midi data overzetten ableton naar rm1x

-crazone

Ingeburgerd
Lid sinds
24 november 2005
Berichten
32
Locatie
utreg
Hallo! misschien een hele simpele vraag van een noobie maar als ik in ableton een song opbouw met meerdere midi tracks/clips die de rm1x aansturen kan ik deze dan opnemen met mijn rm1x in song mode? Zodat de Rm1x niet meer ableton nodig heeft en dus alleen de song kan afspelen? Zo ja: hoe? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en ik mijn vraag een beetje duidelijk stel?! alvast bedankt voor het antwoord, thanks! :)
 
De RM1x leest gewoon MIDI files van de floppy disc, dus in Ableton kan je desbettreffende clip exporteren naar MIDI (EXPORT MIDI clip in het file menu) en dan op floppy saven en in de RM1x Laden
Dat gaat als ik mij goed herinner wel met patterns en het wordt geen song maar dat is alleen maar handig lijkt mij.
 
Oke thanks for reply

..helaas heb ik geen floppy disk meer op mij pc..dus ik wil er graag even zeker van zijn dat dit lukt.

.ik begrijp ook niet zo goed hoe het dan zit met de patterns..ik maak de songs in ableton namelijk niet met patterns..maar stuur tracks aan in de RM1X..wat voor midi informatie exporteert ableton dan precies naar de floppy disk?

kan iemand me meer uitleg geven hierover?
 
ik heb een rm1x gehad.. een hele tijd geleden..

volgens mij werkt je nu zo:
• in de rm1x selecteer je enkel de sounds per track, en je stelt je effect sends in per track
• Met Ableton stuur je je rm1x aan.. dus je stuur midi info naar de verschillende midi channels

Ik denk dat je je clips naar song moet omzetten, dus opnemen in Ableton in song mode.
Exporteer je song als midi file
Die midi file importeer je in je RM1x.
Daarna moet je je song in stukken (cliplengtes) knippen en copieren naar je verschillende patterns...


OF:

live opnemen met je RM1x:
Dus:
- 1 clip spelen > opnemen als phrase per track. En dat doe je dan voor elke clip in elke track…
 
Back
Top