Wat was de doorslag?

Origineel geplaatst door actionHank
muziek zit zeg maar een beetje in de famillie, maar mijn ouders hebben mij er nooit toe gedwongen om ook muziek te gaan maken. de interesse kwam vzan zelf en eigenlijk ook best wel laat, soms wou ik dat mijn ouders me ertoe gedwongen hadden om piano te gaan spelen of iets dergelijks

Ik heb wel een kans gekregen, maar deze niet ten volle benut. Toch denk ik dat het niet altijd goed is om teveel gevormd te zijn, hoewel een goede basis natuurlijk nooit weg is. Ik ben ervan overtuigd dat muziek in je moet zitten. Je moet het voelen. Geforceerd te werk gaan heeft geen nut. Volgens mij wordt je gewoon muzikaal geboren.

Mijn moeder zag een oude piano (zo vals als ik weet niet hoe) in een te koop krantje staan. Ik was toen 6. Mijn moeder nam pianoles en stimuleerde mij ook les te nemen. Zij had mijn broer al gestimuleerd gitaarles te nemen en hij had daar veel plezier in. Ik heb de pianoles een jaar volgehouden. Vond het niet leuk. Ik had les bij een oude strenge meneer in een beige pak (was volgens mij zijn enige pak) en gebruikte een potlood om aantekeningen te maken in mijn lesboek.
Mijn moeder deed er ook niet moeilijk over dat ik er na een jaar genoeg van had. Zelf stopte ze ook na 2 jaar met pianoles.
Ik vermoed dat dat ene jaar toch de aanleiding is geweest dat ik me ben gaan interesseren voor synthesizers. Alleen ik vond het opgelegde oefenen niet leuk. Jaren later probeerde ik het nog met keyboardles, maar ik vond die bekende deuntjes niet leuk om te spelen. Ik wilde veel liever zelf muziek maken. Wat ik deed: even snel een uurtje oefenen om toch niet voor gek te staan tijdens de les. Dat is natuurlijk niet de manier.
Evenals Shiva heb ik geluisterd naar "And the Beat Goes On", Ben Liebrand en Ferry Maat met "De soulshow" Mijn interesse voor mixen nam zijn intrede. Ik had het geluk dat mijn broer 3 jaar ouder was en veel apparatuur had (o.a. een phonic mixer met jawel een mikrofoon ingebouwd) en veel singles, dus ik was veel op zijn kamer te vinden. Ik maakte ook mixen met mijn broer. Eigenlijk heeft de interesse voor muziek er altijd ingezeten. Ik denk bij velen. "Wie is er niet begonnen met radiootjes slopen om te kijken waar die muziek nou eigenlijk vandaan kwam!"

groet Erik
 
Laatst gewijzigd:
zie hier: HIER

waar mijn intersse voor muziek echt vandaan komt, weet ik niet... ik was toen ik klein was wél al gefascineerd door de bandrecorder van mijn ouders... waar het vandaan komt weet ik niet... en waar het heengaat ook niet... ik geniet er gewoon van en doe mijn ding...

Groet,
Roy
 
Ik kreeg ooit eens een Casio keyboard voor Sinterklaas van mijn ouders. Daarmee begon niet het maken van muziek in de vorm van produceren, maar werd wel de basis gelegd voor de interesse in digitale muziek. Dus de toetsen en niet de snaren of de bolle wangen.

Stukje bruiloftmuziek heb ik van de week nog gedemonstreerd voor een selectief publiek bestaande uit enkele forumleden bij Radio Corrupt in Rotterdam. :D Alleen lijken keyboards tegenwoordig meer op de cockpit van een vliegtuig.

In de jaren 80 was ik nog net wat te jong om heel serieus aan de electric boogie en breakdance rage mee te doen. Uiteraard wel de film Beat Street en de gele en roze Beat Street LP's verslonden! En bij bepaalde scenes in die film begon het te kriebelen.

