Midi clip in Ableton opnemen in RM1X

Led

Stamgast
Lid sinds
20 juli 2007
Berichten
297
Locatie
Amsterdam
Vast een stomme vraag, maar mijn Google-Fu is weak blijkbaar... :)
Ik neem een midi-clip op in Ableton van mijn x0xb0x. Dus x0x -> MidiIn Pc.
Daar edit ik 'm een beetje, en als ik klaar ben wil ik 'm saven naar mijn Yamaha RM1X.
Wat is de beste / snelste manier om dat te doen ?
Ik kan natuurlijk de ableton-clip exporten naar Midi, saven op een floppydisk, die floppy in m'n RM1X stoppen en weer laden...
Kan ik niet vanuit Ableton de midi-out aansluiten op m'n RM1X, en die vertellen dat ie moet opnemen ?

Het lukt me momenteel gewoon niet om een midi-lip uit Ableton in m'n RM1X te krijgen...
 
je moet toch meer uitleggen want ik snap het niet helemaal. analoge potmeters kan je niet opnemen. je kan wel de harde noten opnemen. bedoel je dit? wat wil je dat er uiteindelijk uitkomt uit je Yamaha RM1X. want dat is me niet geheel duidelijk.wil je dat hij op een gegeven moment van sound wisselt?

de snelste manier is copy midi track past in een nieuwe midi track en daar je aanpassing veranderen. lijkt me wel nodig een nieuwe kanaal te kiezen als je die nog overhebt.
 
Als je RM1X luisterd naar start stop in slave mode.....dan moet je drukken op record en je pc DAW starten.
Alles goed instellen en gaan...
 
Als ik ableton midi output sync met m'n RM1X, ik druk op Record op de RM1X en ik start Ableton (die de RM1X sync'ed start) zit er alsnog een latency in... Dat zal dus wel inherent zijn aan midi.
Als ik midi-data uit Ableton 1-op-1 wil overzetten in de RM1X zit er dus denk ik echt niks anders op dan 't saven als midi-clip, opslaan op floppy, floppy in de RM1X doen en de midi-clip daar weer van de floppy laden..
Dan moet ik voor het gemak denk ik toch maar zo'n Floppy->USB stick emulator in m'n RM1X bouwen.
 
Ik jouw niet snappen! je kan de latentie toch compenseren.
 
Midi latency zit vooral bij Ableton tussen de oren toch? Ik heb dat nooit fatsoenlijk werkend gekregen. Je kan het toch ook direct op die RM1X opnemen?
 
Midi latency zit vooral bij Ableton tussen de oren toch? Ik heb dat nooit fatsoenlijk werkend gekregen. Je kan het toch ook direct op die RM1X opnemen?
 
Back
Top