Novation KS Rack VS Novation supernova

Zit er dan zon groot verschil dan tussen de Supernova 1 & 2?los van het aantal stemmen.
 
from Vintagesynth.com
There is an upgraded model, the SuperNova II which greatly increases the polyphony, sonic possibilities and offers many more new knobs and functions.

Het schijnt nogal een paar verschillen te hebben, maar wat precies..? FF op 't web zoeken. :D

[late reactie mode: on]
Ikke opscheppen?? Valt tog wel mee? Een KS-rack en een KS-5 scheelde eerst niet ZOveel qua prijs, en die bak die ik 2e hands haalde scheelde ook niet zoveel..
:( o ja, 't waren euro's...
Affijn, ik wilde alleen maar mijn smaak/keuze laten zien.. Doe er je voordeel mee!
Ja, ik had je " :D " gezien! ;)
[late reactie mode: off]
 
Ik weet niks van de Supernova1 maar de KS rack kan wel erg veel voor het geld vergeleken met andere synths in dezelfde prijsklasse. Ik vind hem heel goed klinken ook al heb ik nog niet zoveel ervaring met verschillende VA synths.

Groeten

Roel
 
Origineel geplaatst door joep
Naar mijn weten heb ik niets over een Nord gezegd...
Ik zeg dat de klank van de Virus mij meer aanspreekt en veel vetter is dan de KS rack, kan ook een kwestie van smaak zijn..

je bedoelt de klanken van de presets?
 
Ik bedoel de klank in het algemeen. De KS klinkt wat braver en netter, de Virus is wat groffer.
 
mja, ergens gaat dat er niet in bij mij, dat hangt zuiver af van hoe je patched, bepaalde klanken kan je misschien makkelijk uit een virus halen, maar ik kan je een paar patches uit een kstation laten horen die het woord "ruig" een nieuwe betekenis geven..
 
Mmmm zoals ook al eerder werd gezegd is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van voorkeur en spreekt de klank van de virus mij meer aan. :)
 
Misschien is dit niet helemaal de goeie thread ervoor maar..:

Ik zit zelf ook te denken aan het kopen van een KS-5. Weet iemand misschien waar ik (behalve in de winkel uiteraard) op internet wat goeie demo sounds e.d. kan vinden? En dan vooral richting trance want dat is waar ie voor gebruikt gaat worden.. Ik kan wel wat andere geluiden vinden maar ik zoek echt een voorbeeld dat mij kan overtuigen dat de KS-5 geschikt is om trance te maken..
Thx!
 
Uiteraard en daar vond ik niet wat ik zocht. Misschien nog maar eens kijken maar volgens mij hadden ze daar wat meer 'algemene' geluiden en geen voorbeelden van dikke bassen, leads, strings etc.
 
je moet ook niet verwachten dat de demo's precies brengen wat je wil. Negen van de tien keer zijn het alleen maar geluidjes die iedereen al honderd keer gebruikt heeft. Je zou hooguit kunnen letten op hoe vol het geluid is, de filters e.d. Als je echt wilt weten wat ie kan, moet je 'm gewoon uit gaan proberen
 
Mja dat dacht ik al. Maar op bv. www.vengeance-sound.de hebben ze patches te koop voor allerlei synths, zoals bv. de Pulse, JP8000/8080, Virusjes en ook de V-station (soft dus). Van die patches hebben ze ook mp3 demo's met echt gruwelijke mooie en vette sounds, echt puur en alleen gericht op trance. Daardoor kon ik duidelijk horen dat zelfs een monofone synth als de Pulse onwijs goed is om dikke trance leads enzo te maken, iets dat ik anders niet had geweten. (Jaja ik had het moeten weten, analoog etc. ;)) Maar wat ik bedoel is dat ik zoiets ook zoek voor de KS-5..

Maar het komt waarschijnlijk ook door de melodieen etc die ze gebruiken in die demo's van hierboven. Dat maakt het geheel ook al een stuk mooier en 'trancier'. Ik zoek nog wel even verder of als iemand nog een linkje weet..? Anders maar eens bij Feedback langsgaan..
 
Origineel geplaatst door Syntagma
Mja dat dacht ik al. Maar op bv. www.vengeance-sound.de hebben ze patches te koop voor allerlei synths, zoals bv. de Pulse, JP8000/8080, Virusjes en ook de V-station (soft dus). Van die patches hebben ze ook mp3 demo's met echt gruwelijke mooie en vette sounds, echt puur en alleen gericht op trance. Daardoor kon ik duidelijk horen dat zelfs een monofone synth als de Pulse onwijs goed is om dikke trance leads enzo te maken, iets dat ik anders niet had geweten. (Jaja ik had het moeten weten, analoog etc. ;)) Maar wat ik bedoel is dat ik zoiets ook zoek voor de KS-5..

Maar het komt waarschijnlijk ook door de melodieen etc die ze gebruiken in die demo's van hierboven. Dat maakt het geheel ook al een stuk mooier en 'trancier'. Ik zoek nog wel even verder of als iemand nog een linkje weet..? Anders maar eens bij Feedback langsgaan..

De sounds die ze daar hebben voor de V-station zijn ook voor de A/kstation en dus ook voor de KS5.....
 
Ja verrek dat vergeet ik helemaal!

En als je bedenkt dat de V-station een softwareversie is van de K-station en de KS-4/5 weer de grote broer is van de K-station...dan moet die in principe nog vetter zijn :) Dan het wel goed zitten! Ik ga zowiso al die patches voor de V-station van Vengeance-sound kopen, dus dat zou dan een mooie combo zijn met een nieuwe KS-5 :)

Verder lees ik hier opt forum alleen maar positieve berichten als iemand een KS te koop heeft ("doen!" "Gelijk kopen!" etc)
 
Origineel geplaatst door Syntagma
Ik ga zowiso al die patches voor de V-station van Vengeance-sound kopen,

waarom zou je, zelf maken leer je veel meer van en is veel leuker !
 
Zeker zeker.... maar het is wel handig als je er vast een paar goeie hebt ;) Bovendien kan ik wel al het een en ander maken maar nog niet alles wat ik wil :(
 
*lol*

Toch maar doen dan, John? ;)

KS zijn naar mijn mening echt leuke apparaten :) Gebruiksgemak enzo...


En over kopen van die patches:
Zelf patches maken is uiteraard leuker, maar Presets kunnen heel inspirerend werken als uitgangspunt :)
Ook kun je leren hoe 'dat ene geluid' te maken...
 
Zelf patches maken is uiteraard leuker, maar Presets kunnen heel inspirerend werken als uitgangspunt
Ook kun je leren hoe 'dat ene geluid' te maken...

Dat is ook de reden dat een fabrikant er een stuk of 100 (zo niet veeeeeeel meer) inzet.
 
Ik heb ook een KS Rack.

En met een prachtige waaier geraniums staat hij prachtig op mijn kast.

Hij klinkt bovendien toch we lekker vind ik.

:duivels:
 
Kan iemand dan eens een mp3tje ofzo plaatsen van de KS-rack of KS4/5 die mij ervan overtuigd dat dit ding echt geweldig is voor trance leads en strings/pads? Ik ga binnenkort ook wel naar Feedback maar ik weet er gewoon te weinig van af. Daarom zoek ik een voorbeeldje van wat ie kan op trance gebied..:)
 
Back
Top