Later in de jaren 80 kwam steeds meer de Hip Hop op en was ik een rebellerende tiener. Een vriend had een klein drumcomputertje (volgens mij een Boss met slechts een paar geluiden en twee program-knopjes: step en hit) en gebruikte deze als begeleiding bij zijn gitaar. Dat ding zijn we toen gaan 'misbruiken' om beats op te maken voor onze zelf geschreven MAVO-Engels-Rap ;)

Daarmee heb ik mijzelf van de straat gehouden tot ik als light-jockey in een discotheek kwam te werken, het DJ'n mij begon te interesseren, ik een sampler en een Atari kocht, Mental Theo en later DJ Rob leerde kennen, eerste release in het begin van de Happy Hardcore periode ergens in 1994.
 
Tja, eh... vlak voor ik 14 werd vroeg mijn vader me wat ik een leuk instrument zou vinden om te bespelen. Ik had toen net 'Another One Bites the Dust' van Queen voor het eerst gehoord, en vond die baslijn helemaal geweldig. Dus ik zei "basgitaar". En (welk een verrassing) een paar weken later kreeg ik een basgitaar (lees: plank met snaren) voor mijn verjaardag. En toen is het gaan groeien natuurlijk... ik ben toen in de muziektheorie gedoken, muziek gedaan op de middelbare school, in allerlei bandjes gezeten en op een gegeven moment kocht ik een pc met een geluidskaart. Ik zat toen in een demogroep (Crapware), en ben toen ook voorzichtig aan muziek gaan maken, eerst met Digistudio, later met Screamtracker en FastTracker. Ondertussen ook nog (rudimentair) gitaar en piano leren spelen, en zo ben ik begonnen met zelf componeren. Later kwamen er nog wat extra basgitaren en een contrabas, ik nam vrolijk dingen op met mijn computertje, speelde ik allerlei bands. En op een gegven moment (jaar terug of zo) kwam het moment dat ik mijn BassStation kocht (want ik vond synth-bass klanken altijd al wel heel lekker, en zocht zoiets voor mijn band). Al vrij vlot was ik daar op uitgekeken (want maar monofoon), en toen kwam er een Juno 106 en recent een K-Station. En zo doende kwam ik dus op dit forum terecht.
 
begonnen op het orgel(!) van mijn oom en tante alwaar ik nova van peru (forumlid rob papen!) ging naspelen met de ingebouwde trompet-sounds ;) kreeg toen een mooi bontempi orgeltje op batterijen, alwaar ik alle kerstklassiekers ging naspelen....

vervolgens geilend op de yamaha DX100 en Casio CZ101 in oa de wehkamp gids (ja dat kon toen nog)...... gewoon omdat ik een technologie-freak ben....

toen kwam ineens die vette muziek genaamd acid en house, ik was verkocht, en met trackers en 12bits sampler-moduletjes op de amiga beats bij accapella 12" versies maken....veel muziek kopen, DJ'en, en ook zelf dingen maken (meer mixen/remixen) ...... daarna eens een keer een Kawai K1 gekocht met een turtle beach maui soundcard met 1MB ram voor samples, en cakewalk op windows 3.11 ..... veel eigen dingetjes gemaakt, maar niet serieus.... dat is pas sinds een tijdje..

Olaf
 
Thuis hadden we een piano en daar componeerde ik mijn eerste simpele pianoliedjes op. Ik was toen 11 jaar.
Op school mocht ik voor de klas spelen wat ik thuis had gecomponeerd en werd daar heel erg in aangemoedigd door mijn muzieklerares (wat een heel lekker .. ahm aardige vrouw was).

Toen ik 15 was vond ik in de plaatselijke bibliotheek een roze boek met besprekingen van synthesizers uit de jaren zeventig. Ik kan me de naam van dat boek helaas niet meer herrineren, als ik het ooit weer tegen kom wil ik het weer lezen/hebben. Op de voorkant stond een soort van rondgedraaid keyboard met een bol in het midden met knopjes en snoertjes.

Dat boek heb ik 5 x geleend ofzo in de bibliotheek, dat boek en mijn voorliefde voor mooie electronische muziek heeft mij bezeten gemaakt. Ik moest en zou een synthesizer hebben. Dat boek gaf dus de doorslag.

