grrr Zed R16 krijg ik maar niet draaiend

jefz

Triple
Lid sinds
23 juli 2005
Berichten
1.530
Locatie
Aan het water
Ben nu al zeker 8 uur bezig om mijn Zed R16 draaiend te krijgen:stupid:stupid:stupid
, mogelijk heeft iemand nog een goede tip?

Systeem: Windows 7 professional
Firewire kaart: Met TI chips
DAW: Ableton 9 - 64bit

Heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd.
Verschillende PCI poorten op de computer geprobeerd.

De tafel wordt gezien in Windows, maar zodra ik het in Ableton selecteer zie ik alle kanalen geluid geven, MIDI werkt niet, Ableton lijkt vast te zitten kan geen sample bestand afspelen en kan zeker het geluid niet per kanaal terugkrijgen of naar de tafel sturen.

zed11.jpg

In het Zed userpaneel lijkt wel alles goed te staan:

zed5.jpgzed8.jpg

Als ik in het Windows configuratiescherm kijk werken alle drivers, zelfs daar alles aan / uit gezet. Alles wordt aangegeven dat het upto date is.

Wie of Wie heeft antwoord waar verder te zoeken?
 

Attachments

  • zed7.jpg
    zed7.jpg
    42,4 KB · Bekeken: 72
  • zed10.jpg
    zed10.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 73
Welke Ti chip heeft jouw FW kaart?

TI TSB43A PCI
TI TSB82A PCI
TI TSB83A PCI
TI XIO2200 PCI Express
TI XIO2213 PCI Express

Ik denk overigens niet dat het probleem daar in zit want Windows ziet de Zed wel.
Het lijkt eerder op een probleem met de drivers of de firmware in de tafel zelf
 
The ZED-R16 drivers and firmware must be matching in order for the mixer to function correctly,
to confirm the firmware and drivers that are installed, open the Allen & Heath Control Panel, click on the "Info" tab.

If the driver version does not match the firmware version in this window with the exception of a Mac system running OSX 10.4,
the driver / firmware package can be downloaded directly from the A&H downloads section and each download includes the correct/matching Firmware and Driver files required to configure the mixer.
 
Drivers staan toch goed zo?
Welk kan ik alleen maar de zed zien als ik hem pas aanschakel nadat ik het scherm AH heb geopend.

zed20.PNG zed21.PNG zed23.jpg
 
Uit je bijlage kan ik toch duidelijk opmaken dat er een mismatch is tussen je driver en je firmware. Daarnaast zie ik in het controlpanel ok nog een knop met 'Firmware Loader'.
Het lijkt er daarom toch op dat je je firmware apart moet uploaden naar je tafel.
Driver en firmware zijn meestal twee verschillende processen.
 
De firmware heb ik opgeladen via de deze optie maar bleef het issue houden, frustrerend dit.
 
Ik ben nu op werk dus ik kan even niet kijken hoe ik het ooit gedaan heb. Maar volgens mij, zover ik me kan herinneren, was het gewoon met dezelfde interface..

Wat windows betreft kan ik ook niet helpen, heb een mac...

Wel heb ik vroeger (5 jaar geleden) een issue gehad met deze tafel. Toen bleek er iets niet goed te zijn in de hardware en heb ik hem laten repareren (garantie). Daarna is er nooit meer iets geweest. Ik draai hem icm een MacPro van 2008.
 
Thanks, ga deze drivers opnieuw installeren. Mocht dit niet werken dan een schone installatie van windows er overheen kijken of dat werkt.
 
Als je de mogelijkheid hebt, probeer voordat je Windows helemaal opnieuw gaat installeren eerst of je op een andere computer hetzelfde probleem hebt. Dan kan je misschien zien of het een driver / Windows of een firmware probleem is.
 
Heb helaas geen andere computer staan met firewire, dat maakt het ook ingewikkeld om te achterhalen waarom het niet werkt. Zal helaas trial and error moeten worden.
 
Vandaag een schone installatie van windows en nog steeds hetzelfde probleem. Dit is erg frusterend.
 
Gokje..., midi through staat aan op de tafell poort en je krijgt een midi feedback loop.....
 
Ik begin de hoop op te geven.
Iemand uit de omgeving Alkmaar die handig is met een pc en een poging wilt wagen? (tegen een kleine vergoeding)
Het lijkt me echt een driver issue wat ik maar niet opgelost krijg.

Heb voor de zekerheid een laptop firewire kaart besteld zodat ik het kan testen op een andere pc om uit te sluiten dat het in de zed zit.
 
Pijnlijk dit.. maar vrees dat het toch een probleem met de ZED zelf is.

Heb zelf voor korte tijd een Zed gehad hier en het installeren was echt zonder enig probleem. Ook niet al teveel dingen hoeven instellen.. buiten de bekende latency instellingen natuurlijk.
Dit was ook gewoon op de onboard firewire van het moederboard in mijn computer.

Misschien ook een idee om e.e.a. uit te sluiten en met de PC, of de bestelde laptop naar iemand met een ZED te rijden?? Of met de ZED zelf natuurlijk. :)

Ben wel handig met PC´s btw.. zou deze week in de avond eventueel langs kunnen komen.. en redelijk mobiel tussen in het gebied Hoorn en Amsterdam...
Oh.. en kopje koffie is al prima hoor ;)
 
Back
Top