A&H ZED R16, herkent geen firewire meer?

rivomusic

Stamgast
Lid sinds
10 november 2014
Berichten
107
Locatie
Rotterdam
Hoi,

Hier heb ik een mooie Allen&Heath ZED R16 staan. Werkte tot gisteren prima. Maar vanochtend herkent 'ie opeens m'n firewire niet meer. Althans, normaal herkent 'ie alle 16 de kanalen als aparte inputs. Nu vind ik die niet meer.

Noch in de driver software, nog in m'n DAW (renoise).

Wel heb ik gewoon geluid maar slechts via m'n default outputs 1 & 2. Hoewel dit niet heel stabiel is. Ik moest meerdere keren opstarten. Beste optie was eerst PC aan en dan mixer aan.

PC draait op Windows XP.

Ik heb geen andere Firewire apparatuur staan om te testen of het aan de mixer ligt, aan de firewire hardware van m'n computer ligt of aan de bedrading.

De mixer heeft twee Firewire inputs. Die heb ik beiden ook geprobeerd. Ook zitten er achterop, naast de Firewire inputs twee schakelaartjes. Die staan respectievelijk op Firewire en 44.1kHz.

Help! Ik ben hopeloos...
 
Die Firewire uitgang op m'n PC is redelijk instabiel. Om die reden heb ik 'm ook goed ingedrukt en meerdere malen geprobeerd op te starten. Eerst die kabel een beetje naar links gedrukt, dan naar rechts, een keer in het midden.

Het is natuurlijk ruk dat ik niet kan testen of die uitgang wel goed werkt.

Anderzijds... als die Firewire niet werkt. Dan moeten m'n standaard outputs toch ook niet werken zou je zeggen... Lijkt me een alles of niets kwestie.

Deze info komt uit de 'system tab' van m'n A&H ZED R16 driver software:

OS: Microsoft Windows XP 32-bit Home Edition Service Pack 3 [5.1.2600]
CPU(s):
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Physical: 1
Cores: 2
Logical: 2
L1 Cache: 64 KB (4)
L2 Cache: 1024 KB (2)
Installed RAM: 2046 MB

Microsoft ohci1394.sys [5.1.2600.5512]
Microsoft 1394bus.sys [5.1.2600.5512]

Looking for OHCI 1394 Host Controllers...
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb net mijn ZED R16 toevallig net weggedaan maar eigenlijk nooit problemen gehad met de firewire verbinding, ook niet op onboard firewire aansluitingen. Het is wel vreemd dat het bij jou ineens nu optreedt.

Forumlid Arv had eerder ook problemen op dit vlak. Draadje staat in de link hieronder
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=179159

btw.. ik stuur je ff een PB want ik moet vanavond toevallig in 010 gebied zijn..
 
Ik ga er van uit dat bovenstaand vriendelijk forumlid en ik vanavond meeten.

Zojuist heb ik nog een andere Firewire kabel geprobeerd die ik toch nog ergens had liggen. Maar niet het gewenste resultaat.

Vanavond zouden we kunnen checken of de firewire op een andere pc wel werkt. Stiekem hoop ik daar op.
 
(...)

(...)
Looking for OHCI 1394 Host Controllers...

Niet dat ik er verstand van heb, maar de Host Controller zit volgens mij in je PC. Ik zou het probleem eerder in je PC/driver/firmware/etc. zoeken dan in de ZED.
 
Ik vrees dat je firewire chip defect is,,, Je moet is zoeken op google,, Ook Motu (of was het RME) hebben er info over...
Normaal gezien is Firewire hot pluggable, maar sommige chips gaan er toch door stuk,
Ik heb zo 4 hercules FW 1612 opgesmoort,,,
 
Thanks aan allen voor jullie reactie! Ik vind dit forum zo ontzettend fijn en de mensen die er op rond dwalen vooral heel vriendelijk en behulpzaam.

MacGyverGear is hier aan het begin van de avond geweest. We zijn allerlei zaken aan het uitsluiten geweest en we hebben het veel te ver gezocht. Waarvoor ik me schaam want de oplossing had ik zelf ook nog kunnen verzinnen.

In m'n DAW was de audio instelling voor m'n device setting naar 'direct sound' verschoven waar deze als 'ASIO' ingesteld had moeten staan. Ik besef me nu dat deze versprongen is met een foutmelding die ik vanochtend kreeg... Na die foutmelding werkte de boel niet meer. Die foutmelding kwam zojuist weer voorbij maar na opnieuw opstarten van de mixer draait de boel weer, MITS ik m'n device setting dus wel op 'ASIO' instel.

Buiten die oplossing wil ik jullie, met in het bijzonder MacGyverGear enorm bedanken voor de hulp!
 
Ik wilde net wat gaan typen over de FW probs die ik ooit had, maar dus niet nodig!

Mooi zo, en succes rivo
 
Haha, mooi man. En idd hulde aan het forum/de leden die behulpzaam zijn.
 
Ah.. dat was het merk FW kaart.. maar kon er gisteren zo snel niet opkomen. Deze had ik gisteren ook bij me maar verhielp niet de storing in het afspelen in de windows audiostream waar de TS ook last van had.

Heb zelf met onboard aansluitingen altijd prima kunnen werken met de Zed. Zelfs FW aansluiting op mijn EMU1820m werkte hij ook prima op. :)
 
Back
Top