Meerdere Inserts linken naar een apparte insert? fl studio

Hoodbeats

Stamgast
Lid sinds
15 februari 2009
Berichten
127
Is dit mogelijk?

Ik zal het even uitleggen..

Heb een melodie, die is gelayerd uit bijv. 4 apparte vsti's, dus:

-nexus; op insert 4
-nexus; op insert 5
-nexus; op insert 6
-nexus; op insert 7

Samen vormen zei 1 melodie (gelayerd dus)

En nu wil ik de gehele melodie equalizen, dus het algehele geluid wat deze 4 vsti's vormen, en dus niet appart op elke insert opnieuw een equalizer zetten maar...

al die verschillende inserts linken naar 1 andere insert...
En dus NIET alle 4 die vsti's op dezelfde insert zetten want ze zijn alle 4 al appart en anders gemixt op hun eigen insert, dat wil ik zo behouden.

hoop dat jullie het begrijpen en de vraag is dus of dit dus mogelijk is, en of er anders andere alternatieven zijn.

alvast bedankt
 
En nog even een vraagje er achteraan;

is het mogelijk om een insert uit te zonderen van de master? dus dat de master geen invloed meer heeft op een bepaalde insert
 
ooh heb het net ontdekt:

De vsti's selecteren (shift ingedrukt houden) en dan rechtermuis op een mixer insert dan "link selected chanels - to this track"

weet niet of je dat bedoelde Rene, maar iig bedankt voor de reactie
 
oh jeetje nu zijn ze allemaal naar dat ene kanaal gegaan maar ben ik de oorspronkelijke mix kwijt, dus dit is niet goed!

iemand hulp?
 
je kan 1 kanaal als group maken en de anderen daarheen linken. dan kun je en eqen op je eigen kanaal per elad en dan in de group. maaaaaaaaaar, ik vond het altijd rottig gaan binnen fl studio en is ook 1 van de "main reasons" geweest van ons om te stoppen met fl en daar alleen lekker in te "tekenen" en mixen in een daw als Studio one voor ons dan en bv cubase of ableton. fl is beetje vaag erin.
 
Back
Top