Korg Kaos Pad 3 en EMX1

JohnDoe10

Gedeactiveerd account
Lid sinds
31 augustus 2013
Berichten
426
Hallo,

Ik heb zonet een Kaos Pad 3 gekocht van een SF lid.
Nu kan je ook samplen met dat ding en dat is de hoofdreden waarvoor ik hem ga gebruiken.
De PK3 heeft echter geen sequencer aan boord en nu vroeg ik me af hoe je dit dan kan doen met een extern toestel of PC. Hij heeft wel midi in/out en via een PC zal het wel lukken maar kan ik bv. ook de sequencer van mijn EMX1 gebruiken om de samples te triggern?
 
De KP3 samples lopen continu in een loop. Je kunt ze niet triggeren (wel met de hand), daar moet je andere (echte) samplers voor hebben. Ze lopen wel altijd in de maat als je hem via midi slaved aan de EMX1.
 
hey, bedankt voor de info :)

Ze lopen wel altijd in de maat als je hem via midi slaved aan de EMX1.

Daarmee ben ik ongeveer evenveel.

Kan je er eender welke SD kaart insteken? Want die was er nog niet bij.
 
hey, bedankt voor de info :)



Daarmee ben ik ongeveer evenveel.

Kan je er eender welke SD kaart insteken? Want die was er nog niet bij.

Hmm, geen idee! Misschien moet je het korg forum daarvoor checken.

Heb je de laatste update erin zitten? Geeft je leuke extra sample dingen.. check het maar op korg.com
 
Ik heb er een Kingston 2 gb inzitten, dat wil dus. Groter heb ik niet geprobeerd.
 
de KP3 kan geloof ik niets groter dan 2 gb aan

klopt wat betreft de KP3,
de KP3+ kan wel SDHC kaarten aan die groter zijn dan 2gb
 
De KP3 samples lopen continu in een loop. Je kunt ze niet triggeren (wel met de hand), daar moet je andere (echte) samplers voor hebben. Ze lopen wel altijd in de maat als je hem via midi slaved aan de EMX1.

Het lukt me ondertussen wel om de samples te triggeren via de EMX :P
Ik heb de EMX midi out verbonden met de midi in van de KP3 zonder verder iets in te stellen.
Wanneer ik nu een lege preset kies op de EMx en vervolgens synth part 1 kies en octaaf 3, kan ik met de toetsen 4,5,6 en 7 de 4 samples van de KP3 triggeren.
Het zou ook moeten werken in step edit mode maar daar ben ik nog niet helemaal uit, welke step nu net wat triggert op de KP3.

Heb je de laatste update erin zitten? Geeft je leuke extra sample dingen.. check het maar op korg.com

Heb nu de laatste firmware, zat nog de 1.03 op, ongelooflijk wat een verschil nu...en extra opties.
Ik heb er wel mijn oude pc met windows x86 moeten bijhalen om hem te kunnen updaten, maar dat was het meer dan waard.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top