Multi track solo in Ableton

e-phoria

Ingeburgerd
Lid sinds
5 juli 2005
Berichten
78
Locatie
Sittard
Weet iemand of het mogelijk is om meerder tracks tegelijk te solo-en met 1 klik in Ableton?

Ik heb mijn Virus TI opgesplitst in MIDI en audio kanalen, en ik zou graag elk TI kanaal (audio+midi) tegelijk willen solo-en.
 
Bedankt voor de reacties. Helaas is het niet zo dat als ik twee kanalen groepeer en de groep vervolgens solo, dat mij beide kanalen dan ook hoorbaar zijn. Dat is namelijk wat ik al geprobeerd had..
 
Bedankt voor de reacties. Helaas is het niet zo dat als ik twee kanalen groepeer en de groep vervolgens solo, dat mij beide kanalen dan ook hoorbaar zijn. Dat is namelijk wat ik al geprobeerd had..

dan doe je het fout,
hier werkt het foutloos, zowel apart de channels muten als de group in 1 keer. Ik vermoed dat je bij Audio Out per kanaal niet het group kanaal hebt geselecteerd, dan is de group alleen een run pattern voor alles in de group in plaats van dat je de audio ook door het group channel heen stuurt. (die audio out krijg je door op I/O rechtsonderin het scherm te klikken)
 
het kan nog veel makkelijker, selecteer track 1 en shift/click track 8 (of whatever number of tracks). Track 1 t/m 8 zijn nu geselcteerd en sullen volgen wat je op track 1 doet, wanneer je in track 1 de solo-button activeert activeer je ze dus allemaal. Dit werkt ook met faders, sends etc.
 
Ik ga ervan uit dat ik iets fout doe :-) Maar het is zo dat ik een audio + midi track groepeer. Audio From op TI plugin (kanaal 1+2), Audio To van het audio kanaal staat op Group, monitor op In. Midi kanaal input staat op alle kanalen, output naar Virus TI. Werkt prima, tenzij ik op (groep) solo klik -> Midi kanaal wordt grijs ..
 
Back
Top