Audioprobleem met cubase 7.5

izzymeusen

Nieuwkomer
Lid sinds
26 augustus 2010
Berichten
14
Ik ben een dj mix van verschillende tracks aan het maken in Cubase 7.5. Maar hoe meer audio ik inlaad, hoe meer ie gaat haperen en hoe trager ie wordt. Wat ik een vreemde constatering vind, aangezien audio zeer weinig CPU verbruikt. Daar ligt het probleem dus ook niet.

Wie kan me hiermee helpen? Alvast erg bedankt.
 
Ik ben een dj mix van verschillende tracks aan het maken in Cubase 7.5. Maar hoe meer audio ik inlaad, hoe meer ie gaat haperen en hoe trager ie wordt. Wat ik een vreemde constatering vind, aangezien audio zeer weinig CPU verbruikt. Daar ligt het probleem dus ook niet.

Wie kan me hiermee helpen? Alvast erg bedankt.

Het ligt vast aan de instellingen. Kijk eens onder Device setup in de manual. Daar kun je alles vinden wat waarvoor is en hoe je het in kunt stellen.
 
Ik zie dat de Disk Cache load steeds uitslaat als ik een handeling uitvoer. Kan het dan zijn dat de harde schijf waarvan ik m'n bestanden lees te traag is?
 
Ik zie dat de Disk Cache load steeds uitslaat als ik een handeling uitvoer. Kan het dan zijn dat de harde schijf waarvan ik m'n bestanden lees te traag is?

Ja, misschien. Wat voor schijf is het, hoeveel toeren kan hij maken en wat voor soort aansluiting op het moederbord? En hoe oud/vol is hij?
 
Kan, maar het kan ook aan de bufferinstellingen liggen m.b.t. harde schijven (dus niet die van je audio interface).
Ik ben niet zo bekend met de huidige generatie Cubase, maar als je instellingen kan vinden voor de hoeveelheid geheugen dat een spoor mag gebruiken, DMA block buffer grootte, Cache, etc., probeer deze dan aan te passen.

Ik kwam net ook dit tegen op het forum van Steinberg, iets met een automatische time-stretch modus:
http://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?f=19&t=15728

Verder scheelt het ook als je audio 44.1 kHz is en niet hoger, en 24 of eventueel zelfs 16 bits.
 
Het betreft wel altijd mp3 bestanden. Ik ga het vandaag of morgen uitproberen en dan kom ik er hier nog op terug.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
 
En die mp3 bestanden zet je niet eerst om naar wav ?
Dan vind ie de haperende audio niet zo vreemd aangezien mp3 een gecodeerd formaat is wat eerst omgezet zal moeten worden.
 
Waarom niet vreemd, jikbeh?

Hoe meer audio, hoe meer je pc moet rekenen. Dit is even heel kort door de bocht.
Ik zou wel wat meer info willen hebben. Hoeveel tracks gebruik je? Zitter er op de individuele tracks nog effecten enz. Wat voor audio-interface gebruik je en hoe staat die ingesteld? Als ik haperen van geluid lees denk ik meteen aan iets met je interface. buffersetting oid. Verder kan je ook kijken naar de rest van de specificaties van je PC. Dus ram geheugen, processor, en ook je HDD zijn belangrijk. Als een van die componenten niet heel goed is terwijl je met een groot project bezig bent. Multitracks kan het zijn dat het gaat haperen.
 
Back
Top