Logic ontvangt geen midi

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
6.515
Locatie
Hyperspace
Mijn Macbook pro (2007) werkt al 7 jaar zonder enig probleem samen met Logic express 8 en een Alesis io14 met firewire.
Sinds ik OSX Lion ( 10.5.8 ) opnieuw geïnstalleerd heb ontvang ik in Logic Express 8, geen midi meer via mijn Alesis io14.

(keyboard midi out --> alesis midi in, alesis firewire --> Mac)


Volgende al geprobeerd.

- Ik heb verschillende synths gebruikt voor de midi out

- Verschillende midikabels gebruikt

- Firewire kabel lijkt het te doen (alesis is namelijk firewire powered)

- Logic, OSX, Alesis drivers opnieuw geïnstalleerd

- Core audio in logic de-selecteren en opnieuw selecteren

- midi drivers ge-reset

- meerdere projecten geopend

Ik kom er niet uit.... iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?
 
midi-ox of andere app geprobeerd?
 
Ik had het een keer na een upgrade van OSX. Ik kwam erachter dat ik nog wat updates nodig had om alles weer recht te krijgen met Logic..
 
Heb je in de Audio/MIDI manager gekeken of de MIDI interface er überhaupt is? Als 'ie daar niet te zien is, moet je op "scan MIDI ports" of iets dergelijks klikken.
 
midi en logic is zowiezo een drama

B2 klinkt enkele oktaven te laag, kan niet echt overweg met sustain, en pedaal informatie, en nog wat van dit soort nogal amateuristiese dingen.

:koffie:
 
midi en logic is zowiezo een drama

B2 klinkt enkele oktaven te laag, kan niet echt overweg met sustain, en pedaal informatie, en nog wat van dit soort nogal amateuristiese dingen.

:koffie:

Wat is B2?

Ik heb eerlijk gezegd nooit last van midi perikelen in Logic..
Wat vind je er dan niet goed aan? Ik kan me niet voorstellen dat Logic verkeerde midi data
uitspuugt want dan had Apple allang de halve muziek community over zich heen gekregen.
 
midi en logic is zowiezo een drama

B2 klinkt enkele oktaven te laag, kan niet echt overweg met sustain, en pedaal informatie, en nog wat van dit soort nogal amateuristiese dingen.
Da's echt onzin. D'r is maar weinig dat niet lekker gaat in Logic. En echt behulpzaam is zo'n antwoord ook niet.
 
Heb je in de Audio/MIDI manager gekeken of de MIDI interface er überhaupt is? Als 'ie daar niet te zien is, moet je op "scan MIDI ports" of iets dergelijks klikken.

Had je hier al naar gekeken?


Schermafbeelding 2014-08-20 om 22.01.48.jpg
 
Da's echt onzin. D'r is maar weinig dat niet lekker gaat in Logic. En echt behulpzaam is zo'n antwoord ook niet.


nou, ik ben niet de enige die er last van heeft....

Amaros Aug 23, 2013 2:45 AM I work with Logic Pro X every day since it has been released and noticed a very strange bug with both audio and software instruments (MIDI):
After saving and reloading a project Logic Pro X randomly plays audio files out of tune. It is not affecting every track, but some. I checked everything: sample rate, interface (Presonus StudioLive 16.0.2). The strange thing is: after stopping playback, starting, stopping again and starting again and opening the track in the sample window, playing it back there and so on.....everything works just fine.

Today the same with MIDI:

I saved a track some days ago. Today I reopened it. Just piano. Logic Pro X starts to insert false notes and some, not all, notes are out of tune. I checked the arrangement in the piano roll, score and event list. Everything is fine. No controllers, nothing. I even switched to another instrument and internal audio. Same result. I then moved the region to a new track (external MIDI) and played it back over USB and a ROLAND Juno-Di. Perfect. After that I exported the region as a MIDI file and imported it back to the same software instrument track were it was before. Everything works fine.

That's strange, isn't it?
The last two updates didn't correct this bug - and I really think it is a bug, because it happens to new songs and imported songs (from L9), but never happens in L9.

No third party plug-ins are involved! Just Logic! I checked that before.

I wrote a bug report for Apple and hope they will do something about it.

