CubaseSX "2.0"

cube2.jpg

CubaseSX "2.0"

Cubase SX 2.0 komt rond 4 september, Met 100 nieuwe features met o.a. een nieuwe mixer met effect return kanalen, input output objects een nieuwe freeze functie enz...

Ietwat informatie op: http://www.steinberg.net/cubase-sx/
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Yoozer
Dat had Logic 6.x ook al. Het komt er op neer dat je een softsynth-kanaal heel snel naar wave rendert zodat die minder CPU power in beslag neemt (omdat het uitlezen van geheugen wat je bij samples doet stukken minder calculaties nodig heeft dan het uitrekenen van een golfvorm). Zo kun je de CPU power die over is bij kanalen die toch al goed zijn ingespeeld gebruiken voor nieuwe effecten of softsynths.

Maar iedereen die ik gehoord heb over die 'freeze' functie is er lyrisch over - het geeft zoveel meer mogelijkheden.

Volgens mij is er ook al een VST waarmee dat kan, compleet met inserts.
 
Nog effe over die 'freeze'-functie... er zit toch nu al een mixdown mogelijkheid in zodat je het e.e.a. naar een .wav kan renderen?

Ik moet bekennen dat ik het nooit gebruik, maar ik weet zeker dat dat er wel in zit... of is dat heel wat anders?
 
Origineel geplaatst door metatron
Wat een naaiers, SX 1 is nog geen jaar op de markt en werkt nog steeds niet naar behooren en nu komen ze met deel 2.

Een interessant standpunt wat ik denk ik wel ondersteun. Neemt niet weg dat SX een goed programma is maar te snel op de markt gegooid met alle ellende van dien.
 
Ik weet het niet hoor maar ik heb er toch echt geen problemen mee .
Het enige probleem wat ik heb is dat mijn 606 soms niet mee loopt .
Dan klik ik midi clock.. port 1 aan en uit en klaar .
Wat zijn dan de problemen die mensen hebben ?
Ik bedoel dit serieus en niet vanwege mac/pc ding maar ........... ligt het niet aan windows ?(niet meteen allemaal gek worden)
Ik draai OSX en ben nog steeds erg blij met SX.
Ga de update ook meteen aanschaffen .
En hoezo naaiers ?? Van mij mag er ieder jaar een major update komen .
Is toch alleen maar cool .
 
Nou ik heb de raarste dingen er bij mee gemaakt en dan had ik hem legaag.

Mooiste soms was nogwel dat ik soms een sampletje opende of wat dan ook en dat ik ineens m²n burau blad voor me had. Sluit ie zicht zelf af zonder iets te bewaren.
 
Back
Top