Ik ben vanaf mijn 15e gaan sparen en kon op mijn 19e (in 1989) een Roland D10 met Atari 1040STfm betalen met Steinberg Pro 12 erbij. Ik ben in een band gaan spelen (2x maar, die band vond ik niks).

Heb mijn D10 verkocht toen ik 20 was en een Korg M1 aangeschaft. Toen heb ik veel bandjes opgenomen met eigen muziek die langzaam steeds beter en funkier werd, helaas ben ik het laatste en beste bandje kwijt.

Op mijn 22 ben ik informatica gaan studeren en heb ik de Atari met M1 verkocht. En had ik dus even niets meer.

Ben ik op mijn 24 jaar in aanraking gekomen met de Amiga 1200 met protracker en heb ik veel modules gemaakt.
Oa. voor davilex voor hun spel .. hm hm .. A2 racer.

Met het geld wat ik daarmee heb verdiend heb ik een NordRack 1 gekocht. Ik had al eventjes een CS1x van yamaha.
Een gratis Atari gekregen van een tandarts en ik kon weer muzieken.

Later kwam daar nog een mengtafel bij en nog wat shit.
Wegens omstandigheden heb ik mijn studio bij iemand anders in huis geplaatst, maar dat was geen succes daar van muziek maken helemaal niets meer kwam.

Sinds een jaar heb ik alles weer thuis staan een vette PC er bij en sinds een half jaar maak ik weer volop herrie net zoals vroeger, maar dan beter.

Ik werk freelance (lees : veel vrije tijd) en ben vast besloten het komende jaar een en ander uit te gaan brengen, maar pas als ik 100% tevreden ben. Maar alles is er op ingericht om dat mogelijk te maken. Veel producen is het enige wat me nog rest :)
 
Origineel geplaatst door dextron

Toen ik 15 was vond ik in de plaatselijke bibliotheek een roze boek met besprekingen van synthesizers uit de jaren zeventig. Ik kan me de naam van dat boek helaas niet meer herrineren, als ik het ooit weer tegen kom wil ik het weer lezen/hebben. Op de voorkant stond een soort van rondgedraaid keyboard met een bol in het midden met knopjes en snoertjes.

Dat boek heb ik 5 x geleend ofzo in de bibliotheek, dat boek en mijn voorliefde voor mooie electronische muziek heeft mij bezeten gemaakt. Ik moest en zou een synthesizer hebben. Dat boek gaf dus de doorslag.

:)

Ahh! Een bekend boek. Vaak geleend en later aangeschaft, want de Bieb verkocht nogal eens oude boeken.
Het boek heet:
Synthesizers: Met merken- en typenoverzicht

Auteur: Hans de Vries

ISBN: 90 201 18617

Uitgeverij KLUWER



Bij ons in de bieb hadden ze ook een cassette bandje met daarop een opname van de KRO over synthesizers (dacht 1983). Was erg leuk om te horen (Robert Jan Stips werd ook geinterviewd). Kent iemand dit bandje. Heb hier ooit een kopie van gehad, maar ben dit kwijtgeraakt.
 
Ik speelde al jaren piano. Op mijn 15e kreeg ik van mijn buurman een Roland AlphaJuno 2. Heb daar wat meer gerommeld en daarna een Z1 gekocht wat nu nog steeds het hart is van mijn studio.:W
 
Nou mijn verhaal begon in 1988 toen ik voor het eerst keyboard les nam,zon 6 jaar op les te hebben gezeten had ik meer het gevoel dat ik me leraar zat te spekken. Wilde nooit oefenen en het was een ramp.
Toen ik op me 14e voor het eerst in aanraking kwam met een vriend van me die draaide toen der tijd nog in een platenzaak en hardcore op feesten.Daarnaast was ie altijd bezig met het maken van gabber tracks op een amiga.
Nadat ik toen veel van de scene had meegemaak,ben ik daarna toch weer naar de hiphop en rap music gestapt wat er eigelijk altijd al in zat.

Intussen maakte ik weleens rapmuziekjes met me broer,ik op de technics en hij rapte in. Waren erg goede teksten toen die tijd.


Na een tijdje niks aan muziek gedaan te hebben,kreeg ik me playstation. Kocht daarbij musicmaker en al snel had ik de smaak te pakken.

