Mishter Monqui - Round, trackfeedback gevraagd! :)

de intro vind ik voor te beginnen veel te lang.. De melodie mag afwisseling gebruiken.. ik zou ook vroeger layeren, die melodie.. 3 minuten : hij is zo eentonig dat ie zowaar op mijn zenuwen begint te werken.. Break, je herhaalt steeds dezelfde melodie.. 4.25 : ik wil hem afzetten want ik word bloednerveus.. 5.00 : ik zet hem af, sorry.
 
Ik kan me voor een deel wel vinden in de feedback van Gloomer. Er gebeurt net iets te weinig om mijn aandacht volledig vast te houden. De hele track is eigenlijk gebaseerd op een fluitsequence. En dat is naar mijn smaak gewoon te weinig. Ook ritmisch gebeurt er vrijwel niets.

Je zou eens kunnen denken aan wat pads die je langzaam laat meedoen. Of een bass die wat richting kan geven aan je track. Die sequence kun je mee varieren in ritme, in toonhoogte, met een filter, delay, etc. En de drumtrack, volgens mij hoor ik alleen een kick en een snare die op elke tel wat doen (even los van het intro). Probeer iets te spelen met ritmische hihats (zijn die niet altijd ritmisch trouwens? :)), wat percussieve bongootje of conga's. De compositie vind ik zelf ook niet zo goed.

Het klinkt wat negatief, maar er is duidelijk ruimte voor verbetering wat mij betreft. Niet te snel tevreden zijn.
 
Ik kan me voor een deel wel vinden in de feedback van Gloomer. Er gebeurt net iets te weinig om mijn aandacht volledig vast te houden. De hele track is eigenlijk gebaseerd op een fluitsequence. En dat is naar mijn smaak gewoon te weinig. Ook ritmisch gebeurt er vrijwel niets.

Je zou eens kunnen denken aan wat pads die je langzaam laat meedoen. Of een bass die wat richting kan geven aan je track. Die sequence kun je mee varieren in ritme, in toonhoogte, met een filter, delay, etc. En de drumtrack, volgens mij hoor ik alleen een kick en een snare die op elke tel wat doen (even los van het intro). Probeer iets te spelen met ritmische hihats (zijn die niet altijd ritmisch trouwens? :)), wat percussieve bongootje of conga's. De compositie vind ik zelf ook niet zo goed.

Het klinkt wat negatief, maar er is duidelijk ruimte voor verbetering wat mij betreft. Niet te snel tevreden zijn.

Helemaal tevreden ben ik ook nog niet, het is een eerste versie die ik wil uitbouwen. :) Dank voor de goede feedback, hier ga ik zeker wat mee doen! Er kan inderdaad percussief wat bij, verder een beetje zoeken naar een balans tussen herhaling en afwisseling. Ik hou van minimalisme...
 
Het intro is nu wat aan de lange kant. Daarna wel erg lang alleen een fluitje met die pad. Je stapelt in een zeer laag tempo wat sound die elkaar niet heel erg aanvullen. Zou ik meer aankleden, dat fluitje mag veel meer variatie hebben vanaf het begin, beetje galm erbij kan ook geen kwaad. Sowieso klinkt de hele mix nogal droog.

De kick heipaalt ook maar een eind heen, ik mis een baslijn die dat in balans houdt. En percussie kan zeker een stuk worden uitgebreid.
 
Back
Top