Main out/monitor/koptelefoon

Zou je denken he... Maar monitor/ctrl room regelt ook het volume van koptelefoon. En dat is dan weer allebei afhankelijk van het main mix volume.

Inderdaad om gek van te worden.



Als je de monitors op de MON/CRM outs hebt aangesloten, hoor je het volume van de monitors en de koptelefoons onafhankelijk van elkaar moeten kunnen regelen.
Als je echter de monitors op de MAIN outs hebt aangesloten, waar ze niet voor bedoeld zijn, en diengevolge het monitoring volume met jouw masterfader gaat regelen, dan beinvloedt dat natuurlijk de output/volume van de koptelefoons.

Dus sluit de monitors aan op de ControlRoom/Monitor outs en zul de monitor en hoofdtelefoons met hun eigen volumeknop afzonderlijk kunnen regelen.

Als je naar de koptelefoons wilt luisteren zul je gewoon de volumeknop voor de monitors moeten terugdraaien; dit is ook op de grote mengtafels zo.
De reden dat de monitors altijd aan blijven, is dat de hoofdtelefoonaansluitingen eigenlijk niet bedoeld zijn voor de engineer maar voor de muzikanten die danwel in een aparte opname ruimte zitten, danwel een andere mix op hun hoofdtelefoon willen, of allebei.
Vandaar ook de verschillende routingmogelijkheden naar de hooftelefoonuitgangen (mix, auxen, etc.).
Als je als engineer/mixer dus de hoofdtelefoons wilt gebruiken, wat natuurlijk handig is, dan moet je de monitoring, die voor jou bedoeld is en normaal altijd aan moet staan om jouw werk (monitoring) te kunnen doen, gewoon terugdraaien.

Hopelijk is het hiermee een beetje duidelijker geworden.

succes.
 
Als je de monitors op de MON/CRM outs hebt aangesloten, hoor je het volume van de monitors en de koptelefoons onafhankelijk van elkaar moeten kunnen regelen.
Als je echter de monitors op de MAIN outs hebt aangesloten, waar ze niet voor bedoeld zijn, en diengevolge het monitoring volume met jouw masterfader gaat regelen, dan beinvloedt dat natuurlijk de output/volume van de koptelefoons.

Dus sluit de monitors aan op de ControlRoom/Monitor outs en zul de monitor en hoofdtelefoons met hun eigen volumeknop afzonderlijk kunnen regelen.

Als je naar de koptelefoons wilt luisteren zul je gewoon de volumeknop voor de monitors moeten terugdraaien; dit is ook op de grote mengtafels zo.
De reden dat de monitors altijd aan blijven, is dat de hoofdtelefoonaansluitingen eigenlijk niet bedoeld zijn voor de engineer maar voor de muzikanten die danwel in een aparte opname ruimte zitten, danwel een andere mix op hun hoofdtelefoon willen, of allebei.
Vandaar ook de verschillende routingmogelijkheden naar de hooftelefoonuitgangen (mix, auxen, etc.).
Als je als engineer/mixer dus de hoofdtelefoons wilt gebruiken, wat natuurlijk handig is, dan moet je de monitoring, die voor jou bedoeld is en normaal altijd aan moet staan om jouw werk (monitoring) te kunnen doen, gewoon terugdraaien.

Hopelijk is het hiermee een beetje duidelijker geworden.

succes.

Dit moet het wel zijn. Main outs moeten naar je recorder :D
 
Dat werkt dus voor de behringer niet omdat de headphone volume afhankelijk is van het monitor volume. Staat het monitorvolume op 0, kun je headphone pot helemaal opendraaien maar hoor je nog niets.
Zoals jij beschrijft hoort het te werken maar doet het dus niet. Mackie dus idem en spirit studio ontkoppelt zelfs de monitoren als je er een koptelefoon insteekt
 
Dat heeft bij mij nooit gewerkt. Heb een mackie en behringer allebei gehad. Geen van beide deed dat. Ook niet als ze op de monitor out stonden, voor zover ik weet. Daarom dus een monitorstation gekocht wat als voordeel heeft meerdere monitoren en headphones kunnen aansluiten. Wel wat duurder, maar ik werd er zo krankzinnig van. Overigens heb ik voor de monitorstation een klein extra mengpaneeltje van soundcraft gebruikt. Werkte ook prima.
 