Toen kreeg ik een pc en begon met die musicmaker cdjes te rommelen,dat ging ook aardig. Toen kwam ik in aanraking met iemand op me stage die in een bandje speelde. Hij gaf me toen een nummer van een jongen bij een muziekzaak in Groningen. .Het voordeel was dat ik vaak naar hem toeging en hij had me ook veel geleerd over het produceren.

Na een tijdje begon ik dus met me eerste Rm1x een versterker en brakke boxjes.

Daar haalde ik na mijn mening al gauw redelijk goede trance tracks uit. Maar vond het daardoor een beetje saai om steeds op dezelfde manier te werken. Begon dus te experimenteren naar eigen smaak en toch een andere richting.
En nu maak ik eigelijk muziek met ups en downs,aangezien ik eerst een paar dingen moet aanschaffen om me niet hoeven te beperken dus we zullen zien...

(kort verteld)

By the way,dit jaar had ik nog eens me oude muziek leraar ontmoet,kwam er dus achter dat ie niet eens conservatorium had gedaan maar had alleen maar vroeger op feesten en partijen gespeeld.
:stupid Vandaar dat me veel theoretische dingen onduidelijk waren.
 
Tja... Mijn broer en ik groeide op met het luisteren van de synthesizer muziek die onze ouders draaide dus we wisten niet beter dan dat bijna alle muziek met synthesizers werd gemaakt; van Jarre tot Yazoo en van Schulze tot Newcleus. Als 10 jarige stond ik ook vaak bij de lokale muziek zaak te kijken naar de apparatuur maar die kon ik me natuurlijk niet veroorloven. Dus ik moest me maar tevreden stellen met de muziek die ik opnam van de radio (het concept van 'platen kopen' was mij totaal vreemd). Later gaf ik er weinig aandacht meer aan, ik luisterde nog wel veel muziek maar had niet de drang om het te maken, behalve ooit eens bij een vriend op de Amiga, puur voor de lol. Totdat ik een paar jaar geleden in contact kwam met een schoolgenoot, die zelf al aardig wat jaren electronische muziek maakte. Hij verkocht me een oude Amiga 2000 zodat ik animaties kon maken, en deed er wat software en samples van zijn apparatuur bij. Ik was hartstikke in m'n sas, opeens kon ik echt zelf muziek maken, en dat beviel me prima. De sampletjes werkten al snel beperkend en ik wilde meer zelf kunnen doen, dus ik besloot maar een goedkope synthesizer (een Yamaha DX 100) en een mengtafel te kopen, en zo breidt de studio nu zich nog steeds stukje bij beetje uit.
 
Ik moet een jaar of 10 zijn geweest toen ik al begon met het in,aan en over elkaar plakken van nummers met een dubbel casette deck. LAter kochten m'n ouders een pc, ik spaarde geld om daar een geluids kaart in te zetten (was in 1995 ongeveer) en ontdekte al snel cooledit. Na een tijdje pielen, plakken, faden en mixen ging ik zelf beats in elkaar zetten met CE. Dit deed ik door een basdrum of ander drum geluid van een cd te samplen en die dan heel veel achter elkaar te plakken. ik keek dan hoeveel ms die sampel exact lang was nam dan bv een hihat sample van precies de helft van de tijd van de basdrum. Die plakte ik ook weer achter elkaar over de basdrum heen. zo kreeg je dan een beat.:Z :Z :z :gaap:

omslachtig dus. Maar gelukkig ontdekte ik al snel impulse tracker en dat vond ik n stuk leuker, eenvoudiger, creativer en.... nou ja beter dus. ik was toen nog helemaal niet geinteresseerd in synths maar zocht heel internet af naar samples en uiteraard maakte ik ze ook weleens zelf.

Zo heb ik jarenlang getrackt. Maar ongeveer 3 jaar geleden begonnen die samples me te vervelen en wilde ik de geluiden die ik gebruikte volledig naar m'n hand kunnen zetten. Zo kwam ik bij synthesizers terecht. Een tijd lang leken die dingen te duur dus onbereikbaar maar toen ik eenmaal wat geld gespaard had heb ik een An1x op de kop kunnen tikken. Ik dus helemaal verslaafd aan geluiden maken en gebruiken maarja.... 1 synth is wel erg weinig he, en drums komen er ook niet echt uit. Dus heb ik me ook Airbase aangeschaft.