Anyone else with this bug?


iMac, OS X Mountain Lion (10.8.4)

:peukie:
 
nou, ik ben niet de enige die er last van heeft....
:peukie:


Maar je moet toch wel toegeven dat je op internet alleen maar de slechte verhalen leest. Als je positief over iets bent ga je niet op een forum schrijven…."Wat is logic toch een fijn programma".

Althans ik lees dat over nagenoeg niks :D

Maar ik werk wel fijn met Logic Pro X :okdan:
 
midi en logic is zowiezo een drama

B2 klinkt enkele oktaven te laag, kan niet echt overweg met sustain, en pedaal informatie, en nog wat van dit soort nogal amateuristiese dingen.

:koffie:

Totale nonsens wat mij betreft. Ik werk zelf nu 12 jaar met Logic en werkelijkwaar nooit problemen gehad met MIDI. De MIDI-engine van Logic is altijd 100% perfect en nauwkeurig geweest. En je hebt zelfs de mogelijkheid om het handmatig te verkloten in de Environment.

Het voorbeeld dat je erna geeft is trouwens een typisch audio-sync- / samplerate-probleem van z'n audio-driver.

De audio-engine van Logic daarentegen laat nog regelmatig wat te wensen over.

--

En nu op-topic: Kijk inderdaad je MIDI-instellingen in de AUDIO/MIDI-SETUP in OSX even na.
Als het daar goed is, zit het in Logic ook automatisch goed.

Ga naar je Spotlight, typ MIDI, klik op 'Audio MIDI Setup'.
Als je MIDI-window niet verschijnt, ga je bovenin naar 'Window' en klik je op 'Show MIDI Window'.
Controleer daar of de betreffende driver wel is ingeladen. Zo ja, dan zou je nog wel eens handmatig een 'new external device' aan moeten maken en je OUT- en IN-kabeltjes moeten verbinden met de betreffende MIDI-driver.
Zo nee, dan zul je echt op zoek moeten gaan naar een goede werkende MIDI-driver.
 
tsja, het is op de studio mac, de laatste, met de laatste versie van logic erop.

ik bemoei mezelf niet met de instellingen van het ding, daar hebben we andere mensen voor rondlopen.
maar als ik op de motif ( om maar eens een kutkeyboard te noemen) een B2 speel, dat geeft de editor ook een B2 aan, alleen klinkt hij een oktaaf te laag.
(alle andere noten zijn dus wel goed)
en als ik het sustain pedaal intrap, dan record hij dat niet fatsoenlijk.

het zal misschien dan wel aan mij liggen....:D

:mega:
 
maar als ik op de motif ( om maar eens een kutkeyboard te noemen) een B2 speel, dat geeft de editor ook een B2 aan, alleen klinkt hij een oktaaf te laag.
(alle andere noten zijn dus wel goed)
en als ik het sustain pedaal intrap, dan record hij dat niet fatsoenlijk.

Dat is inderdaad wel heel raar.
Al zou je dit bewust willen, is het wel mogelijk in dit in de Environment van Logic te bewerkstelligen, maar dat is nog een lastige klus... :)
 
Hopelijk is Synthiaks vandaag wakker want ik ben wel benieuwd of het opgelost is.

Wat betreft Logic en MIDI, ik heb ook nooit issues.
 
Mijn B3 doet prima in Logic Pro maar dat is dan ook audio;-)
Zonder gekheid, Synthiaks, kan het kloppen dat Logic Express niet meer ondersteund wordt in Maericks?
Daar staat mij iets van bij ivm Al bijna overlap van Logic X en Garageband.
En inderdaad, eerst bij Midi/ audio instellingen kijken bij Hulpprogramma's.
Succes met zoeken.
Ik heb ook nooit problemen met Logic en gebruik het nu ongeveer 25 jaar.
 
Hey allemaal,

Bedankt voor de reacties, tips en discussies ;)

Ik heb OSX (clean install) en alle programma's en plug ins opnieuw geïnstalleerd. Na het voor de zoveelste keer updaten van de alesis drivers heb ik het volgens mij voor elkaar gekregen. Geen idee waar het aan heeft gelegen maar de interface werd niet herkend in de midi manager.

Ik ga vanavond kijken of ik weer muziek kan maken. Voor mij heeft logic express 8 icm osx leopard 7 jaar perfect gewerkt. Heb inmiddels een nieuwe macbook met mavericks maar wacht nog even met pro X en een nieuwe interface zolang dit gewoon werkt.

Thanks :okdan:
 
Back
Top