Dit is volgens mij ook het juiste antwoord, monitoren horen niet op een MAIN uitgang

Als je de monitors op de MON/CRM outs hebt aangesloten, hoor je het volume van de monitors en de koptelefoons onafhankelijk van elkaar moeten kunnen regelen.
Als je echter de monitors op de MAIN outs hebt aangesloten, waar ze niet voor bedoeld zijn, en diengevolge het monitoring volume met jouw masterfader gaat regelen, dan beinvloedt dat natuurlijk de output/volume van de koptelefoons.

Dus sluit de monitors aan op de ControlRoom/Monitor outs en zul de monitor en hoofdtelefoons met hun eigen volumeknop afzonderlijk kunnen regelen.

Als je naar de koptelefoons wilt luisteren zul je gewoon de volumeknop voor de monitors moeten terugdraaien; dit is ook op de grote mengtafels zo.
De reden dat de monitors altijd aan blijven, is dat de hoofdtelefoonaansluitingen eigenlijk niet bedoeld zijn voor de engineer maar voor de muzikanten die danwel in een aparte opname ruimte zitten, danwel een andere mix op hun hoofdtelefoon willen, of allebei.
Vandaar ook de verschillende routingmogelijkheden naar de hooftelefoonuitgangen (mix, auxen, etc.).
Als je als engineer/mixer dus de hoofdtelefoons wilt gebruiken, wat natuurlijk handig is, dan moet je de monitoring, die voor jou bedoeld is en normaal altijd aan moet staan om jouw werk (monitoring) te kunnen doen, gewoon terugdraaien.

Hopelijk is het hiermee een beetje duidelijker geworden.

succes.
 
Dat werkt dus voor de behringer niet omdat de headphone volume afhankelijk is van het monitor volume. Staat het monitorvolume op 0, kun je headphone pot helemaal opendraaien maar hoor je nog niets.


Ook met de 'MON / CTRL R' knop in de PHONES sectie ingedrukt?
Dus als je de monitors uitzet, kun je dan de headphones met de volumeknop van de monitor regelen? (als de potmeter van de phones helemaal openstaat, natuurlijk)
Als dat zo is, klopt er iets niet. Ben je de eerste eigenaar van de mixer?
 
Ik snap het probleem. Zet die ctr room als source voor je koptelefoon eens uit en je solo op pfl. Wat je wil is gewoon pfl/afl van je main. Als je nu alle pfl/solo knoppen op de hele tafel uitzet zou je de main out pfl moeten horen. Althans veel tafels die ik tegenkom werken zo.
 
Ook met de 'MON / CTRL R' knop in de PHONES sectie ingedrukt?
Dus als je de monitors uitzet, kun je dan de headphones met de volumeknop van de monitor regelen? (als de potmeter van de phones helemaal openstaat, natuurlijk)
Als dat zo is, klopt er iets niet. Ben je de eerste eigenaar van de mixer?

Met de volumeknop van de monitor kan ik idd de phones regelen maar de monitoren gaan dan in volume mee. Los daarvan kan ik ook met de headphone knop de headphones regelen, maar dus alleen als de monitorknop voldoende openstaat. Ik ben niet eerste eigenaar, heb hem behoorlijk wat jaren geleden van iemand hier op sf gekocht.

Ik snap het probleem. Zet die ctr room als source voor je koptelefoon eens uit en je solo op pfl. Wat je wil is gewoon pfl/afl van je main. Als je nu alle pfl/solo knoppen op de hele tafel uitzet zou je de main out pfl moeten horen. Althans veel tafels die ik tegenkom werken zo.
ook dat werkt niet. Wel kan ik de aux knopjes indrukken en monitor/ctrl uit, maar dan hoor ik dus alleen wat naar de auxen gaat.
 
Ik snap het probleem. Zet die ctr room als source voor je koptelefoon eens uit en je solo op pfl. Wat je wil is gewoon pfl/afl van je main. Als je nu alle pfl/solo knoppen op de hele tafel uitzet zou je de main out pfl moeten horen. Althans veel tafels die ik tegenkom werken zo.

