Copiëren van een spoor in Cubase

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Ik ben momenteel met een projectje bezig waarvan ik ik een beteje een zootje heb gemaakt. Er zijn twee bestanden waaraan ik heb gewerkt, een hele tijd geleden. Nu merk ik dat ik in beide bestanden goede dingen heb zitten die ik met elkaar wil cobineren.

Waarschijnlijk een vraag met een heel simpel antwoord (maar ik kom er zelf niet uit, ook niet na het lezen van de manual): Kan ik in Cubase een spoor uit project A copiëren naar project B? En zo ja, hoe moet dat dan?
 
Ok thanks Yoozer voor je hulp!

Het punt is dus inderdaad dat ik het project van waarut ik een copie wilde maken, niet geactiveerd had. Het is inderdaad wel wat omslachtig vanwege het activeren zelf. Dat kan afhankelijk van het project best even duren, en dat alleen om een track te copiëren. Maar als het werkt, werkt het. Ik kan nog geen uitsluitsel geven omdat Cubase vast loopt na het activeren van project twee.

Overigens heb ik bij mergen meer het idee van het samenvoegen van twee projecten. Hier gaat het echt om een enkel spoor.

Wordt vervolgd.
 
Kun je bij Cubase het spoor niet naar je bureaublad slepen en dan vervolgens terugslepen naar je andere project? Of zelfs van het ene naar het andere project slepen als je twee projecten tegelijk geopend hebt wat bij Ableton niet kan maar daar lukt de eerste optie dan wel weer.

Andere optie (in Ableton in ieder geval) is dat je het project opent waar je je spoor naartoe gekopieerd wilt hebben en dan via je library het bewuste spoor importeert.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes.
 
Je opent project 1 , dan project 2.
En dan sleep je wat je maar wilt van het ene naar het andere project.
(Helemaal naar onderen slepen in het window)
 
Back
Top