hardware met software via midi

ilan84

Ingeburgerd
Lid sinds
29 april 2009
Berichten
38
Hallo iedereen, ik zit nu al heel lang met een probleem waar ik niet uit kom en graag wat hulp over kan gebruiken :okdan:

Ik gebruik logic 8 met een m-audio profire 2626 19" geluidskaart.
Ik wil daarop me korg kp3 effecten unit aansluiten, zodat ik een signaal uit een track in logic erdoorheen kan laten gaan.
Als ik me touchscreen van de kp3 aanraak en opneem zie ik midi informatie binnenkomen in logic, als ik afspeel uit logic zie ik dat logic
"midi out" uitstuurt maar dat het effect uit de korg kp3 niet teruggestuurd word naar de "midi in" van logic en daardoor dus ook het effect niet hoor.
Hoe moet ik dit oplossen?
Hoop dat iemand me erbij kan helpen wat ik heb heel lang gezocht en nog steeds niets kunnen vinden :stupid
Is het ook mogelijk om de track uiteindelijk met fx te bouncen? :D

Alvast bedankt voor de moeite om het berichtje te lezen.
groetjes ilan
 
Ik ken de kp3 niet maar uit je verhaal maak ik op dat je er vanuit gaat dat er audio door de midi kabel gaat, en dat is niet het geval.
Je zult gebruik moeten maken van de line in / line out om het geluid er doorheen te routeren.

attachment.php
 

Attachments

  • korgback.l.jpg
    korgback.l.jpg
    43,9 KB · Bekeken: 57
lees eerst dit eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Midi

dan wordt het vast al wat duidelijker.

groetjes

<edit> ow, dat stuk is wel erg lang, en belangrijkste is hierboven net gezegd: midi is geen audio. </edit>
 
ik weet dat midi alleen informatie is, ik heb me audio in en out via een patchbay naar me geluidskaart gestuurt, ik hoor het effect als ik de touchpad aanraak en als ik opneem hoor ik het ook en stuurt ie de midi informatie naar logic toe (midi in is actief)
als ik daarna afspeel in logic, stuurt ie de midi informatie terug (midi out is actief)
maar het effect signaal wat door midi moet worden aangestuurd is niet hoorbaar.
alleen als ik zelf met me vinger over de touchpad van de kp3 ga hoor ik het.
 
ah, ok. Dan had ik het verkeerd begrepen :) Ik ken de KP3 niet, dus kan je helaas niet verder helpen.
 
MIDI kanaal goed ingesteld?

Changing the MIDI channel
1. Hold down the SHIFT button and press
the PROGRAM MEMORY 5 (MESSAGE)
button.
2. Use the PROGRAM/BPM knob to
choose “GL.Ch” and then press the PROGRAM/
BPM knob. The currently-specified
MIDI channel is shown.
3. Use the PROGRAM/BPM knob to
change the MIDI channel.
4. Press the TAP/RANGE button (lit orange)
to return to the MESSAGE parameter
list.
5. At this point, you can either press the
WRITE button (blinking) to save the
changes you have made, or you can press
the SHIFT button to exit without saving.
About MIDI channels
In order to independently transmit information
to multiple MIDI devices over a
single MIDI cable, MIDI uses sixteen channels
(1–16). If the transmitting device is set
to MIDI channel “1,” the MIDI messages
will not be received unless the receiving
device is also set to MIDI channel “1.”


Staat er een MIDI filter aan?

Changing the MIDI message
filter settings
1. Hold down the SHIFT button and press
the PROGRAM MEMORY 4 (MIDI FILTER)
button.
The display will show the messages to be
filtered.
2. Use the PROGRAM/BPM knob to select
the message you want to filter.
You can specify filter settings for CLOCK,
ProG, CC, and SYS.E transmission and reception.
3. Use the PROGRAM/BPM knob to enable
or disable transmission/reception.
Choose either diS (disable) or EnA (enable).
For the Clock setting, choose Int, Ext, auto.
 
Ik gebruik logic 8 met een m-audio profire 2626 19" geluidskaart.
Ik wil daarop me korg kp3 effecten unit aansluiten, zodat ik een signaal uit een track in logic erdoorheen kan laten gaan.
Als ik me touchscreen van de kp3 aanraak en opneem zie ik midi informatie binnenkomen in logic, als ik afspeel uit logic zie ik dat logic
"midi out" uitstuurt maar dat het effect uit de korg kp3 niet teruggestuurd word naar de "midi in" van logic en daardoor dus ook het effect niet hoor.
Hoe moet ik dit oplossen?
Hoop dat iemand me erbij kan helpen wat ik heb heel lang gezocht en nog steeds niets kunnen vinden :stupid

ik hoop wel aangesloten op de midi in van de KP?

Staat het midikanaal wel goed?
Miss speelt ie kanaal 2 af en staat de kp op kanaal 1 ingesteld en logic op any.
 
bedankt voor de reacties ik heb zelf het boekje van de kp3 gelezen en daar staat hetzelfde in als de reactie van vinnieq en dat heb ik ook gevonden alleen weet ik niet welke settings ik ervoor in moet stellen prog clock cc note sys.e?
en wat moet ik in logic instellen voor de juiste configuratie?
 
het probleem is idd het midi kanaal.
als ik in logic een software track aanmaak met een external device als input
en record druk neemt ie midi signaal op en als ik play druk stuurt ie via logic alleen signaal uit maar het komt niet via me korg binnen.
waar moet ik zoeken? in me korg? in me pc? welke instellingen moet ik gebruiken?
ik weet dat ik veel vraag maar ik kom er niet uit en het is heel erg frustrerend, want ik weet dat het kan.
 
wat ik zei, audio midi setup in hulpprogramma's openen,

daar je KP3 aanmaken, settings juist zetten, en hoppa, meteen beschikbaar uit alle apps..
 
ik kom er niet uit...
kan je het misschien iets gedetaileerder uitleggen?
waar vind ik me hulpprogramma's en het audio midi setup?
 
zoek via Spotlight (vergrootglas rechtsboven) naar "Audio/MIDI-configuratie"





overigens lijkt het me dat je best eens de basis van logic gaat lezen in de manual, of een paar tutorials doorneemt (zijn er gratis te zien op internet)
 
heb al heel veel tutorials gekeken, heb zelfs een hele dvdbox gekocht en gekeken.
maar in logic word alleen vertelt hoe ik een device aan moet maken.
logic ontangt en send wel midi, maar of me computer of me interface stuurt het niet de korg in.
maar die audio midi setup moet ik in de apple configuratie zelf doen volgens mij, want dat opende ik net toen ik uitvoerde wat jij zei en toen kwam ik daar terecht.
 
Back
Top