Cubase upgrade van 7.5 naar 11

HeinRook

Despawn
Lid sinds
14 mei 2014
Berichten
105
Locatie
Geleen
Hoi,

Ik wil Cubase upgraden van 7.5 naar 11. Naar wat ik begrepen heb wordt 11 een aparte installatie en kan 7.5 nog steeds gebruikt worden voor het geval dat. Ik ga het echter wel combineren met de upgrade naar windows 10 (vanaf 7) op een nieuwe hdd, dus ik begin met een frisse start (heb anders in elk geval te weinig schijfruimte, en ik dacht dan doe ik het in een keer goed :)).

Iemand enig idee of hier problemen te verwachten zijn met het gebruiken van projecten uit 7.5 in 11?
En is er een bepaalde optimale manier op projecten zodanig te back-uppen dat ze straks nog te gebruiken zijn? Ik heb mijn Cubase projecten op een aparte schijf staan, dus dat zou niks uit mogen maken dan toch?

De upgrade kost overigens 159 euro voor diegenen die het ook overwegen...

Alvast bedankt!!
 
Hoi,

Ik wil Cubase upgraden van 7.5 naar 11. Naar wat ik begrepen heb wordt 11 een aparte installatie en kan 7.5 nog steeds gebruikt worden voor het geval dat. Ik ga het echter wel combineren met de upgrade naar windows 10 (vanaf 7) op een nieuwe hdd, dus ik begin met een frisse start (heb anders in elk geval te weinig schijfruimte, en ik dacht dan doe ik het in een keer goed :)).

Iemand enig idee of hier problemen te verwachten zijn met het gebruiken van projecten uit 7.5 in 11?
En is er een bepaalde optimale manier op projecten zodanig te back-uppen dat ze straks nog te gebruiken zijn? Ik heb mijn Cubase projecten op een aparte schijf staan, dus dat zou niks uit mogen maken dan toch?

De upgrade kost overigens 159 euro voor diegenen die het ook overwegen...

Alvast bedankt!!

je kan met cubase 11, alle vorige versies draaien, dus naast elkaar. een frisse installatie, hee een nieuwe term... is een goed idee, een jaar geleden gedaan, projekten etc. staan op aparte schijven.
geen problemen.

ik voorzie geen problemen met het gebruiken van projekten die in 7.5 gemaakt zijn, voor gebruik in cubase 11.

aan de prijs te zijn ga je naar de pro versie... in verhouding veeeel goedkoper dan van 10.5 naar 11, zoals ik heb gedaan, pro versie. geen spijt. fijne, veel kleine en grotere toevoegingen, die ik net nodig had, zoals betere ARA2 integratie.

projekten in cubase zijn niet anders dan folders. tenzij je natuurlik samples, "stems", wav's, van andere folders, drives gebruikt, maar als die ook op dezelfde plaats blijven staan...

ik heb geen enkele problemen ondervonden iig, en dit was de 2 keer een OS update tijdens cubase. windows 7 naar 10 was de laatste..

ja, wachten wordt beloond.... €159, voor een aantal versies overslaan. sja, ik heb elke keer de update wel gedaan.
 
Dank voor het duidelijke antwoord. Voor mij was vooral het principe van sampler tracks de beweegreden om te upgraden. Nog andere spannende verbeteringen die ik kan verwachten?
 
Hola ,

ik heb hezelfde,blijft alles beschikbaar in windows 10 of toch sommige data opnieuw instaleren!(zoals kontaktplayer en dergelijke)
dat staat wel op anderen schijven.
Ik heb 64 bit, dus krijg 64 bit.

groeten van Andreos
 
Wat ik doe met Cubase projecten als er een nieuwe versie komt (ik heb hier iets van 7 Cubase versies draaien, van SX3 tot Pro 11), dan sla ik het project in de bestaande Cubase versie op met het versienummer erachter, dus in jouw geval zou ik de song als volgt opslaan: [titel] C7_5. Dan zou ik hem in de nieuwe versie openen en meteen opslaan als [titel] C11. Zo kun je hem in je C7.5 versie blijven openen en gebruiken en bewerken zonder foutmeldingen, maar hem ook in C11 verder bewerken. Zo heb ik songs met diverse Cubase versienummers er achter, maar werkt alles altijd zonder foutmeldingen.
 
