motu ultralite - ableton output(s)

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Hoi,

Ik probeer het volgende te doen:

Ableton met audio tracks, wil ik routen naar analog outputs 1/2 en die weer teruglaten komen in mijn mixer.

Ik krijg alles binnen op mijn main/outs van mijn motu, maar krijg ze niet doorgelust naar analog 1/2

En nog wat; als ik mijn schuif op mijn mixer opengooi (waar analog 1/2 dus op binnenkom), dan krijg ik een feedback-piep. Dit omdat mijn mix-bussen weer binnenkomen op mijn motu via analog 1-8 in. Maar in Ableton heb ik 'audio input device' op none gezet. Moet ik dit ergens anders nog doen?

Zie screenshots.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • Screenshot 2014-12-22 12.32.36.jpg
    Screenshot 2014-12-22 12.32.36.jpg
    58,9 KB · Bekeken: 108
  • Screenshot 2014-12-22 12.32.51.jpg
    Screenshot 2014-12-22 12.32.51.jpg
    25,3 KB · Bekeken: 105
  • Screenshot 2014-12-22 12.33.21.jpg
    Screenshot 2014-12-22 12.33.21.jpg
    77,9 KB · Bekeken: 104
de "benaming" van de channels zorgt altijd voor verwarring. out 1&2 is bvb 3&4 op de computer (of iets in die aard)

ik heb inderdaad de indruk dat er iets van monitoring aan staat in Cuemix.. een factory reset van de motu is mss het makkelijkst?
 
Dit is goed te doen want bij mij werkt(e) het ook min of meer zo.

Bij mij gaat de mixer bij analog in 3-4 van de Motu naar binnen.

Eventueel kan ik de analog outs van de Motu gebruiken (al gebruik ik niet 1 & 2 omdat die naar de monitoren gaan) om naar de mixer te sturen.

Die piep zal inderdaad waarschijnlijk zijn omdat je ergens monitoring hebt aan staan in de Motu software.
 
wat fijn dat een factory reset gewoon werkt :)

had idd de 3/4 al geprobeerd, maar deed niks... na de factory reset werkt het...

fijn als je niet weet hoe het werkt, maar dat het wel werkt..
 
Ik moet ook zeggen dat ik die Motu software dramatisch vind om mee te werken. Onoverzichtelijk en totaal niet intuitief.
 
Heb ook die Motu / Ableton combinatie. Probleem wat ik heb dat er vervorming over de main output komt als je de master volume in Live iets boven halfverwege zet. Headphones heeft er geen last van. Met wat heen- en weer gedraai met het monitor knopje in de Cuemix FX wil het soms wel eens weg gaan, maar het komt zeker later weer terug, na aan/uit ?
 
Back
Top