Ableton - Delaytijden lineair aan bmp verschalen

Laatste vragen:
Inmiddels heb ik hem werkende .... waar het niet dat de objecten welke als output dienen. (Lees: Multiply factor + New delay time) een output geven in de vorm van een heel getal.

Vb 1:
Base bpm = 130
Current bpm = 120
Multiply = 1 (Fout)
Bovenstaand heeft direct effect voor new delay time. Om even aan te geven dat hij verder wel kloppend is heb ook het volgende getest (zie onderstaand).

Vb 2:
Base bpm = 130
Current bpm = 260
Multiply = 2 (Goed) >> New delaytime eveneens goed

Met behulp van de inspector gekeken of ik in de eigenschappen van de destreffende objecten het aantal significante cijfers kan instellen. >> Helaas

Kan iemand mij verder helpen?


Zelf heb ik even zit nadenken. Hieruit zijn 3 mogelijkheden voortgevloeid:
Optie 1 Het object Base bpm is niet het juiste objectsoort.
Optie 2 Het object Multiply factor is niet het juiste objectsoort.
Optie 3 Ik ben een ultimate M4L-noob :)

Graag hoor ik van jullie!
 
Laatste vragen:
Inmiddels heb ik hem werkende .... waar het niet dat de objecten welke als output dienen. (Lees: Multiply factor + New delay time) een output geven in de vorm van een heel getal.

Vb 1:
Base bpm = 130
Current bpm = 120
Multiply = 1 (Fout)
Bovenstaand heeft direct effect voor new delay time. Om even aan te geven dat hij verder wel kloppend is heb ook het volgende getest (zie onderstaand).

Vb 2:
Base bpm = 130
Current bpm = 260
Multiply = 2 (Goed) >> New delaytime eveneens goed

Met behulp van de inspector gekeken of ik in de eigenschappen van de destreffende objecten het aantal significante cijfers kan instellen. >> Helaas

Kan iemand mij verder helpen?


Zelf heb ik even zit nadenken. Hieruit zijn 3 mogelijkheden voortgevloeid:
Optie 1 Het object Base bpm is niet het juiste objectsoort.
Optie 2 Het object Multiply factor is niet het juiste objectsoort.
Optie 3 Ik ben een ultimate M4L-noob :)

Graag hoor ik van jullie!

als je in de inspector achter het getal (eraan vast) een punt zet, dus 120. ipv 120, dat wordt het een float ipv een integer
ik kies voor optie 3 ;) :D
 
als je in de inspector achter het getal (eraan vast) een punt zet, dus 120. ipv 120, dat wordt het een float ipv een integer
ik kies voor optie 3 ;) :D

Super! Hij werkt! Nu enkel nog de koppeling zien te maken met de desbetreffende delay....

mmm ... Al weer wat verliesuren...
 
Maar inderdaad uber Noob
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik de outputwaarde koppel aan de verschillende delays in mijn setup?
 
KICK!
 
Back
Top