Op zoek naar een (hardware) midi - lfo generator

Ik zie dat de peak 1 CV mod input heeft. Je kan dus ook (semi) modular wat gaan uitspoken. Iets relatief goedkoops als de behringer crave heeft wel een LFO cv output verwacht ik. Maar er zijn dan heel veel opties natuurlijk. Mogelijk heeft andere gear van je ook CV inputs. Je zou ook kunnen denken aan iets als een Dreadbox ataxia, of Doepfer quad lfo met een mini eurorack caseje?
 
Elektron Analog keys heeft 4 cv/gate uit die volledig te condigureren is, MPC One 8 CV/Gate uit(minder te configureren maar toch? Maar volgens mij is Midi een stuk handiger als er Midi is. Digitone heeft een prima Midi sequencer bv en daar kan je 4 kanalen midi uit sturen met iig 2 LFO's elk, en allerhande CC automation etc. En je hebt meteen multi fx en een handige geluidskaart met instant opnamefunctie op je compu mocht je dat snel even willen doen. Syntakt ook zoiets, enfin, weer een rabbit-hole :)
 
Elektron Analog keys heeft 4 cv/gate uit die volledig te condigureren is, MPC One 8 CV/Gate uit(minder te configureren maar toch? Maar volgens mij is Midi een stuk handiger als er Midi is. Digitone heeft een prima Midi sequencer bv en daar kan je 4 kanalen midi uit sturen met iig 2 LFO's elk, en allerhande CC automation etc. En je hebt meteen multi fx en een handige geluidskaart met instant opnamefunctie op je compu mocht je dat snel even willen doen. Syntakt ook zoiets, enfin, weer een rabbit-hole :)
Ja, heb ik serieus overwogen.
Ooit komt er wel een elektronding. Dat lijken me heerlijke bakken om mee te werken. Maar momenteel out of my league.
 
Ja, heb ik serieus overwogen.
Ooit komt er wel een elektronding. Dat lijken me heerlijke bakken om mee te werken. Maar momenteel out of my league.
Wou al lang het volgende zeggen:

In bijna alle post over een elektron bakje lees ik van jou dat je er met veel nieuwsgierigheid naar kijk,

Toen ik deze post zag dacht ik direct aan een Dt of Dn

In zou dat toch eens sterkt overwegen
om die twee zaken nu te combineren nl de nieuwsgierigheid naar een elektron toestel en de zoektocht naar een hardware lfo

Ik gebruik heel vaak de miditracks van mijn Dt om de OB 6 te voorzien van wat xtr Lfo’s

Werkt gewoon super gemakkelijk
 
Wou al lang het volgende zeggen:

In bijna alle post over een elektron bakje lees ik van jou dat je er met veel nieuwsgierigheid naar kijk,

Toen ik deze post zag dacht ik direct aan een Dt of Dn

In zou dat toch eens sterkt overwegen
om die twee zaken nu te combineren nl de nieuwsgierigheid naar een elektron toestel en de zoektocht naar een hardware lfo

Ik gebruik heel vaak de miditracks van mijn Dt om de OB 6 te voorzien van wat xtr Lfo’s

Werkt gewoon super gemakkelijk
ja idd, ik ga er rustig over nadenken. Misschien een DT het schijnt dat die een fijne chorus heeft. Dat zoek ik nog voor m’n Minitaur.
 
@Montfrooij neem in die overweging ook een tweedehands RM1x mee, zou ik zeggen. Die zou je volledig als "cc-sequencer" kunnen inzetten.

Heeft niet standaard LFO naar midi-out, maar dat kan je redelijk makkelijk programmeren in de clips. Daarna zit je gebakken en niet per sé vast aan de beweging die een LFO maakt - alles op cc-vlak is dan mogelijk, maal 16, met onafhankelijke lengtes als je polyritmisch wil gaan.

Wellicht te veel voor wat je wil (en dat Elektron-spul is gewoon te gek), maar vond t zonde om deze niet te benoemen..
 
Heb zopas een Ferrari(OB-X8 ) aangeschaft, en mn GAS ging heel hard, maar dit was ook mij een brug te ver. Ondanks dat hij dus nu met hetzelfde front is als de OB-X8.

Voor dat geld lijkt een Squarp Hapax me logischer, of gewoon één van de Max4Live lfo-devices/packages. Niks mis met midi :)
En hoe rijdt je Ferrari? Is ie het waard?
 
Aargh het is vrijwel onmogelijk NIET welk topic dan ook te kapen om los te gaan over de OB-X8 :D

Duurde wel even voor het kwartje viel, het is voor de sound designer best wel menu diven, en het spectrum is al snel meer Rhodes/Wurlitzer/performance dan eindeloze modulatie-tapijten, maar als je eenmaal hoort waar de warmte en variatie zit(en je een beetje olifantenpaadjes vindt op het befaamde stuk "page 2" ) dan is het echt ongekend fantastisch.

De andere grote schok was/is dat de OB echt genadeloos is voor de minder goeie toetsenist, maar ook echt maakt dat je veel beter en bewuster gaat spelen. Zelfs voor de tapijtenman die voorheen nog geen kortjakje strak kon spelen.

Einde kaping, excuus!
 
