Kyma X - Pacarana

Aantal posts geleden schreef ik dat een groep composities in 1 x gedaan opgenomen konden worden en om de luisteraar tijd te besparen, in 1x keer af te spelen.
Goed....J.S. Bach W.T.C. Deel 2, 12 composities in 1x:

Dit is ook de enige manier om de schier oneindige hoeveelheid klassieke muziek te beluisteren in een enkel mensenleven. Bedankt voor deze tijdsbesparing :D
 
Dit is ook de enige manier om de schier oneindige hoeveelheid klassieke muziek te beluisteren in een enkel mensenleven. Bedankt voor deze tijdsbesparing :D

Naast deze efficiëntie dient het natuurlijk ook een bepaald doel ;)
Ik onderzoek al jaren allerlei chaotische systemen en hun toepassingen in de muziek.
In dit voorbeeld is te horen dat deze chaos eigenlijk een opstapeling van schoonheid is.
Wat deze 12 mathematisch perfecte composities los zijn.
Of deze 'opstapeling' ook schoonheid is, of compositie, mag een ieder voor zich uitmaken.
 
Wist je chaos boordevol patronen zit?
Informatie die niet direct zicht/hoorbaar is. B.v. het Bach Inventions voorbeeld met alle 12 tegelijk.

Chaos maakt men in modulaire synthese met een ruisgenerator, een clock, en de Sample&Hold module. Deze laatste bewaard de stuurspanning tot de volgende clock puls. Gebruik je, ipv een ruisgenerator, een LFO module, dan gebeurt er iets anders. Willekeur wordt dan patronen. Zeker, als men de LFO module synct met het clock signaal.

In dit voorbeeld een Zen LFO waarbij alle aanwezige golfvormen regelbaar tegelijk worden uitgestuurd. Copieer dit 4x en dan krijg je zoiets als het volgende:

 
Plaatje van de Zen LFO's:

22088_zen_lfo_1.jpg
 
Misschien al 'ns gedaan in dit draadje en niet gezien door mij (draadje is 30 pagina's lang!), maar kun je in het Kyma-systeem wat je gebruikt ook een Krell-patch maken, zoals op een modular?
 
Misschien al 'ns gedaan in dit draadje en niet gezien door mij (draadje is 30 pagina's lang!), maar kun je in het Kyma-systeem wat je gebruikt ook een Krell-patch maken, zoals op een modular?

Ik heb wel self running sounds (patches) hier neergezet. De modulatie in Krell patch is in Kyma op verschillende manieren na te bootsen. D.m.v. CappyTalk, maar ook met modules.
Ik ga puzzelen.
 
Boek ?! Waar, wat, wanneer ?
Tussen (), en niet-gerelateerd ; weet jij waarom Carla & Kurt geen ruchtbaarheid [ge]geven [hebben] aan Kyma 7+ ?

gd2 Allereerst jammer dat ik nooit een post van je in deze draad ben tegengekomen. Leuk was geweest wanneer jij ook je bevindingen hier gedeeld had.
Dit ook naar andere anonieme Kyma bezitters!

Dit boek verwacht ik eind Januari, begin Februari, tussen de bedrijven afmakend.
Stockholm, Praag en Zürich. Dus druk, maar heel leuke dingen.
Helaas is het niet mogelijk om dit boek interactief te maken zoals in mijn andere boeken over synthese en elektronische muziek.
Wel zullen de begeleidende sounds (patches) via een beveiligde internetomgeving toegankelijk zijn.

The Eight Nerve zal hier zeker aandacht aan besteden.

En natuurlijk ook via mijn uitgever Donemus | Publishing House of Contemporary Classical Music

C + k hebben veel goede pers gekregen m.b.t. HMM Pattern Generator.
Het is nogal wat, AI compositie onder je vingers!!!!!!!!!!
Een interessant artikel in deze vind je hier.
Als alpha tester van de software update wat dingetjes tegen gekomen.
En er komt ook weer wat nieuws aan waar Kyma bezitters ongelooflijk blij mee zullen zijn.
Dus nog heel even geduld.

Zoals ik in een ander draadje schreef dat de SF weg en de mijne uit elkaar gaan, gaat dit ook op voor dit draadje.
Dit was mijn laatste post op SF.
 
Back
Top