Axiom advanced 49 & Logic 8

Cathelijne

Nieuwkomer
Lid sinds
9 februari 2011
Berichten
2
Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een Axiom advanced 49. Ik begin het steeds beter te begrijpen maar er zijn 2 dingen die mij niet lukken. Voor het aansturen van de Axiom gebruik ik Logic 8 en ik maak ook gebruikt van de direct link. Al werkt deze niet zoals die in Logic 9 zou moeten werken, want een aantal knoppen bij de synhts zijn nogal door elkaar gehusseld, maar een groot deel klopt ook wel.

Mijn eerste vraag gaat over de controller zelf. Ik heb in Logic, 4 instrumenten en mijn Axiom ingedeeld in 4 zones. Elk octaaf heeft nu zijn eigen instrument. Ik heb dan ook ieder instrument een eigen midi kanaal aangewezen en die weer gekoppeld aan de 4 zones. Nu wil ik dit graag opslaan. Ik druk op edit --> Store --> Patch 1. Dat lijkt te werken. Maar als ik nu bijvoorbeeld de 1e zone verander van 1 octaaf naar het hele keyboard. Zodat bijvoorbeeld de bas altijd te horen is en de 3 andere instrumenten nogsteeds alleen in hun eigen octaaf. Deze wil ik dan opslaan in Patch 2. Dus ik doe weer edit --> store --> Patch 2. Als ik nu Patch 1 weer wil recallen heeft hij de zone 1 van het gehele keyboard onthouden. Ik begrijp dus niet wat er gebeurd. Misschien kan hij dit niet opslaan en slaat hij dus eigenlijk niks op in de patch, of ik doe toch wat fout. Enig idee?

Mijn tweede vraag gaat over het aansturen van de Axiom in Logic 8. Wat mij nu gelukt is, is om ook de channel EQ aan te sturen via de Axiom en om met de instrument knop te switchen tussen mixer, een synth (ES2) en de channel EQ. Hij wisselt dus van fader instellingen zodra ik op de instrument knop druk. Wat standaard bij logic is ingesteld via direct link is dat als je naar de synth gaat hij automatisch de synth opent. Ik ben erachter gekomen dat de “ insert 0 open “ parameter daarvoor staat. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de channel EQ open als ik switch met de instrument knop. Ik heb al geprobeerd de “ insert 0 open “ te kopiëren naar het instrument mapje (zodat hij open gaat als ik van instrument naar EQ switch) maar dan blijft hij de synth open zetten. Ik vroeg mij af. Wat moet ik doen om de channel EQ open te laten gaan bij het drukken op instrument net zoals bij de synth die opengaat. Ik heb geprobeerd of ik het sluiten en openen van een plugin kan toewijzen aan een midi controller, maar dat is onmogelijk. Ik kan wel alle plugins tegelijk openen met een toetsen combinatie (en dus midi controller knop). Maar ik zou graag echt alleen de channel EQ (of een andere plugin zoals compressor) openen. De “ insert 0 open “ heb ik ook niet zelf kunnen namaken. Die zat al in direct link.

De direct link opties van de synths ga ik sowieso opnieuw instellen. Die is zo onlogisch ingedeeld. Het handige nu is dat wel alle synths automatisch ingesteld zijn en als ik het met de hand ga doen ik ze allemaal opnieuw moet gaan doen. Dan krijg ik dus bijvoorbeeld 4 x alle faders en andere knoppen bij de instrument midi instellingen. Bij direct link is het gewoon als je een synth aanklik laat hij alleen de instellingen van die synth zien. Dat is met handmatig niet mogelijk denk ik?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Cathelijne
 
Op het M-Audio forum was er eindelijk iemand die mij heeft geholpen met het probleem over het saven van de range. De rest ben ik nog niet achter. Ik hoop dat iemand hier mij daarbij kan helpen! Alvast bedankt
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top