Ruismaker "Annabella"

een drummachine zonder sequencer??
Das dan geen drummachine maar een sound module.

Anyhow voor mij is de sequencer dus juist heel belangrijk, liefst naast swing ook andere grooves.

qua outputs, denk dat de Rasperry Pi niet meer dan 6 voices poly aan kan. das de ervaring van Autostatic met zijn piano project. hij haalde max 4 zonder stuttering das iig via een usb dac.

http://linux.autostatic.com/2013/10/20/using-a-raspberry-pi-as-a-piano
 
it doesn't mean a thing,
if it ain't got that swing

- je gaat pas een hit te pakken hebben wanneer je d'r een lekkere timing aan geeft -

hoe dat komt te gebeuren (door -hw/soft-restricties, per ongeluk, ...) maakt niet uit,
zolang je je maar concentreert op de timing
 
Copy pasta wiki: A drum machine is an electronic musical instrument designed to imitate the sound of drums or other percussion instruments. They are most commonly associated with electronic music, but are also used in many other genres. They are also a common necessity when session drummers are not available or desired.

Maakt verder niet uit:)

Er zijn al zoveel dozen met sequencers die ook nog allemaal midi doen en weet ik veel wat. Op een gegeven moment is er genoeg. Maar iets als een Roland R8M, maar dan met een frisse interface en meer diepgang in sounddesign is er niet echt.
 
Copy pasta wiki: A drum machine is an electronic musical instrument designed to imitate the sound of drums or other percussion instruments. They are most commonly associated with electronic music, but are also used in many other genres. They are also a common necessity when session drummers are not available or desired.

Jawel dat is er wel, die heet machinedrum bv, maar goed.

drum machine :P



Also found in: Encyclopedia, Wikipedia. drum machine

n. An electronic device containing a sequencer that can be programmed to arrange and alter digitally stored drum sounds. Also called beatbox.


American Heritage® Dictionary of the English Language, Fifth Edition. Copyright © 2011 by Houghton Mifflin Harcourt Publishing Company. Published by Houghton Mifflin Harcourt Publishing Company. All rights reserved.
drum machine

n1. (Instruments) a synthesizer specially programmed to reproduce the sound of drums and other percussion instruments in variable rhythms and combinations selected by the musician; the resulting beat is produced continually until stopped or changed


Collins English Dictionary – Complete and Unabridged © HarperCollins Publishers 1991, 1994, 1998, 2000, 2003




Er bestaat niet 1 drummachine zonder squencer, omdat het dan een geluidmodule is.
 
In jouw visie heeft een drummachine blijkbaar een sequencer aan boord, net als dat voor veel mensen een synth een klavier heeft…….maar dat maakt het nog niet een voorwaarde waaraan voldaan hoeft te worden:)
 
maar goed beide doosjes zijn dus drum synths.

Bij de vermona staat het er zelfs op. http://www.thomann.de/gb/vermona_drm_1_mkii_silberschwarz.htm

een drummachine heeft als taak om een drummer te emmuleren. Een machine die de drums speelt.

Beide doosjes zijn wel tof zeg.

Om weer ontopic te gaan. het zou heel tof zijn als de Ruismake een analoge kick en snare kan bieden. bv de evelopes gegenereerd via de rasperian pi
 
Ben het vrijwel helemaal met Septic eens. Volgens mij is het ideale aantal outputs op een drumdoos 6. 4 is net te karig en 8 of meer wordt onoverzichtelijk op je mengpaneel, zeker als je meerdere apparaten hebt (en welke drummachine fan heeft er nou minder dan 3 staan?)

De sound is zeker overtuigend en als je er meerdere outputs op weet te krijgen heb je er mij als koper bij. Succes ermee!
 
ondertussen heeft deze nederlandse sw ontwikkelaar al heel wat plugins/apps in de aanbieding en zijn zijn producten over gans de wereld bekend
(hier iemand uit japan)

1679999202299.png


1679999202299.png

 
Goed bezig! :okdan:
Wat is er goed aan? Een Raspberry-pi uit 2015 die met een akkoordje met een paar noten al over-z`n-nek gaat?
Sudo dit sudo dat alles downloaden niks zelf maken als het al mocht lukken. M`n Raspberry uit 2018 doet het nog en moet die goed koelen.
Het enige nut is een -goedkope-reserve-anonieme-surfcomputer- waarvan het hele besturingssysteem binnen 3 minuten te vervangen is als met wat reserve SD kaartjes heeft aangelegd.
 
Wat is er goed aan?
Het feit dat hij inmiddels een gerespecteerd software ontwikkelaar is die hele toffe plugins maakt die over de hele wereld gebruikt worden.
Waar jij op doelt is een hardware prototype wat niet verder ontwikkeld is voor zover ik kan zien. Dus waarom zo'n negatieve toon?
 
Wat is er goed aan? Een Raspberry-pi uit 2015 die met een akkoordje met een paar noten al over-z`n-nek gaat?
Sudo dit sudo dat alles downloaden niks zelf maken als het al mocht lukken. M`n Raspberry uit 2018 doet het nog en moet die goed koelen.
Het enige nut is een -goedkope-reserve-anonieme-surfcomputer- waarvan het hele besturingssysteem binnen 3 minuten te vervangen is als met wat reserve SD kaartjes heeft aangelegd.
8o)
 
Waar jij op doelt is een hardware prototype wat niet verder ontwikkeld is voor zover ik kan zien.

Kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Als software schrijven vooral je ding is, alle rompslomp die bij het commercieel uitbrengen van hardware komt kijken, waarom daar energie in steken. Beter gewoon doorgaan met code kloppen als de schoorsteen daarmee blijft roken.
 
iOS synthzzzz
C64 had pas een goede, rhythm rocker...
 
Back
Top