Hoi,

Ik wil Cubase upgraden van 7.5 naar 11. Naar wat ik begrepen heb wordt 11 een aparte installatie en kan 7.5 nog steeds gebruikt worden voor het geval dat. Ik ga het echter wel combineren met de upgrade naar windows 10 (vanaf 7) op een nieuwe hdd, dus ik begin met een frisse start (heb anders in elk geval te weinig schijfruimte, en ik dacht dan doe ik het in een keer goed :)).

Iemand enig idee of hier problemen te verwachten zijn met het gebruiken van projecten uit 7.5 in 11?
En is er een bepaalde optimale manier op projecten zodanig te back-uppen dat ze straks nog te gebruiken zijn? Ik heb mijn Cubase projecten op een aparte schijf staan, dus dat zou niks uit mogen maken dan toch?

De upgrade kost overigens 159 euro voor diegenen die het ook overwegen...

Alvast bedankt!!
Is dit een aanbieding of gewoon de reguliere prijs voor deze update?
 
Dank voor het duidelijke antwoord. Voor mij was vooral het principe van sampler tracks de beweegreden om te upgraden. Nog andere spannende verbeteringen die ik kan verwachten?

wow, variaudio is zeer verbeterd, ARA2 werkt nu echt goed, je krijgt spectralayers 7 ONE (een gestripte versie, ik heb zelf spectralayers Pro 7, daarom ook cubase 11 gekocht, o.a. vanwege de verbeterde ARA2..). wat is er in die tijd bij gekomen, best wel veel, volgens mij. ook voor workflow. ik kan het me niet meer herinneren, ja de 64 float mixing engine.. is meer marketing dan... wellicht in heel komplekse mixen, en iets betere kwaliteit, maar dat zie je meer op meters...

o ja track import, importeren van tracks van andere projekten. betere export, veel beter. supervision is vrij goed. de sampler track was al bruikbaar, maar nu echt een onderdeel aan het worden.

o ja, het vergelijken van 2 specta; het vergelijken van een spectrum, in de eq, met een andere track, erg handig. dat dat ingebouwd zit.

zoveel eigenlik.
Wat ik doe met Cubase projecten als er een nieuwe versie komt (ik heb hier iets van 7 Cubase versies draaien, van SX3 tot Pro 11), dan sla ik het project in de bestaande Cubase versie op met het versienummer erachter, dus in jouw geval zou ik de song als volgt opslaan: [titel] C7_5. Dan zou ik hem in de nieuwe versie openen en meteen opslaan als [titel] C11. Zo kun je hem in je C7.5 versie blijven openen en gebruiken en bewerken zonder foutmeldingen, maar hem ook in C11 verder bewerken. Zo heb ik songs met diverse Cubase versienummers er achter, maar werkt alles altijd zonder foutmeldingen.

ik gebruik vreemd genoeg folders voor de full versions.. steinberg 11, 10, 9 etc. is eerder verwarrend, maar nu zo gewend, dat wanneer ik het weer anders zou doen.
en vreemd genoeg wanneer ik een projekt van een oude versie gebruik, of beter aan verder werk, maak ik in dezelfde folder gelijk een nieuwe versie aan. inderdaad om de oude niet, voor de oudere versie niet aan te tasten. goed het werkt voor mij. jouw oplossing is vele malen duidelikker.


Is dit een aanbieding of gewoon de reguliere prijs voor deze update?

de reguliere prijs, dus in de zomer minimaal 40% korting....
 
Back
Top