Meer inputs Apogee Duet 2?

axn

Ouwe rot
Lid sinds
2 december 2004
Berichten
1.455
Locatie
Waddinxveen
Wat is een goede (lees: geluidskwaliteit etc) manier om meerdere inputs te krijgen op een Apogee Duet 2?

Ik lees op google veel over een ADAT interface of een extra geluidskaart als aggegrate device aanmaken, zodat je 2 geluidskaarten aan je Mac kan koppelen en daarvan 1 device kan maken. De Duet2 als main interface, en de ander voor de inputs. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, en weet niet of zoiets wel goed werkt etc, en of dit überhaupt wel mogelijk is met een Mac(book)...

Mijn situatie is als volgt: Mac met Ableton live en de Apogee Duet 2, op de 2 (mono) inputs zit een Waldorf Pulse 2, en een Moog Sub Phatty. De audio van mn Access Virus TI2 gaat via USB. Nu komt het: Ik heb ook een Elektron Analog Four staan, en waarschijnlijk wordt aankomende week de Elektron Analog Rytm geleverd, voor deze 2 kom ik dus inputs te kort op mn interface. Maar... Uiteindelijk is dit een tijdelijke oplossing, want als eind dit jaar "Elektron Overbridge" uit komt, dan gaan die 2 ook over USB qua audio.

Wie heeft er ervaring met zo een situatie? Of is er iets anders waar ik naar moet kijken?

(zou zoiets misschien wat zijn? http://www.bax-shop.nl/converter/sm-pro-audio-q-adat-acht-kanaals-converter/product-details.html)
 
Laatst gewijzigd:
De Duet heeft geen adat inputs, dus daar kom je niet ver mee. Je kan inderdaad in je audio/midi setup een aggregate device setup aanmaken met 2 geluidskaarten, maar het nadeel is dat de aggregate device driver minimaal op een buffer van 128 samples draait en dat is te hoog om nog lekker in te kunnen spelen.
Het klinkt alsof je gewoon een beetje uit de apogee duet aan het groeien bent qua inputs. Misschien tijd om te kijken naar een apogee ensemble o.i.d?
 
Ai dat dacht ik al inderdaad van ADAT, geen optie dus.
In de Duet handleiding staat dat het aangeraden word om de Duet altijd op 128 samples te zetten,