Ervaring met een akai s950

Ik gebruik tegenwoordig alleen de S2000. Ook een gaaf ding. Opslaan op floppys en de grote van de apparaten zijn zeker minpunten. Maar er in samplen en dan resamplen is de paar seconden moeite zeker waard. :okdan:

Resamplen in een s2000? De mijne kon dat niet.. Resamplen is de eigen output opnieuw samplen (bv met fx) .. Kan dat met een fx board ofzo?
 
Ik heb nog ff een file gemaakt voor mensen die verschillende sample rates willen horen. Zit niks van mij bij verder.. de track is van Superlover Cee & Casanova Rud..
Nouja, voor wie dit interessant vind :)

Achter elkaar:
11000 Hz Audio Bandwidth = ca 28 khz sample freq
10000 Hz Audio Bandwidth
08000 Hz Audio Bandwidth
06000 Hz Audio Bandwidth

Originele bron: http://youtu.be/pvdnQyH8XCM
 

Attachments

  • s950_test_rates.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 90
Ik dus, koel.

Ik zie mensen hem vergelijken met een mpc60 maar dat gaat een beetje mank. Op de 60 heb je lang de mogelijkheden niet die je met een s950 wel hebt. Dat is ook een van de redenen dat ik toentertijd m'n 60 weer verkocht heb.
 
Ah, een tevreden luisteraar :)

Okay.. die MPC60 ben ik ook wel benieuwd naar.. Lijkt me een gaaf ding.. Wat ik steeds las is dat hij een meer heldere sound zou hebben, alsof er een exciter op de output zou zitten.

Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de sound van de ASR10 en S760, daar lees ik ook steeds veel over maar heb ze nog nooit gehoord.

Er werd toendertijd ook van de ESI-32 gezegd dat die de warme E-Mu sound zou hebben.. Ik heb een ESI gehad maar vond het niets bijzonders.. Dusseuh, wat is er nu waar van die legendarische sound verhalen he :-)

Ik heb deze file btw gemaakt omdat ik nu ook wel eens het verschil wilde horen, en wat die doen met bv beats. Ik gebruikte eigenlijk standaard altijd 11000. Dan klinkt het nog net helder en heb je nog redelijk wat seconden over..
 
thanx voor het aanbod :okdan:

die Emax I is vrij zeldzaam.. ik zie SP1200's vaker voorbij komen en dat zegt wel wat..
 
Ik lees dat die Emax in default sample freq 18 secs sample't.
Een s950 doet 17 secs op diezelfde freq. Alleen heeft de Akai 750 kb memory, en de Emax maar 512 kb. Rara, hoe kan dat?

Nahja, boeie. Geen zin om af te zakken naar nerd-niveau qua specs praat :D
 
Laatst gewijzigd:
Mijnes klinkt zo.
Ik vind het een fijne sampler, gebruik hem voor erg veel.
Als antwoord op de TO's vraag.
Simpele Sony platen speler,
Akai s950
Jomox Mbase (gesampled)
'analoge mixer'
en een dbx compressor voor de drums.
 

Attachments

  • jazzy.mp3
    712,5 KB · Bekeken: 73
Mijnes klinkt zo.
Ik vind het een fijne sampler, gebruik hem voor erg veel.
Als antwoord op de TO's vraag.
Simpele Sony platen speler,
Akai s950
Jomox Mbase (gesampled)
'analoge mixer'
en een dbx compressor voor de drums.

cool, klinkt chill. Heb je die compressor enkel op de outs waar je drums uilomen? Dus op een drum-bus van je mixer? Of direct op de main out vd de s950?
 
die zit op de mixer, de drums gaan naar het sub kanaal, worden geEQ'd en vervolgens via aux naar de main kanalen met de compressor er tussen. Not sure of dat een bus is, dat is mijn manier in iedergeval.
Clipje is overigens vooral voor hoe 'et klinkt, de stijl is niet mijn gebruikelijke muziek om te maken, wel leuk moet ik toegeven.
 
S950 en mpc60 hier (oa)
Gebruik ze nog dagelijks. Heb 2 S950's. Een met floppydrive, andere met een HCX drive (sd kaartjes :D).
Omdat ik een grote library heb op floppy, gebruik ik de 2e niet zo veel (binnenkort maar alle floppies omzetten).

De mpc60 klinkt wat helderder inderdaad. Maar voor bepaalde drums is dat wel fijner.
Daarom die combo :D.

Juist dat het iets langer duurt om bepaalde dingen ermee te doen, maakt het leuker om ermee te werken. Ipv het inklikken van je zooi en op zicht choppen..

Dus: Kopen die zooi!! :D
 
Ik vind die extra tijd die je er in stopt de moeite waard, vind het ook veel leuker om het zo te doen.
En ja is toch specifiek geluid dat je krijgt ook door de beperkingen en de sampler zelf.
 
Back
Top