Moog subsequent 37 vs sequential pro 3

Bricks

Stamgast
Lid sinds
14 april 2011
Berichten
373
Ik sta op het punt mijn eerste synth aan te schaffen. Ik dacht dat het de moog zou worden maar zag vandaag filmpjes van de pro 3 en twijfel nog.

Ik wil een synth deels voor het gevoel. Alleen maar met de muis bezig zijn is minder leuk. De synth moet wel een eigen sound hebben die mijn soft synths aanvullen (u-he hive, sylenth, spire en Omnisphere). De moog sound vind ik heerlijk en het menu diven is bij subs 37 weinig aanwezig.

waarom ik twijfel om voor de pro 3 te kiezen is dat ik het idee heb dat deze synth meer allround is dan de moog. Waardoor die mogelijk een verstandigere keuze is als eerste en voorlopig ook enige synth. Ik weet alleen niet of het geluid van de pro 3 unieker is dan de moog en dat het iets nieuws biedt wat ik niet heb met mijn soft synths (buiten aan knopen draaien ipv muis).

Testen wil ik doen maar ik zie dat alleen Bax Amsterdam beiden als demo heeft staan. Het is dan wel de pro 3 se en subs 25 maar ik denk dat het qua geluid en gevoel dan wel vergelijkbaar is.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen wat mijn keuze hopelijk makkelijker maakt.
 
Testen wil ik doen maar ik zie dat alleen Bax Amsterdam beiden als demo heeft staan. Het is dan wel de pro 3 se en subs 25 maar ik denk dat het qua geluid en gevoel dan wel vergelijkbaar is.

Ik heb wel 'ns een Deepmind gereserveerd toen ie net uit was, die kwam dan vanuit Goes naar Amsterdam, uiteindelijk besloot ik 'm toen nog niet te kopen, da's pas later gebeurd.
Ik denk dat als je het vraagt dat je ze wellicht ook naar een ander filiaal kan laten komen.
 
Niet gekeken naar een Hydrasynth of wil je gewoon kijken naar een monosynth?
 
Helaas heb ik geen ervaring met de Pro 3, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel heb ik de subsequent 37 en kan daar alleen maar over zeggen: een genot om mee te spelen. Het maakt vrij weinig uit wat je ermee doet, bijna alles klinkt toch al vet :). Dat de moog wat beperkter zou kunnen zijn kan mijn inziens vooral voor hem spreken, van je plugins wil je ook niet dat ze allemaal alles kunnen ;-)
 
Moog is lekker hands-on en waardevast; mocht het achteraf toch niet je ding zijn kun je hem met weinig verlies weer verkopen denk ik.

Vlak tweedehands ook niet uit. Genoeg leuke bakken te koop voor veel minder dan de nieuwprijs.
 
.....en het menu diven is bij subs 37 weinig aanwezig....

Sub 37 is een heerlijke synth, maar heeft wel degelijk ook heel wat parameters waar je met een paar priegelig kleine knopjes doorheen loopt, en die je dan op een heel klein schermpje edit (tenzij je de editor op je computerscherm gebruikt natuurlijk).
 
Bedankt iedereen!

Niet gekeken naar een Hydrasynth of wil je gewoon kijken naar een monosynth?

Ik had er nog niet naar gekeken. Net gedaan en zier er heel veelzijdig uit. Misschien ook wel iets te, maar ook wel interessant. Reden voor mono is ook omdat ik nog maar 1 mono ingang vrij heb op mijn interface. Nu is de hydra via usb aan te sluiten volgens mij net als een virus?

Sub 37 is een heerlijke synth, maar heeft wel degelijk ook heel wat parameters waar je met een paar priegelig kleine knopjes doorheen loopt, en die je dan op een heel klein schermpje edit (tenzij je de editor op je computerscherm gebruikt natuurlijk).

Ja daar zal ik dan wel de editor voor gebruiken, maar ik kreeg het idee dat het voor de meest gangare parameters niet nodig zijn. Dus menu diven vooral als je wat meer de diepte in wilt.
 
Je moet monofoon en mono/stereo niet door elkaar halen he ;)

Een monofone synth kan best een stereosignaal uitsturen, en een polyfone synth kan ook een mono signaal uitsturen.
 
Je moet monofoon en mono/stereo niet door elkaar halen he ;)

Een monofone synth kan best een stereosignaal uitsturen, en een polyfone synth kan ook een mono signaal uitsturen.

Bedankt. Ik was er net achtergekomen. Ik zie dat de pro 3 namelijk wel stereo wordt aangesloten. Die gaat het dan niet worden, want anders moet ik er een patchbbay (als ik het goed heb) bijkopen om het aantal aansluit mogelijkheden te vergroten op mijn interface
 
Ja daar was ik net aangekomen. Ik zie dat de pro 3 namelijk wel stereo wordt aangesloten. Die gaat het dan niet worden, want anders moet ik er een patchbbay (als ik het goed heb) bijkopen om het aantal aansluit mogelijkheden te vergroten op mijn interface

Nee hoor een patchbayhoeft niet, hooguit een mixertje of iets van een ADAT expander voor je interface als die zo'n uitbreiding kan hebben. En je kunt de meeste stereo synths ook op 1 (mono) kanaal aansluiten. Je mist dan uiteraard wel de stereo effecten. Maar als jij naar het geluid van een mono synth op zoek bent (bijvoorbeeld voor dikke bassen, die wil je toch mono in je mix hebben) dan moet je die gewoon kiezen.
 
Nee hoor een patchbayhoeft niet, hooguit een mixertje of iets van een ADAT expander voor je interface als die zo'n uitbreiding kan hebben. En je kunt de meeste stereo synths ook op 1 (mono) kanaal aansluiten. Je mist dan uiteraard wel de stereo effecten. Maar als jij naar het geluid van een mono synth op zoek bent (bijvoorbeeld voor dikke bassen, die wil je toch mono in je mix hebben) dan moet je die gewoon kiezen.

Bedankt! Weer wat geleerd. Als ik dan even stereo nodig heb kan ik altijd nog even het andere los koppelen en de synth opnemen.
 
Gisteren bij bax in Rotterdam het nodige uitgeprobeerd. Sommige synths staan wel onhandig opgesteld. Heel laag bij de grond. Niet handig om echt goed te testen. Mijn bevindingen:

Moog Subsequent 37: wat een geluid!
Matrixbrute: vanwege de onhandige opstelling niet heel goed kunnen proberen, maar ik vond het geluid wat tegenvallen. Klonk wat blikkerig.
Novation Summit: klinkt erg goed. Denk dat het niet echt veel nieuws geeft op wat ik al heb aan soft synths dus denk niet dat het deze gaat worden, maar eventueel voor de toekomst.
Behring poly d: kort geprobeerd. Ik vond het tegenvallen qua geluid.
Prophet rev 2: kort geprobeerd, trok me niet direct om als eerste synth te nemen, maar zou deze wat langer willen proberen.
Korg minilogee xd: voor de prijs valt het niet tegen, maar klonk ook wat blikkerig. Keyboard heeft wel hele smalle toetsen.
Moog grandmother: kort geprobeerd. Stond er zonder patch kabels. pakte mij niet.

Zo ver lijkt het de Moog Subsequent 37 te worden. Ik ga ook nog naar een andere bax om daar zoveel mogelijk te testen.
 
Back
Top