Misschien een DT het schijnt dat die een fijne chorus heeft
DT( is vr mij de DigiTakT) heeft een delay/reverb en master compressor

Dn(is vr mij DigitoNe) heeft delay/reverb en inderdaad die lekker chorus

Als ik zie en hoor hoe jij montfrooij aan sounddesing doet op jouw peak zou ik zeggen ga vr de Dn

Ik heb deze winter gebruik gemaakt deze wat meer te doorgronden en wat een machtige zalig sound engine heeft die bak echt top

Om jouw Lfo honger te stillen raad ik dan de Dt aan gewoon omdat je dan dubbel zoveel midi lfo’ster beschikking hebt

En natuurlijk is de sound engine ook top van de digitakt
 
Aargh het is vrijwel onmogelijk NIET welk topic dan ook te kapen om los te gaan over de OB-X8 :D

Duurde wel even voor het kwartje viel, het is voor de sound designer best wel menu diven, en het spectrum is al snel meer Rhodes/Wurlitzer/performance dan eindeloze modulatie-tapijten, maar als je eenmaal hoort waar de warmte en variatie zit(en je een beetje olifantenpaadjes vindt op het befaamde stuk "page 2" ) dan is het echt ongekend fantastisch.

De andere grote schok was/is dat de OB echt genadeloos is voor de minder goeie toetsenist, maar ook echt maakt dat je veel beter en bewuster gaat spelen. Zelfs voor de tapijtenman die voorheen nog geen kortjakje strak kon spelen.

Einde kaping, excuus!
Hahaha mooi.
Dus je mist geen extra lfo in je page 2?
 
Deze brakke pianist/modulatie-tapijtjesman mist ALTIJD een lfo, maar wellicht is dit wel even goed voor me. Al hou ik dit topic strak in de gaten voor een mooi budget-alternatief voor Yoricks gouden berg.
 
DT( is vr mij de DigiTakT) heeft een delay/reverb en master compressor

Dn(is vr mij DigitoNe) heeft delay/reverb en inderdaad die lekker chorus
Oh ja, die bedoel ik (Dn)
Als ik zie en hoor hoe jij montfrooij aan sounddesing doet op jouw peak zou ik zeggen ga vr de Dn
Sssst.
Ik mag geen Elektron willen van mijzelf.

Mijn uitbreiding zal waarschijnlijk eerder in het pedaaltjes vlak liggen.
Al 'kan' een Dn natuurlijk ook gewoon als chorus pedaaltje dienen.
Ik heb deze winter gebruik gemaakt deze wat meer te doorgronden en wat een machtige zalig sound engine heeft die bak echt top

Om jouw Lfo honger te stillen raad ik dan de Dt aan gewoon omdat je dan dubbel zoveel midi lfo’ster beschikking hebt
Ja, vette bakjes.
Maar ik dwing mijzelf om ze links te laten liggen, want ik heb de 707 al.
En die kan ik niet vervangen met een betaalbare Elektron bak.
Hoe leuk ze me ook lijken, mijn verstand wint het.

De LFO oplossing die ik 'zoek' (ik heb het nu een paar keer gemist, dus zoeken is een erg groot woord) moet simpel en goedkoop zijn.
Meer is het me niet waard (en zo belangrijk is het niet)
 

De bistream heeft lfo’s aan boord en je hebt 8 automation slots!
Geinig ding. Kan ook met Reason zo te lezen, maar wel al heel verouderd en niet meer ondersteund.
Ik denk dat ik beter af ben met de BCR32 als die ooit komt.
 
@Montfrooij neem in die overweging ook een tweedehands RM1x mee, zou ik zeggen. Die zou je volledig als "cc-sequencer" kunnen inzetten.

Heeft niet standaard LFO naar midi-out, maar dat kan je redelijk makkelijk programmeren in de clips. Daarna zit je gebakken en niet per sé vast aan de beweging die een LFO maakt - alles op cc-vlak is dan mogelijk, maal 16, met onafhankelijke lengtes als je polyritmisch wil gaan.

Wellicht te veel voor wat je wil (en dat Elektron-spul is gewoon te gek), maar vond t zonde om deze niet te benoemen..
Ja, heb ik ooit ook wel bekeken. Lijkt me ook een vet apparaat.
Het komt er eigenlijk op neer dat de 'ferrari' gewoon een goede midi sequencer is.
Wat ik zocht (en nog steeds wel als optie zie) is iets simpelers.
Gewoon een paar syncbare LFO's die midi CC uit kunnen sturen.
Zodat ik in no time even een paar extra mod sources heb voor m'n synths.
Klein bakje. Paar knoppen. Meer niet.
Het lijkt alsof de BCR32 de beste papieren heeft, maar die is nog niet uit.

Maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik besef dat het zoveel meer complexiteit toe gaat voegen aan m'n setup, dat ik dat niet wil.
Midi mergen wordt een probleem (de 707 stuurt alleen door wat hij zelf bedenkt)
En alles is op te lossen, maar alleen met nog meer gear.

Dus ik moet het gewoon doen met wat ik heb van mijzelf.
De 707 heeft 4 automation lanes. Dus ik kom al een heel eind.
De twee keren dat ik het echt miste zijn op 2 vingers te tellen.

Wat mij betreft is de zoektocht beëindigd.

Ik red me prima totdat het tegendeel bewezen is. :slotje:
 
Geinig ding. Kan ook met Reason zo te lezen, maar wel al heel verouderd en niet meer ondersteund.
Ik denk dat ik beter af ben met de BCR32 als die ooit komt.

Aangezien ik hem altijd al wilde hebben (vind de bitstream er sexy uitzien) en er een semi-defecte op marktplaats stond heb ik hem gekocht. Voor wat betreft LFO zijn de opties heel uitgebreid, maar de wijze waarop je hem moet programmeren is niet echt soepel. Het is niet zo dat je even snel een lfo'tje inschiet. Datzelfde geldt ook voor de algehele configuratie, dit gaat echt op midi message niveau. Hierdoor kun je wel heel veel meer, zoals midi-events chainen, wat potentieel heel krachtig kan zijn, maar wat ik zelf in de praktijk denk ik niet ga gebruiken.
 
Back
Top