Ondertussen is er ook een microQ bijgekomen en een soundtracs solo mengtafel. Ben nu geld aan t verzamelen voor wat effecten en een sampler (om toch maar weer die samples te kunnen gebruiken).

Overigens heb ik nooit kunnen wennen aan sequencers als cubse dus gebruik ik nu Ztracker. Da's een midi tracker met impulse tracker interface.

Zo. Da's mijn verhaal over hoe ik zover ben gekomen als ik nu ben. Maar is nog steeds geen antwoord op de vraag WAAROM ik muziek ben gaan maken.

denk alleen maar omdat ik dat leuk vindt?

onee, het is natuurlijk om het diepere in me zelf te uiten. :engel: :engel:
 
Ehm....
Ik was 4 jaar en had zo'n houten pianootje met van die klankstaafjes erin.
het was zo eentje die herman van veen gebruikte in het liedje hilversum 3 bestond nog niet. Hij had een rooie. Ik een KLM-blauwe.

Mijn vader is beroepsmuzikant (militair orkest) en zodoende krijg je wel e.e.a. mee.
Waar is het begonnen, en wanneer?
Het was 1987 en ik had een C64. Die muziekjes uit de spellen en vooral de intro's van de crackers vond ik geweldig!
Op een gegeven moment, het was in middels 1990, kreeg ik wat programmaatjes om muziek mee te maken.
Na een paar verschillende programma's te hebben geprobeerd kwam ik uiteindelijk uit op de padua editor van oostblok groep Padua. Dat zat een keertje bij de golden disk 64 die ik wel eens kocht.
Nadat mijn 2e C64 de geest had gegeven ben ik een tijdje gestopt.

Via een kennis hadden we een hohner HS-1 in huis staan. Een vette 8 op Phase distortion synth. En raad us? Inderdaad, het is de duitse versie van de castio VZ-1! Jammer dat ik toen geen ruk begreep van synthese.

Inmiddels had ik keyboard les en moest de HS-1 wijken voor een PSR-400.
Het was best wel gaaf om je eigen begeleidingen te maken op de PSR.
En met een hoop knutselwerk op de interne sequencer (arranger?) kon ik complete nummers uit het ding laten komen.
Ik zat toen in Havo 2 geloof ik, voor de 2e maal ;).

Later heb ik de PSR aan de 486 gehangen met een midikabel en met cakewalk 3.0 onder windows 3.11 heb ik mijn 1e midi stapjes gezet. ik was inmiddels een jaar of 17.
Hier begon eigenlijk mijn midi verhaal.
in deze periode was ik ook bezig met scream tracker 3. Een hoop samplen van gabber CD's en noem maar op wat er op de radio was. Ik denk dat ik iets van 20 leuke trackies heb gemaakt, die op het moment wel erg gedateerd zullen klinken.
Na mijn stage (1996 inmiddels) heb ik een CS1x gekocht.

De CS1x bracht echt licht in mijn leven... FILTERKNOPPIESSS!!!
Geen gekloot meer met startpunt veranderen in een lange sample met een langzame filter envelope.
Geen gekloot meer met stemmen van de samples onderling.
Maar ook geen sampletjes meer gebruiken. (dat ging ruk onder cake 3 ;))

okay...

Na de CS1x kocht ik een terratec EWS64 xl, met een 32 MB sim dr op.
De kaart was net uit en ik heb 2 jaar ELLENDE meegemaakt met terratec, genoeg om nooit weer iets van ze te kopen.
Daarna kwam de novation superbassstation en een spirit mixertje (welke onlangs pas de deur uit is gegaan na 5 jaar trouwe dienst). Daarop volgde de midiverb IV, micro modular, mks 50, en toen een tijd niets.
Vorig jaar is de Korg Prophecy erbij gekomen, en die staat inmiddels ook klaar voor vertrek :D. Leuke bak maar ik gebruik hem amper.

