist ook nogal een experimentele setup als je em als sequencer naast andere sequencers wilt gebruiken en dan het overzicht houden. Een merger en/of iets als een Roland A880 ontkom je niet aan.
Het is sowieso een feest om em afentoe weer aan te hebben, heb zoveel dingetjes gemaakt ermee.. alleen ben ik niet zo heel organised geweest met welke synth op welke midi poort/kanaal stond.. :stupidDat blijft wel 1 van de grootste beperkingen voor de stand-alone sequencer.. maar een computer met plugs is natuurlijk ook niet alles.. zeker niet na een complete OS re-install..

Ik ga em zeker weer gebruiken want de werkwijze bij het componeren hierop vind ik nog steeds ongeëvenaard.. De OPz lijkt qua werkwijze heel erg op de RS bv.. ook een keyboardje met ledjes waarop je per step kunt checken wat je gespeeld hebt.. of de Analog 4 keys bv.. maar beiden zijn natuurlijk qua aantal tracks veel te beperkt..
 
Back
Top