Oud en Nieuw

toxief

Nieuwkomer
Lid sinds
5 november 2010
Berichten
6
Hallo,

Ik ben niet echt nieuw hier maar het is meer dan 10 jaar geleden...
Omdat ik op zoek was naar een nieuwe hobby, heb ik een oude hobby terug opgepikt.
Vroeger wel een beetje gespeeld met synthesizers en software, wat ik nu dus terug ga doen.

Omdat ik niet zo graag heel de tijd voor mijn scherm zit wil ik graag een drum machine en bas sequencer kopen. Niet te duur (want misschien hou ik het weer niet vol) en ik ben zot van 'knoppen draaien'. Eind jaren 70 begin 80 was ik al helemaal gek van elektronische muziek (new wave zoals Fad Gadget, Crash course in science...). Dat is ook de stijl die mij nog steeds het meeste aanspreekt.

Ik dacht eerst aan de Akai Rythm Wolf, omdat dat helemaal mijn ding is, maar daar heb ik al veel slechte dingen over gelezen...
Na wat opzoekwerk ben ik van plan de Korg volca drum en bas te kopen. En als het mij bevalt kan ik nog uitbreiden (als er mensen andere suggesties hebben in die prijsklasse hoor ik het graag).

En voor de rest ga ik veel naar dit forum komen.
 
Na wat opzoekwerk ben ik van plan de Korg volca drum en bas te kopen. En als het mij bevalt kan ik nog uitbreiden (als er mensen andere suggesties hebben in die prijsklasse hoor ik het graag).

Ik zie op youtube veel mensen een hoop plezier hebben van die kleine Volca kastjes. Iets 2de hands zou ook niet verkeerd kunnen zijn, Misschien iets van een Yamaha RM1X, Korg Electribe ESX of EMX.
 
Bedankt.
Ik heb ondertussen die Volca's in huis. En ben nu vooral informatie aan het verzamelen. Want ik moet alles nog leren (step mode, pcm, decay,...??). Ik heb al heel wat gevonden, (meestal engelstalig wat in het begin niet echt helpt) en heb er zin in dus dat komt wel goed. Hoewel het handiger zou zijn als ik hier gewoon een nederlandstalig boek had liggen met de basisprincipes. Een praktische cursus zou ook niet slecht zijn.
 
Back
Top