CubaseSX "2.0"

cube2.jpg

CubaseSX "2.0"

Cubase SX 2.0 komt rond 4 september, Met 100 nieuwe features met o.a. een nieuwe mixer met effect return kanalen, input output objects een nieuwe freeze functie enz...

Ietwat informatie op: http://www.steinberg.net/cubase-sx/
 
Laatst gewijzigd:
En nu maar hopen dat ze de full SMP (multi-processor) mogelijkheden van Nuendo 2.0 hebben overgenomen. Daar zit ik persoonlijk heel erg op te wachten...

Tja, en na de release natuurlijk eerst 3 maanden wachten voordat het bugvrij genoeg is om mee te werken 8o)
 
what is freeze functie nu weer ?!
 
Origineel geplaatst door endonyx
what is freeze functie nu weer ?!

Dat had Logic 6.x ook al. Het komt er op neer dat je een softsynth-kanaal heel snel naar wave rendert zodat die minder CPU power in beslag neemt (omdat het uitlezen van geheugen wat je bij samples doet stukken minder calculaties nodig heeft dan het uitrekenen van een golfvorm). Zo kun je de CPU power die over is bij kanalen die toch al goed zijn ingespeeld gebruiken voor nieuwe effecten of softsynths.

Maar iedereen die ik gehoord heb over die 'freeze' functie is er lyrisch over - het geeft zoveel meer mogelijkheden.
 
Origineel geplaatst door endonyx
what is freeze functie nu weer ?!

Heeft Logic ook. Kun je (audio) tracks waar je (insert-) plugins over gooit 'freezen'. Is zeg maar een tijdelijke mixdown v/h betreffende channel waar je over freezed. Je hebt op deze manier meer CPU usage over.
 
hij maakt er dus een wave file van en schaklt de plugins dus tijdelijk uit oftewel hij freezt ze !?
 
Een van de dingen die ik mis is dat de escape toets niet gebruikt kan worden in het edit scherm om alle wijzigingen ongedaan te maken en terug te keren naar het sequence-scherm.
 
Tot anderhalve maand geleden altijd gewerkt met versie 1.1 van Cubase op de PC. En daar zat het gewoon in.
 
Ik zou graag zien dat ze de nieuwe SX optimaliseren voor de nieuwe Mac. Dus gebruik makend van 2 processoren en 64 bit. Maar dat zal de volgende update wel zijn. Of zou Steinberg zich meer gaan richten op Wintel machines, omdat Apple Emagic heeft overgenomen. Zou ik als diehard Qbase gebruiker dan toch moeten overstappen op Logic om optimaal muziek te kunnen maken met Appeltjes? =(

We wachten maar af... :z
 
Ik ben benieuwd wat het prijskaartje gaat zijn voor deze update maar ik verwacht weer rond de 100 €
 
Origineel geplaatst door koediman
dat zou inderdaad ontzettend handig zijn... (ook een oud atari-gebruiker zeker!... daar kon dat wel als ik me goed herinner...)

Hehe... inderdaad, die kon dat wel...

... jammer dat ze veel van de klassieke toetsenopties of -combinaties hebben laten vervallen. Ik heb tot een half jaartje geleden nog altijd met m'n ST en Cubase 3.1 gewerkt :)
 
Als het goed is zou er wel weer een aantal functies uit VST worden ge-herintroduceerd die SX1 niet gehaald hadden.
Met die bugs zal het waarschijnlijk/hopelijk meevallen aangezien SX2 gebaseerd is op dezelfde code als Nuendo 2 die al een tijdje uit is.
 
Origineel geplaatst door endonyx
hij maakt er dus een wave file van en schaklt de plugins dus tijdelijk uit oftewel hij freezt ze !?

Ja, en 't heet zo omdat je als je eenmaal de wave file hebt er geen veranderingen meer in kan brengen :).
 
aaah
 
nogmaals... dat schijnt dus alleen te gaan werken op instruments en niet op effecten (waar het het meest handig zou zijn imo)...


moet eerlijk zeggen dat dit een gerucht is maar een programmer op het nuendo-forum schijnt z'n mond voorbij gepraat te hebben...
 
Origineel geplaatst door koediman
nogmaals... dat schijnt dus alleen te gaan werken op instruments en niet op effecten (waar het het meest handig zou zijn imo)...


moet eerlijk zeggen dat dit een gerucht is maar een programmer op het nuendo-forum schijnt z'n mond voorbij gepraat te hebben...

Lijkt me ook een beetje vreemd om de effecten te gaan freezen...of het moet een effect zijn wat alleen op dat kanaal wordt toegepast.
 
precies ... die inserts bedoel ik...

wat denk je bijvoorbeeld van die ohmboys delay... die verandert konstant (afhankelijk van lfo instellingen e.d. natuurlijk)... ik zou die graag willen kunnen freezen zodat je hem kunt laten alstie is alstie naar wens is...
 
Back
Top