Op een gegeven moment besloot ik voor een hardware sampler te gaan. Ik kocht een akai S3000xl.
Dat was december, en datzelfde weekend ondekte ik www.synthforum.nl
Het ding beviel me niet (de sampler!) en is de deur uitgegaan, vervangen door een A4000 van yamaha (veeel beter IMHO). Een crumar bit one is er bij gekomen en een A-station.
O ja, mijn mackie CR1604 VLZ (geen pro) is dr ook nog bij.

Enne... wat maak ik zoal???

site 1
site 2
site 3

hier kun je meer vinden.

O ja, ik heb ook nog trompet gespeeld ;)

-Robin-
 
Kreeg eest van een vriend van me (zo`n 2 jaar geleden) het tracker prog. Impulse Tracker, was welleuk allemaal maar nog niet echt boeiend.

Toen kwam Fruity Loops in het leven, was erg leuk want je kon nu ook VST`s en softsynth`s gaan gebruiken en eindelijk dus gewoon doen wat ik zelf wou. Das ook het moment dat ik echt verder wou in de muziek.

Na een tijdje uitgeken te zijn op Fruity Loops ben ik overgestapt op hardware en Cubase SX, allemaal heel mooi en zo maar naar 8 maanden geen muziek te hebben gemaakt (das ook de tijd dat ik hardware heb gekocht en zo) ben ik er nu uiteindelijk achter wat ik voor muziek wil maken (en ook hoe) en ga al me Hardware weer verkopen om uiteindelijk verder te gaan met het oude vertrouwde Fruity Loops (3.5).

Reden is gewoon dat ik het te moeilijk vind om met Hardware te werken en de muziek die ik maak is gewoon het beste met alleen software te maken. (doen al m`n helden ook:) )
 
Altijd wegens geld gebrek ben ik nu geworden wie ik ben.
Tuurlijk wilde ik een vette analoog. Ik zat er van te dromen dat ik ooit een system 700 in mn bezit zou hebben.
Één week mocht iets uitproberen... Daar geniet ik nog steeds van.

Jaren heb ik met digi spul gewerkt en zo geprobeerd toch een analoge sound neer te leggen.
En jongens... DAT VALT NIET MEE!!!!!!!!!!!
Ik heb ontzettend geluisterd naar Jarre toen en jarre nu (ook andere muziek; Rock classiek ect)
Ook heb ik geluistert naar tapes (en later Cds) van bijna alle analoge synths.
Mijn mening is ook dat analoog vs digitaal totaal overbodig is. Maar daar wil ik het helemaal niet over hebben..ahum...
 
Origineel geplaatst door Christov
"CHRIS ZET DIE KUTBEAT ZACHTER" hehe....

Zeker uit Den Bosch die ouders, ehehehehe! ;)

Ik ben trouwens met mijn makkers in de brugklas dus ...euh...? ...1993/1994 een bandje begonnen en zodoende meer en meer met muziek gaan doen... veel omwegen veel geprobeert en geleerd! Nu studeer ik in februari af aan SAE Amsterdam en ben ik bezig met vrije jazzopnames met een nog onbekend maar toch geniale clarinetist/mijn band www.onfirehardcore.com en eigen nummers met bass/noise/samples/synth/.../ als er maar geluid uitkomt weet je wel...

Ik ben er nog niet uit wat nu uiteindelijk te gaan doen of kopen en vooral hard werken en geld verdienen is voorlopig (helaas) de prioriteit! Dus vooral muzikaal oprecht proberen te blijven en het een beetje leuk houden is het belangrijkst voor mij.

Houdoe! Alexander

pic4.jpg
 
Ik heb sinds m'n vierde al een zwak gehad voor instrumentale muziek. Indertijd had m'n vader LP's van de Shadows, the Spotniks en The Tornado's liggen en vooral de laatste vond ik erg goed. Daardoor kreeg ik een klein Magnusorgeltje waar ik me een tijdje mee heb geamuseerd.

Doch een jaar later werd het ding buitengegooid omdat ik er niets mee deed (omdat het maar één geluidje kon produceren).

