Pffff Motu 828MK3 audio naar output 1&2

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.648
Jonge jonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn..

Een geluidskaart aansluiten van MOTU, de jawel, 828 MK3 Hybrid.

Na aankoop kom ik er dus achter dat er XLR pluggen voor de main out worden gebruikt, die kabels heb ik niet.
Dus ik wil graag 1x stereo out naar uitgang 1&2 sturen. Het enige wat ik daar uit krijg is een test toon.

Ik kan de MOTU configureren waar ik de main out heen wil laten sturen, als ik kies voor Main -> Main zie ik wel de VU meters oplichten op mijn geluidskaart,
maar daar heb ik dus geen XLR kabels voor en die kan ik dus nu niet afluisteren.

Als ik kies Output Assign Main -> Analog 1&2 dan zie ik in Cuemix wel nog de VU meters oplichten bij het Main kanaal, maar verder dan dat kom ik niet.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?
 
Is dit op een Mac toevallig? Want dan moet je in het audio/midi config misschien de output-routing aanpassen. Had ik laatst met een MkII toen ik default out naar de toslink wilde zetten.
 
zit toch een config programmatje bij?
motu6motufwconsole.l.jpg


en als dat niet lukt (soms is zo'n ding helemaal ontregeld) => factory reset
 
Ik draai op windows, factory reset gedaan op de motu. Enige wat ik er uit krijg is een test tone.
Drivers heb ik inmiddels opnieuw geinstalleerd, in Ableton staat ook alles goed volgens mij.
Config van de geluidskaart staat op de goede outs ingesteld. Maar geluid ho maar.

Wat een klote kaart is dit zeg. Ik ga hem weer terug brengen (naar Bax) jeeeeej. Ik heb ook echt niks beters te doen dan op en neer te rijden naar die winkel. 8D
 
Ja sorry, maar ik heb echt géén tijd om daar op te reageren.. :D
 
Brz had gelijk, In Ableton wordt output 1 en 2 als 3 en 4 gebruikt, waarschijnlijk omdat de main L en R als 1 en 2 worden gezien.

Ben overigens perfect geholpen door Bax in de winkel met dit probleem. Toppie! :okdan:
 
Het bizarre vind ik dan nog dat het 'probleem' dus met 1 muisklik opgelost was.. :D
 
Wellicht omdat er geen probleem was;)
 
De moeilijkste problemen om op te lossen vind ik altijd de problemen die niet blijken te bestaan. :D
 
ja het heeft hier ook maanden geduurd voordat ik de 828 mkII op punt had zonder dat ik 'm moest aanraken bij toekomstig gebruik. En dat van die 1 is 3 en 3 is 4 heb je bij een boel andere AI 's ook. Waaronder de focusrite safirre
Wat ik in jou plek had gedaan: de hoofdtelefoon output gebruiken, voorlopig :)
 
Met mn 828x op hetzelfde probleem gestoten 2 weken geleden. Stond op het punt xlr kabels bij te kopen tot ik dit zag, hoezee! Straks direct testen :-) Hoe onlogisch kan het zijn.
 
Back
Top