De PFL werkt niet op de mains, maar alleen op de CRM/MON.
De mains moeten aangesloten op je tape/master 2-track machine in studio situatie en op de versterkers in PA omgeving.
De CRM/MON outs voeden de monitoren, waarop je dan, zónder effect te hebben op de mains, PLF kunt afluisteren.
Nogmaals; MONITOREN HOREN NIET OP DE MAINS!!
En PFL signaal verschijnt nooit op de mains en ook niet op de hoofdtelefoon uitgangen.

Bovendien, TS zat niet met een PFL issue, maar dat hij de hoofdtelefoon- en monitorvolumepots niet afzonderlijk van elkaar geregeld kreeg.
 
Laatst gewijzigd:
Met de volumeknop van de monitor kan ik idd de phones regelen maar de monitoren gaan dan in volume mee. Los daarvan kan ik ook met de headphone knop de headphones regelen, maar dus alleen als de monitorknop voldoende openstaat. Ik ben niet eerste eigenaar, heb hem behoorlijk wat jaren geleden van iemand hier op sf gekocht.


ook dat werkt niet. Wel kan ik de aux knopjes indrukken en monitor/ctrl uit, maar dan hoor ik dus alleen wat naar de auxen gaat.

Volgens mij hier hetzelfde probleem maar dan met mackie. Ook geen oplossing. Sowieso als ik even naar mijn mackie kijk is de volume knop van de controlroom gekoppeld aan de phones. Staat zo op de mixer. "CTL ROOM/PHONES". Dus een knop voor beide. Geen afzonderlijke. Kan het mis hebben. Correct me if i'm wrong.
http://duc.avid.com/archive/index.php/t-43665.html
 
Met de volumeknop van de monitor kan ik idd de phones regelen maar de monitoren gaan dan in volume mee. Los daarvan kan ik ook met de headphone knop de headphones regelen, maar dus alleen als de monitorknop voldoende openstaat. Ik ben niet eerste eigenaar, heb hem behoorlijk wat jaren geleden van iemand hier op sf gekocht.

Wat ik dan zo'n beetje vermoed is dat de vorige bezitter waarschijnlijk een defect had in de phones section en, i.p.v. repareren, het probleem heeft omzeild en het signaal vanaf de opamp of potmeter van de MON/CRM sectie heeft afgetapt naar de PHONES pot.

Het gemakkelijkste wat je kunt doen, als je niet intern wilt gaan rommelen, is in de kabels naar jouw monitoren een on-off knopje/schakelaartje tussen te solderen. Die dient dan als een mute knop voor de monitors, wanneer je op headphones wilt luisteren.
 
Soms hebben mixers ook een monitor A/B knop, daarmee kan je ze uitzetten ben blijft het signaal dus door de headphones lopen
 
Wat ik dan zo'n beetje vermoed is dat de vorige bezitter waarschijnlijk een defect had in de phones section en, i.p.v. repareren, het probleem heeft omzeild en het signaal vanaf de opamp of potmeter van de MON/CRM sectie heeft afgetapt naar de PHONES pot.

Als ik de manual goed begrijp kan het niet anders:

the monitor/ctrl level pot sets the level to the control room monitors. this is sourced post the main mix stereo fader setting. your fades couldn't be heard otherwise.
the headphones may be sourced from the monitor/control room mix (and/or pre/post fader switchable aux sends 1/2 and/or the post fader aux sends 3/4)
 
Als ik de manual goed begrijp kan het niet anders:

the monitor/ctrl level pot sets the level to the control room monitors. this is sourced post the main mix stereo fader setting. your fades couldn't be heard otherwise.
the headphones may be sourced from the monitor/control room mix (and/or pre/post fader switchable aux sends 1/2 and/or the post fader aux sends 3/4)

I see...
Alleen raar dat dit 'post potmeter' is gedaan. Dit betekent dus dat je op de Behringer wèl een PFL signaal over de koptelefoons kunt krijgen (anders dan ik hiervoor met veel bravoure heb lopen beweren :o:).
Kun je testen of je via de headphones PFL een kanaal kunt beluisteren?
Zo ja, dan blijkt het op de Behringer toch zo te horen en is het tussen solderen van een mute systeem in jouw monitor kabels of zo'n monitor schakeldoos toch de oplossing.
 
Ja, das misschien weer overkill. Er is blijkbaar wel een markt voor haha.... terwijl het toch vrij simpel op een mixer te integreren is lijkt mij. maar ja elke $$$ telt, vooral voor behringer (maar dus ook voor mackie).
 
Back
Top