In 75 hoorde ik dan Oxygene en Pulstar van JMJ en Vangelis en was onmiddellijk gefascineerd. 4 jaar later leerde ik via m'n vader iemand kennen die toen al beschikte over een synthesizerarsenaal (Roland 101, Roland SH3A, Ace Tone Monophonic, Ace Tone Multistring, ARP Sequencer, Synkey, Yamaha CS30). Ik ben daar ettelijke malen gaan 'spelen' en kreeg de smaak te pakken.

Ik heb van die persoon z'n 101 overgekocht en toen is het begonnen. In al die tijd heb ik steeds toestellen bijgekocht en nooit iets weggedaan (tot een maand geleden, toen ik m'n TR808 heb weggedaan). Dat resulteert in de installatie die ik nu heb.

:doei:
 
Toen ik nog een klein jongetje was, kreeg ik van mijn ouders een gitaar, en ging ik op gitaarles. Eerst klassiek, een paar jaar later overgestapt op electrisch. Maar ik had eigenlijk niet veel met gitaarmuziek, en oefende dus te weinig. Na een jaar of zes ben ik er mee gestopt.
Toen hoorde ik weer wat later Exit Planet Dust van de Chemical Brothers, een tape die al tig keer gekopieerd was maar ik vond het waanzinnig. Heel wat keren zo stoned als een garnaal met een goede vriend dat tapeje gedraaid.
Omstreeks die tijd kwam ik ook in het bezit van Fasttracker II, waarmee ik mijn eerste deuntjes in elkaar draaide. Maar ik kon er maar niet goed achter komen hoe het nou allemaal precies werkte en had geen idee hoe ze nou toch al die wazige geluiden maakten die ik op cd's hoorde.
Weer iets later kreeg ik een gekraakte versie van ReBirth 2, en nu begonnen er lampjes te branden. Drumcomputers, synthesizers, filters, zo werkt dat dus! :)
Heel wat foute acid-house later, ik had nu ook de muziek van Underworld ontdekt, wat het begin van mijn definitieve muziekverslaving betekende (dit zal zo'n 5 á 6 jaar geleden zijn geweest), en ik wilde toch eens proberen om verder te komen met mijn muziek. ReBirth had ik nu wel gezien, en toen las ik een aantal reviews van de toen net uitgekomen Creamware Pulsar. Dat leek me wel wat, en dus heb ik er een aangeschaft samen met Cubase 3.7 en daar zat ik dan, zonder ook maar de minste kennis van midi of de werking van een synthesizer! Maar gaandeweg leerde ik hoe het allemaal werkte en een paar jaar later zijn we weer in het heden en ben ik weer begonnen met gitaarspelen :)
 
Geen gekloot meer met startpunt veranderen in een lange sample met een langzame filter envelope.

hehehe, dat verschijnsel ken ik ook nog, maar dan uit Fasttracker :)
 
Ik was 16 jaar en drum & bass (toen nog jungle 1992/1993) fascineerde me enorm, ik wist totaal niet waarmee je de muziek moest maken, dus toen had ik een atari 1040 een roland tr 626 en een moog prodigy en een tape deck met dj mixertje, ik experimenteerde er enorm op los. Daarna ontdekte ik dat het met een sampler al iets beter moest kunnen. Dus toen heb ik dat SU10 dingetje van yamaha aangeschaft, was ik niet blij mee dus toen een Roland S550 gebruikt om beats mee te maken (nu meer richting hip hop en breaks) icm een CS1x. Toen heb ik daarna een upgrade gemaakt naar een emu esi 4000 turbo (die ik nu nog heb).

Ondertussen DJ'de ik door heel nederland op drum & bass feestjes als DJ C-Code van Shake & Break Soundsystem (die ik ook zelf organiseerde), en was ik MC op de Redzone feesten in de Effenaar als MC one.

Tegenwoordig houd ik me nog steeds bezig met breakbeat georienteerde muziek (van electro naar hip hop naar breakbeat, brokenbeats en drum & bass), en organiseer ik nog steeds feestjes. Ik ben wel gestopt met DJ'en.
 
Back
Top