Mini dry/wet - parallel mixer pedal (evt. zelfbouw?)

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.280
Locatie
't Gelders Eiland
Dag collega's,

In mijn hardware setup heb ik een TD-3 door een MXR distortion+ pedal lopen. Hele vette combi...! Maar het nadeel van dit distortion pedaal is dat er geen dry/wet knop op zit en het signaal van de TD-3 best wel wordt plat gedrukt. Hierdoor verliest de TD-3 diepte en detail, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Dus ik zat te denken... als ik die distortion nou parallel kan processen, kan ik én het randje distortion toevoegen (waardoor die ook makkelijker door de mix snijdt) én de dynamische eigenschappen van de TD-3 behouden. Maar hoe doe ik dat nu makkelijk?

Mijn kist zit redelijk vol, dus het moet echt compact zijn en het liefst passief of 9V gevoed (dan kan die mee in de daisy chain). Nu heb ik zelf al het e.e.a. opgezocht:
- De Boss LS-2. Ik kan het niet helemaal achter voor mijn user case, maar het lijkt erop dat ik een send-return constructie kan maken hiermee? Ik kan niet goed achterhalen of ik hiermee ook een dry/wet knob heb...
- Er zijn meerder pedalen die ik heb gevonden, maar das meestal A/B, geen mix tussen de 2
- een kleine échte mixer is al te groot en doet veel meer dan ik nodig heb...
- Misschien zelfbouw? Iemand die een schema weet dat relatief makkelijk te bouwen is? Ik kan redelijk solderen, maar heb niet veel elektrotechnische kennis. Heb wel een goede vriend die wel kennis heeft van componenten, hij zou me kunnen helpen met bouwen
- ...?

Iemand ideeën?
 
een boss bx60(0) is te groot?
die is kleiner dan je 2 handen open, naast elkaar.
 
“Plug the guitar into the input, connect the overdrive to one of the loops (e.g. send A -> OD input -> OD output -> return A), and leave the other loop empty. In A+B Mix mode, you will now hear both the dry/clean signal and the overdrive, and can use the level controls to set the relative levels. Switch to bypass, and the dry guitar will pass straight through.” (Boss LS-2 as a Blend Mixer)
 
Of zoiets

 
Wat jij zoekt is een blend pedaal [ blender- buff and blend - blendy - enzovoort]
Ze zijn er betaald voor rond de 100 euro , maar ook voor een paar euro zelf in elkaar te prutsen.
Helaas kan dit niet passief , dan krijg je namelijk een passieve feedbacker , ook leuk overigens.



Zelf heb ik de buffnblend gemaakt , en die doet het voor mij goed.
 
Wat een mooi forum is dit toch ook... Er komen altijd nuttige tips naar voren!

Dus de LS-2 doet wat ik wil en kost rond de €100, minder 2e hands. De optie van @Hilltree vind ik misschien wel de meest interessante. Voor nog geen €23,- bouw je zo'n ding zelf, enclosure inbegrepen.... Cool! Ik ga mijn maatje vragen of hij me wil helpen dit ding te bouwen.

Hartelijk bedankt voor de suggestie iedereen!
 
Helaas kan dit niet passief , dan krijg je namelijk een passieve feedbacker , ook leuk overigens.

Zelf heb ik de buffnblend gemaakt , en die doet het voor mij goed.

Je zou die buffer uit dat buffnblend-schema kunnen weglaten, en die buffer-functie laten verzorgen door een voorafgaand pedaal in bypass.
De rest is dan passief, hoeft niet te gaan feedbacken.

Maar die al genoemde Boss LS-2 is inderdaad de elegantste oplossing.

Een vergelijkbaar pedaal is de Ibanez LS10 (edit: skip deze, wel 2 loops, maar heeft geen blend)

En uiteraard heeft Behringer hun LS-2 clone (edit: deze AB100 ook skippen, ook geen blend).
 
Back
Top