WARM AUDIO WA76 - 1176

Ik heb er eentje in mijn rack hangen puur voor 1-2dB compressie op vocals bij het opnemen. Misschien dat de UA-versie meer doet, maar ik vind de WA76 goed waar voor je geld. Geen overdreven kleuring, maar wel aanwezig.
 
Heb hem ook gekocht, kan niet vergelijken met de echte maar vind hem wel goed.
Voelt wel net iets te cheap aan vind ik, wat licht...

Er zullen er betere zijn maar prijs /kwaliteit is dit wel sowiezo de beste!

Calibratie van de VU meter laat ook te wensen over. In de diepe winter en hete zomer krijg ik hem niet afgesteld.
 
Interessant deze compressor! Heeft iemand de WA76 toevallig ook vergeleken met software-emulaties van de 1176? Ik gebruik zo'n plugin weleens, VC76 van Native Instruments/Softube, en vraag me af of de hardware een significante verbetering geeft.
 
Interessant deze compressor! Heeft iemand de WA76 toevallig ook vergeleken met software-emulaties van de 1176? Ik gebruik zo'n plugin weleens, VC76 van Native Instruments/Softube, en vraag me af of de hardware een significante verbetering geeft.

Ik gebruik hem naast UAD. Ik vond het als outboard ietsje duidelijker wat kleur geven. Maar niet dat ik me daardoor nu bezwaard voel de plug-in te gebruiken, als dat verder beter uit komt.
 
Plugins zijn inderdaad leuk voor 1db compressie. Zelf heb ik de 1176 Slate Dragon en een Mohog 1176. Waarbij geldt dat de slate dragon de kleur maakt door de keuze van de preamp en de mohog door keuze van de trafo. Een heel ander geluid maar beide keren prima compressie. Het is maar net wat voor klank je zoekt.

Bezit je een universal audio of een mohog mag je me best eens pmmen om een middagje te komen vergelijken. :okdan: (woonzaam friesland)
 
Jammer dat ze er -anno 2015- niet gelijk een stereo versie van maken.. scheelt rackruimte, opent mogelijkheid tot linken + Mid-Side processing.
Of wil ik nu teveel? Je zou er maar 2 moeten halen van Wes Audio, ik zou nog eerder m'n stereo track apart L+R erdoorheen halen dan nóg eens 1200 uitgeven (rond het dan tenminste af naar 1176,- euro ;) )

*edit* Ah, zie dat Mohog dat al wel gedaan heeft.. erg mooi spul! dat merk kende ik nog niet thx.

The MoFET76-2 is a two channel version of our MoFET76 Limiting Amplifier. We were able to get the price down by only offering one output transformer and shoving two channels into one case using one face plate, one power supply and power transformer
Dit dus.. wauw
 
Dat is ook zo, grote "als" hierbij :) zover ben ik helaas nog lang niet dat ik aan zoiets begin.. het is wel een droom van me ja, maar dan eerst eens een goede electro-cursus doen want dan wil ik ook met buizen kunnen sleutelen.
Maar zeker, als je handig bent ben je in een zeker voordeel. Maar zo mooi als die Mohog's heb ik ze nog nie gezien.. dat zou 'm weleens kunnen gaan worden voor mij (nogmaals dank aan SolidShadow)
 
Nog een kooptip voor de WA76 en WA-EQP: soundsupplies rotterdam, WA76 + WA-EQP Bundle voor 1299,- (en los een B-Stock 76 voor 633,-)

http://www.soundsupplies.nl/

Das voor de Bundle 149,- besparing t.o.v. Thomann.. kan je daar nog kabels voor halen. Nee ben niet geliëerd aan Soundsupplies, maar heb wel net de bundle daar besteld :P
 
Back
Top